Simson S50B 7 / 10

Simson / Simson S50B
gyártási év: 1978
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 21000
vezetett km: 7000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 5/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Amikor a legtöbben első simsonjukat kapták, úgy általános iskola vége felé, engem egyáltalán nem érdekeltek a motorok.
Az egyik srácnak az általános iskolában volt egy zöld simsonja, a bojtos sapkájában sokat egy kerekezett vele. Na az minden volt, csak menő nem.

Aztán telt-múlt az idő, a motorok továbbra sem érdekeltek, viszont egyetem után Pesten kezdtem dolgozni. Az albérletem jó 20km-re a munkahelytől. 2 óra a húgyszagú BKV buszokon oda, kettő vissza. Valamit tenni kellett.

Még értettségi után megcsináltam a B jogsit, de egy autó minden költségével együtt havi 30-40 ezerben lenne, ami nekem túl sok. Ráadásul max. 150 ezret tudtam volna autó vételre költeni, ennyiért csak elkeserítő roncsokat láttam.

Így kerültek képbe a kismotorok. A robogók nem tetszettek, amilyen suta vagyok, leesnék a sámliról. Így egy s50B simson mellett kötöttem ki, ha a lábam között van a tank, mégis biztosabb az ülés.

Az első két hónapban rengeteg gondom volt vele, a felsorolt alkatrészeket mind ekkor cseréltem. Illetve a hengerfejet meg a gyújtó tekercset Táboriék cserélték, meg beállították a karburátort. Ezekért a munkákért 35000Ft-ot kértek. Azóta mindent magam szerelek rajta. Elég egyszerű szerkezet, így meg tudom csinálni.

Télen volt kb. másfél hónap leállás, de február elején találtam leértékelve kezeslábas síruhát, és ebben visszaültem a motorra. Az XXL-es kezeslábast rá tudom húzni a szokásos utcai ruhámra.

Vee Rubber gumik voltak rajta, a februári nyálkás aszfalton művészet volt velük talpon maradni, kemények, mint a bakelit. Mentek is a kukába, elől-hátul Heidenau került fel.

Összefoglalva a megvétele után rendbe kellett tenni, ami számos alkatrész cseréjét jelentette.
Azóta viszont csak keveréket kér.

Azt el kell fogadni, hogy ez egy szerény teljesítményű segédmotor, és ennek megfelelően kell közlekedni vele. Országútra pl. kár kivinni, de városon belül is vannak szakaszok, amiket elkerülök vele. Például a 70-es tábla kellemetlen látvány egy olyan jószág nyergéből, aminek 63km/h a vége. Tipikusan 40 és 50 közötti tempót tartok.

Ami a rendeltetése, hogy a dolgozót elvigye munkába, azt több mint 30 év után is teljesíti.

Engem pedig megtérített, egy ideje azon töröm a fejemet, mi lenne az az olcsó rendszámos motor, amivel egy-egy nagyobb kirándulásra is el lehetne indulni. De ez már egy másik történet.

Erre használta
Munkába boltba járok vele.

Javítanivalók
Pipa, gyertya, kondenzátor, gyújtó tekercs, szimmering, hengerfej, egy-egy izzó.

A kilométer óra hajtása gyakran elromlik: Ezért nem is lehet tudni, hány kilométer volt benne, amikor vettem.

Itt szervizelte
Tábori (drága és ért hozzá)
Jómagam( olcsó és nem ért hozzá.)

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: lidercfeny

Beküldve: 2014. április 13.