Suzuki GSX-R600 8,6 / 10

Suzuki / Suzuki GSX-R600
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 599 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 17300
vezetett km: 7000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A 2006-os szezonra nem az új K6-os szériát, hanem egyik barátom nagyon jó állapotú 2 éves 600-as GSX-R-ét választottam. A felhasználás módja nem épp a szokásos volt, pálya és versenymotornak vettem és végig így is használtam az egész évben.
Utcán alig mentem vele, de azért van némi utcai tapasztalatom is. A motor ereje bőven elegendő utcai használatra, a futómű tökéletes, bár nekem mindig is az tetszett, ha inkáb kicsit kemény és sportos, mintsem túrás az alapbeállítás. Kényelemről szerintem szupersportgépeknél nincs értelme beszélni, de ha már muszáj: a GSX-R nyerge elég puha párnázású, van ismerősöm, aki több ezer km-es túrára is elment a motorral.
Na és akkor jöjjön a lényeg: mit tud a motor ott, ahová készült? Igazából a mai 600-as gyorsaságik mindegyike megállja a helyét és bőven többet tud, mint amennyit mi ki tudunk motorozni belőle. A GSX-R-nek sincs semmilyen téren szégyellni valója. A motor ereje tökéletesen elegendő, bár nem szabad elfelejteni, hogy 6kilóson ülünk, tehát a bal lábfejnek dolgoznia kell rendesen a váltókaron. Cserébe viszont fantasztikus teljesítményleadással jutalmaz minket a hajtómű, melynek gyenge pontja szinte nincs. Én legalábbis nem találtam még. Egész szezonban 24-25 liter olajat adtam neki. Na nem azért mert kérte, csakhát pályahasználatról beszélünk és olajon nem spórolok. " pályanap után kb. 0,5-1 dl hiányzik maximum. A 10W50-es nem rossz, de nyári versenyeken én a 10W60-ast használtam és azt egyáltalán nem fogyasztotta.
A blokkról annyit tudni kell, hogy egy agresszív járású motor, ráadásul hidegen kissé csörömpöl. Viszonylag nagyok a gyári szelepházagok, tehát hidegen ciripelés esetén nem kell azonnal rohanni a szervízbe. Ezt és a blokk agresszív, néha kissé zakatoló alapjáratát el kell fogadni. Akinek ez nem tetszik, az vegyen.... ööö... nem GSX-R-t.
Futómű: nekem nagyon fekszik a futómű gyári beállítása (176 cm, 69 kg vagyok), a csillapításokat pályánként egyénileg kell kitapasztalni, az előfeszítés a Hungaroringre nekem 1,5 gyűrűvel beljebb tekerve, Pancsi ringen 3 gyűrűvel beljebb volt jó. De aki nem akar versenytempót menni, csak élvezi a pályamotorozást, annak a gyári is úgy jó, ahogy van!
A motornak relatív gyenge pontja az első fék. Ennek elég nagy szórása van motoronként, van amelyiknek pocsék, van amelyiknek nincs gond ezzel. Fém fékcső még utcára is ajánlott, pályára viszont kötelező! Pályán a gyári betét teljesít legjobban, illetve az egyik L-betűs gyártó szinterbetétje :-). A fék puhulása megúszható verseny fékfolyadék használatával és a tárcsák lazábbra szegecseltetésével, de ezt csakis profi és szakavatott emberre szabad bízni!!! Nekem a szezon elején még sok gondom volt a fékkel, de kb. júniusra megoldódott a fékkar felpuhulásának és beljebb jövetelének gondja.
A fogyasztása nekem utcán 7 liter volt, pályán említeni sem érdemes, ott nem ez a fő szempont. (na jó, ha valakit érdekel: 12 liter)
Alkatrész és tuning felszerelés bőven van a motorhoz itthon és külföldön egyaránt. A szervízháttér kitűnő, bár van 1-2 hely, ami nagy ívben kerülendő, de azt hiszem ez mindenhol előfordul.
A motor utcára is és pályára is kitűnő. Utcán piszok gyors, pillekönnyű és szerintem szép is, szóval ha valaki csajozni akar a motorral, arra is tökéletesen megfelel. Csak saját véleményem, hogy igazából a pályán van a helye, ahol igazán megmutathatja, hogy mit tud Neked nyújtani.
Első évem volt 600-as motorral és a Hringen 2:03,81-et tudtam vele elérni, ami nagyban köszönhető a motornak is, mert különösebben nem tuningoltam (légszűrő+kipufogódob csere). A motor 2007-re még megmarad, mert annyira jó és nekem annyira megfelel, hogy nem kell újabb, jobb. 600-as kategóriában számomra egy motor van, ami elgondolkodtat a cserén, ez az R6R, nagyobb kategóriában pedig egyértelműen GSX-R 1000.

Erre használta
Csak versenyzés és pályanapok

Javítanivalók
A fogyóeszközök (fékbetét, gumi, olajszűrő) cseréjén kívül semmi!!!
Ja, letört a lábtartó és a bukógomba egy esésnél - 15 perc a csere

Itt szervizelte
Zsédely Máté - jóbarátom és saját szerelőm, illetve Reál Motorcentrum Győr

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Ricco

Beküldve: 2007. február 20.