Suzuki GSF1200S Bandit 9 / 10

Suzuki / Suzuki GSF1200S Bandit
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 1154 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 65500
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Igazából kicsit óckodtam a lég-olajos Bandittól, abban az időben pont ennyibe került volna egy SV1000 is, ami azért a Banditnál műszakilag jóval fejlettebb. A már bizonyított technikára voksoltam, és nagyon nem bántam meg.
A motorról szinte kizárólag csak jót tudok mondani. Ereje, nyomatéka minden ésszerű szituációban többszörösen elegendő (biztos van akinek nem, de az nem is ésszerű ;-). Lehetne talán kényelmesebb, ez előtt F650GS-em volt, annak jobban tetszett az üléspozíciója. Fogyasztása 4,4 - 7,5 liter között (a Pannónia Ringen 8 liter... Ha valaki gondolja, próbálja ki, milyen ha harmadikban váltás nélkül megy kört! 30-210-ig tökéletes ;-)
Sajnos a nagy nyomaték (fékpadon főtengelyen 100 Nm felett volt 2500-8200 között, a maximum 120 Nm volt - egy 600-as sportmotor a felét sem tudja) és a relatív sok lóerő (fékpadon 119 LE volt 8500-nál) nem nagyon kíméli a kopó alkatrészeket. Legfőképp a gumit nem. A gyári Macadam elég felejtős, abszolút nem tapadt, és gyorsan el is kopott. A Pilot Road majdnem 20.000 km-t kibírt, viszont nem tapadt. A D207 marha jól tapadt, de az első gumi két széle kb. 2000 km alatt kopásjelzőig lekopott (nehéz a motor, nehéz az eleje...). A hátsó némi odafigyeléssel 6000-et elment. Ami bevált, az a Pilot Sport, nagyon szép egyenletesen kopott elől, és nagyon jól tapadt elől-hátul. 12000 km-t bírt ki 1 első, és 2 hátsó. Jelenleg Diablo Rosso van a motoron, jónak tűnik, de nem ér fel a Pilot Sporttal. Mondjuk árban sem.
A motoron minden alkatrész gyári, javítani a 65000 km-ben nem kellett semmit. A láncszettek 30.000 km-t bírtak ki (vagyis akkor cseréltem le, mert már nem volt hová állítani), az akksi 6 évet. A hátsó fékbetét még gyári lenne, ha csak a kopottságát néztem volna, az elsőket sűrűbben kellett cserélni. Japán Nissin-t vettem bele többször, jól működik. A tárcsákon jelentős kopás nincs.
Némi olajpára a kuplung környékén, szelepfedélnél előfordult, de a csavarok utánahúzásával mindig megszűnt. Olajat soha nem kellett rá önteni, bár felső nívóról lemegy alsóra 6000 km alatt.
Egy nagy hátránya viszont van: a rezonancia. 4000-es fordulaton annyira remegnek a tükrök, hogy nem látni hátra... Illetve az örökös Bandit probléma, a folyton kiégő hátsó izzók is ennek köszönhetők.
A legnagyobb sebességet negyedikben értem vele autópályán, ötödiket kapcsolva inkább lassult, mint gyorsult volna. Bár szerintem ez nem érdekes.
Nagyon bevált, igénytelen, egyszerű technika, alul brutális nyomatékkal. Kb. mint egy Corvette C6, persze némi túlzással. Mindenkinek ajánlom, bár hozzáteszem országúra ésszerűtlen. De pont ezért szeretem ;-)

Erre használta
túra, csavargás

Javítanivalók
- merepedt a fejidom, ezt garanciában cserélték
- egy vasárnap délután az M3-ason elrepedt a Yoshimura összekötő cső. Jó vicc volt.
- ezen kívül csak kopó alkatrészek

Itt szervizelte
Full-Gas Balatonboglár. Drága de jó. Alkatrészt ezért mindig vittem, végig vezetett szervízkönyves a motor

A beküldő 15 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Jávorszarvas

Beküldve: 2011. augusztus 30.