Simson S51B 8,6 / 10

Simson / Simson S51B
gyártási év: 1987
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2001
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 19600
vezetett km: 21600
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Amikor ezt a gépemet vettem, párhuzamosan volt egy ETZ-m. Igazából azért vettem, hogy nosztalgiázzak a "90-es évekről, ugyanis ezzel kezdtem, csak kellemes emlékeim fűződnek hozzá, bajom igazából nem volt vele.
Tudni kell a mociról, hogy szinte teljesen eredeti darab bontatlan blokkal, mindennapi használatban van.
A fogyasztása nyugodt tempó mellett (40-45 km/h) városban 1,7 l körül alakul városon kívül pedig 1,6 l. Ezeket az értékeket már jóval 20 E km-t futott blokkal mértem, 20 E környékén 1,5 l-t is mértem 100 km-re.
Természetesen a kismotor tartóssága a karbantartáson múlik, az apróságokon, szétcsavarozás, olajozgatás, ellenőrzés beállítás, tisztántartás. Ha ezeket az ember becsülettel megcsinálja, nem csak ráül és csőgáz, akkor a Simson akár örök életű lehet. Ehhez persze természetesen szükségeltetik az, hogy gyári, vagy jó minőségű alkatrészeket használjon az ember a motorjához, mert ettől lesz strapabíró és megbízható. Én úgy vagyok vele, hogy inkább többszörös árat fizetek egy gyári vagy jó minőségű alkatrészért, mint egy utángyártott rossz minőségű alkatrésznek nevezett akármiért.
Összességében véve bármelyik mai társával felveheti a harcot, pedig már nem egy mai konstrukció.
A tankja nagy hatótávolságot biztosít, egy csurig töltött tankot kb. 450 km után teszek tartalékra.
Ami nem tetszik rajta, hogy az ülése vékonyan párnázott, hosszabb úton kényelmetlenné válik. Picit gyegének tartom a 6 V-os rendszert, a fényszóró teljesítményét, de akkor még megállta a helyét.
Az üléshuzat sajnos kezd alattam szétszakadozni, de ezt betudom a 20 évének és a 41.200 megtett km-nek.

Erre használta
Mindennapi használatban van, városban járok vele, nyaranként pedig hosszabb túrákra használom.

Javítanivalók
Egyik alkalommal a tartalék állás adta meg magát, a benzincsap tisztításával megoldottam a problémát.
Másik alkalommal ömleni kezdett a benzin a túlfolyón. Kiderült, hogy a tűszelepnél egy oda nem illő kosz volt a hiba okozója.
Egyik kirándulás alkalmával a 100. km környékén rakoncátlankodni kezdett a moci. A karbi szétszedése után kiderült, hogy az alapjárati csavar feletti nagy csavar csavarodott ki a helyéről. Visszacsavaroztam, meghúztam, azóta nem jött elő ez a probléma.
Amit cseréltem rajta:
29 E-nél elszakadt a gyári km spirál.
36 E km-nél megadta magát az eredeti Narva fényszóró izzó 20 év után.
Szintúgy 36 E km környékén adta meg magát a benzincsap gumi tömítése szintén 20 év után.
Egy pár hónapja adta meg magát 40 E km-nél az eredeti kuplungbovden.

Itt szervizelte
Csak én magam javítottam, tartottam karban, senki másra sem bíznám rá.

A beküldő 17 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Bxx

Beküldve: 2007. december 21.