Suzuki TL1000R 8,6 / 10

Suzuki / Suzuki TL1000R
gyártási év: 1999
lökettérfogat: 996 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 54000
vezetett km: 5000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

A motort egy jól felszerelt BMW R1100RS után vettem. A külsejébe és a hangjába szerettem bele, de az első napokban irányíthatatlannak tűnt a BMW után, emellett pár dolgot hiányoltam amikhez hozzá voltam szokva (puha futómű, benzinszint és fokozat kijelzés, ABS, nagy tank). Pár 100km után azonban teljesen jól elvoltam ezek nélkül az úri huncutságok nélkül is.
Többen riogattak, hogy a gatyámat is leeszi, mert nem megbízható és sokat fogyaszt. Eddig azt kell mondanom, "semmi pénzből" fenntartható a motor, nem érzem a különbséget az előzőhöz képest. Semmi váratlan meghibásodás nem történt, csak kopó alkatrészek, amik figyelembe véve hogy aránylag régi motorról beszélünk, nem számítanak. A fogyasztás 5.7-9.3 között alakult, attól függően hogyan használtam. Autópályán, -1 fokban és ködben 110 körül haladva folyamatosan, 5.7l volt a fogyasztás. Szlovénia mellékutakon megközelítve utassal, néha fel-felgyorsítva komolyabb tempóra, amúgy 110-130 körül haladva 6.5l, ugyanez visszafele agyatlanban 9.3 volt, eddig ez a max.
Fórumokon olvastam és pár kollega mesélte, hogy a típus egyik gondja, hogy nehezen indul el hidegen. Nekem mindig elsőre elindul pár fordulat után. 2 hónap állás után, tegnap szedtem elő a motort, szintén elsőre indult. Ezt a tulajdonságát anno az eladó is kiemelte a hirdetésben (állítólag a benzinpumpa és üzemanyagszűrő csere a megoldás). Nyáron, 2-4 nap állás után még szívató sem kell (ez sajna még manuális rajta).
Kényelemre nem tudom agyonpontozni, de ez nem is az a kategória. Brutál kemény a futómű, rossz utakon csak úgy reszket az egész szerkezet, a rajta ülőknek meg majd kiesnek a szemgolyóik. A csuklóm kb 110-120km után kezdenek el fájni, a tenyerek valamivel hamarabb. Az ülés kényelmes, 500km után sincs semmi gondom. Az utasnak az ülése azt hiszem kategórián belül kényelmesnek mondható, 250km még gond nélkül lemegy, 500-nál már kezdődik a nyafi, de ezt meg is tudom érteni. :)
Szélvédelem kellemes meglepetés volt, 200-nál sem rángatja a sisakot és a cordura ruhát sem a menetszél. Az oldalszéllel már komolyabb gondok adódnak, belekapaszkodik mintha vitorla lenne és őrülten meg tudja rángatni.
Állítólag nehéz kanyarban dönteni. Én a BMW-n tanultam motorozni, soha semmi motorom nem volt előtte, robogó sem. Ahhoz mérten olyan kezes, mintha biciklin ülnék, könnyedén döntögetem. Nemrég volt szerencsém kipróbálni egy 2006-os GSXR 1000-t, ahhoz képest tényleg nehézkesebb.
Continetnal Race Attack 2 gumik vannak feltéve, nem rossz, de néha meglepő, milyen sima szitukban tud megcsúszni. Esélyes, hogy a következő garnitúra Metzeler M5 lesz.
A géppel természetesen 1-1 előzés nem probléma, iszonyatosan lendületes, nagyon böszme hangja van, biztosan jó ideig nem fogom lecserélni. Majd ha már nem leszek elég fitt hozzá, jöhet egy BMW K1300S. :)

Erre használta
Túrázás

Javítanivalók
Hátsó rugós tag, első világítás kábelezése

Itt szervizelte
Suzuki Interat, Bicske

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: futo

Beküldve: 2014. március 3.