Suzuki GSX-R600 7,8 / 10

Suzuki / Suzuki GSX-R600
gyártási év: 2008
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 2100
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A K7-em az alatt a 2000 akárhány KM alatt amit megtettem vele, nem rosszalkodott. A váltó és a kuplung nagyon jó, bár
pár esetben megtörtént, hogy 1-esből nehéz volt felváltani 2-esbe magasabb fordulaton. A felfüggesztés tökéletes szerintem. Az elektronikára nem tudok panaszt mondani. Egyetlen dolog ami engem néha picit zavar, az a távolsági fényszóró kapcsolójának túl könnyű működése. Túl könnyen lehet átbillenteni a kapcsolót. Formája és helyzete is olyan, hogy indexelésnél (mivel kicsi a kezem) a városban néha rányomok.

Hangját szépnek tartom és kellően erősnek. Nem túl erős és nem is lepkefing. Amolyan arany középút. Sportosan hangos, mégsem fülsértő.

Alacsony fordulaton szolid, majd 6 - 7 000-es fordulattól bemérgesedik a hangja. Kipufogó szerintem gyönyörű lett. Kicsit a Honda Hornet-jére hajaz, de ez még talán szebb is, igaz nem krómozott.

Gumik nagyon jók, bár sokat kellett nyúzni, hogy ne csússzon, mert az első 700 - 800Km-en nekem a kanyarokban bizonytalan volt. Visszapillangótükrök megfelelőek. Nem rezegnek, még komolyabb sebességnél is egész jól lehet látni ki van mögöttünk. 10-es skálán mondjuk 8 -as.

Az ereje egész jó. 6000-től kezd el húzni. Városban nem célszerű egyes sebességben megrángatni, mert még 60 - 70-es tempónál is
iszonyatosat tud rajzolni az útra, ami a méregdrága Battax gumival nem biztos, hogy jó - vagy inkább olcsó - mulatság.



A kényelem:
Az ülés megfelelően nagy, megfelelően kemény és puha egyszerre. A sportmotoron való ülés sokaknak nem kedvez. Nekem is szoknom kellett, mert robogó és naked bike-okkal mászkáltam előtte. A lábtartók helyzete változtatható, mint általában a motorokon, bár egy kissé csúszósnak hat szerény véleményem szerint. A váltó könnyen jár, nem kell erőlködni. A kuplung kar picit nehezebben húzható be mint a Keeway Speed-en, de ez nem 150köbcenti ugyebár.

Míg a vezetőnek kellően jó az ülés, a hátsó ülés bizony hagy némi kívánnivalót maga után. Sportmotor oké. De ezzel nem igazán célszerű a barátnőnket magunkkal vinnünk. Nem kifejezetten kényelmes. Aki túrázni akar két személlyel, az ne sportmotort vegyen.



Fékek:
Hátsó fék: Tehettek volna rá egy kicsit nagyobb féktárcsát,
nagyobb fékbetétet. Egy intenzívebb fékezéskor jól jönne. Eddig egyetlen egyszer sikerült állóra fékeznem a hátsót, ami nem éppen kis

erőfeszítésembe került. Ezen volna mit javítani.

Az első fékek jól teszik dolgukat. Versenypályára viszont még nem vittem, de ott már lehet, hogy a gyári fék nem volna a legmegfelelőbb.






Előnyök:

+ Szép dizájn.

+ Jó szélvédelem.

+ Erős motor, alacsony fogyasztással, szép hanggal.

+ Alacsony súlypont, alacsony ülés. - Olyan alacsony emberkéknek jó, mint én. -



Hátrányok:

- Egyetlen hátránynak talán a gyengécske hátsóféket tudnám felhozni. Szerintem gyenge...

- Városban kicsit izzadós a drága, ami azt jelenti, hogy egy nyári napon bizony 100 - 109 fok körül mozog a vízhőmérséklet az

araszolgatásnál. Viszont, ha alacsony fordulaton tartjuk, akkor az egyenletes haladásnál visszaesik ~ 90 fokra.

- A légszűrő tisztítása kemény feladat tud lenni.

- Az utasnak nem túl kényelmes.

- A kilóméteróra számlálót néha nehéz leolvasni, mert a fékolaj tartája zavaróan hat.

- Nehéz a hűtőfolyadék szintjét leolvasni.

- Nincs üzemanyagszint visszajelző.

- Nagy hely kell neki megforduláskor, no de sportmotor.

Erre használta
Túrúzás, munkábajárás. Mondhatni vegyes használat, mindennapi társ az utakon.

Javítanivalók
Légszűrő bekoszosodott. Ez nem javítás, viszont nem egyszerű hozzáférni.

Itt szervizelte
Real Motorcentrum Győr

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: ThomAce

Beküldve: 2009. július 23.