Simson S51N 8,2 / 10

Simson / Simson S51N
gyártási év: 1984
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: nem

A motort 2009 telén cseréltem el 45000 ft-ra. Sokadik simson volt amit megnéztem, és ez legalább akkor ment =). Nem akartam messze menni, és max 45 volt a határ. Pont belefért. Sajna képek nincsenek, de elég ízlésficamos volt szegény. M kormány, narancs/szürke festés rács a lámpán...de hát ez ember függő. Sajnos csak 3 sebességest tudtam szerezni. Első fél év alatt konkrétan minden beszart rajta.... Úgy ahogy el-el döcögött 40-el, de nem foglalkoztam vele mert utána kaptam egy honda nsr-t. Szerencsémre 2 hónap használat után önhibámon kívül egy Vagon R+-t sikerült kb 2 hónapra szervizbe küldenem(nem 50-el mentem mikor kijött elém :S) Szóval elővettem a régi rárót. A blokkot egy hozzá értő ismerős csinálta meg. Új csapágy, komplett gyújtás, lendkerék, kuplungkosár és lamella, kis fogaskerék, 2 új blokk közép, szóval rendesen kifogtam :D Gondoltam kicsit dobok a külsején, és volt egy 125-ös Etz mellette üzemképtelenül/papírok nélkül. Szóval tank, sárvédő, lámpa műszerfal csere. Kicsit jobban áll neki mint a gyári...de ez szintén már csak az én ízlésem. Új festés, gumik, és apróságok tömkelege. Végül elkészült. Túrázós típus vagyok, amihez néha gyenge. 16-os lánckerék van, de szerintem rakok rá 15-öst és hátha jobb lesz =) kb 60-al szoktam használni. Összességében szeretem, nagyon jó barátom volt, de valljuk be,
még 1x nem költenék simsonra ennyit. Ezzel nem a márkát húzom le, mert lassan 30 évesen, mindent kibír, és lehet ha vigyázok/nak rá, még 30 évet lehúz, de ennyi pénzből egy kis pótlással nem simsont veszek.

Amit szeretnék rajta csinálni:

"modernebb" tükör
direkt légszűrő
valami hozzá illő "klasszikus" fejidom
hátul 3 túradoboz (2 oldalt egy felül)
aksisra megcsinálni
esetleg erősebb henger pl 60/4

Erre használta
Túrázgatás
Suliba/munkába járás
Haverokhoz járni
Udvarolni :D :D :D
Néha még kemény terepen is vadultam vele mértékkel

Javítanivalók
Szinte minden...De utólag megérte. Talán a karburátor ami necces...De ez az én balfaszságom, mert sose tudtam igazán jól belőni.

Itt szervizelte
Ismerősök, én

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: ropee44

Beküldve: 2012. április 27.