Suzuki RGV 250 6,4 / 10

Suzuki / Suzuki RGV 250
gyártási év: 1991
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 2000
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 2/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 5/10
megérte-e a vételt: nem

RGV 250 VJ22
Mindenek előtt le kell szögezni, ez 2 ütem! :)
Mindenki eldöntheti, h szereti-e a 2T-t vagy nem, én mindenesetre imádom, és a szerelmese vagyok.
Volt már olasz 2T motorom, japán 2T motorom, de az RGV-től sokan óva intettek. Lássuk csak a motort. 90 fokos V2-es kétütemü blokk adja le a kb 60 lóerős teljesitményt, óriási rezók viritanak a blokk alatt, powerszelep pedig a 3 állású Suzuki szabadalom. A motor kinézete dögös, igazi verseny-replika, forditott teleszkópokkal, hátul állitható központi rugóstaggal.
Elvileg a Suzuki 2T blokkja annyira jól sikerült, hogy az Aprilia is beletette az RS vázába, de a Suzuki ellen fennálló rossz érzéseim nem voltak helytelenek. Ha jól muzsikál a masinéria, akkor egyszerűen fantasztikus, erő az van benne, végsebesség 200 fölötti. Városi közlekedésre csakis fanatikusoknak ajánlott, mert a normál halandó 4T-s formát ki fogja üzni a világból ez a kis ördög. :D
8 ezer alatt nem megy jobban mint egy robogó... talán a powermotor hiánya is közrejátszhatott ebben nekem, a Yamaha TZR 250-esen jó volt a power, és ennyire nem volt nyomatékhiány alul...
8000 felett megindul, és meg se áll 11500ig. Ehhez párositottak egy remek féket, elöl duplatárcsa virit, ami végzi is a dolgát.
A futómű: a hátulja teljesen jó, nem lehet rá panasz senki szájából, aki nem haladja meg a 120 kg-t.. :D
Az eleje kicsit talán puha lehet egyeseknek, de azt hiszem az átlag motorosnak mindenképpen jó kell legyen még pályán is. Azoban összességében mégsem mondhatom olyan összeszedettnek, mint egy TZR-t (Yamaha az ISTEN,, :D), valami hiányzik belőle, túl agilis, mind kanyarba bemenet, mind a kanyarban, féktávon bizonytalankodik az eleje.
Ez a kis beszámoló csak is az én kis RGV-mre érvényes, egy cseppet sem akarom leszólni az összes RGV-t, de azt le kell szögezni minden elfogultság nélkül, hogy futóműben a Yamaha viszi a pálmát... :D
De most jön a lényeg: Óva intettek az RGV blokkjától, sajnos nem birtam várni, és bevásároltam egy RGV-t... Amig ment, addig gyönyör volt, de sajnos megbizhatatlan a blokkja. Erő van benne bőven, de a végén már mindig azt vártam, mikor robban le a drága.
Alkatrészt lehet hozzá szerezni, nem gond, de egyáltalán nem kötséghatékony a motorozás, ha az RGV-vel próbálkozunk. ..

Erre használta
városi versenyzés... :D (persze csak vicc), és helyközi versenyzés :D (ez nem annyira vicc.. :P)

Javítanivalók
szétrobbant a blokk... szerelő szerint falsot szivott valahogy, letört az alsó dugattyú, szétvitte a hajtókart, és a főtengelynek ezen oldala is elgörbült. A főtengely teljesen javtható, a henger perselyezhető...

Itt szervizelte
Gubacsi... Minden jóra való 2T ismeri Bambit.. ;)

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: yamie

Beküldve: 2008. szeptember 15.