Suzuki GS 500-E 9 / 10

Suzuki / Suzuki GS 500-E
gyártási év: 2007
lökettérfogat: 487 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 21600
vezetett km: 25000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Először is ez egy racionális teszt lesz, nem elfogult, hanem tényleg a motor adott tulajdonságait szeretném bemutatni.

Tehát, akkor kezdjük is el. 2009-ben lett meg a motoros jogsim, Ak, ekkor egy 250-es etz-t űztem. Bevallom ez fiatal korom egyik nagy élménye, hiszen kemény túrákon is bevetettem. Utána átnyergeltem egy Honda vtz 250-re és következett utána egy hosszabb megálló egy kawasaki zzr 250-es személyében. Ezek után már szerettem volna egy nagyobb motort, amit még lehet kezelni, de megy ha kell, így esett a választás a gs 500-ra. 3 motor pályázott esélyesen a megvételre (honda cb 500, kawasaki er 5 és ez), azonban amikor ráültem ettől éreztem azt, hogy "nagymotoron" ülök. A cb nekem öreges volt a kawa pedig nem adott semmilyen plusz benyomást. Ez nem bántás, csupán ízlések és pofonok, ezért kérem senki ne sértődjön meg:)

Mikor először ültem rajta már akkor éreztem, hogy kapcsolatunk hosszabb távon is működni fog. Azonnal lehetett érezni a motort, nagyon kezesen viselkedett. A blokk fantasztikus, 48 Le-vel tökéletesen elég, még túrázni is. Én 80 kg vagyok, de nagyon lehet menni vele, ha megfelelő fordulatszám-tartományban tartjuk a fordulatot. A magyar útviszonyok úgysem teszik lehetővé a száguldozást, aki pedig nem bír magával az menjen pályára és vegyen erősebb motort. Üléspozíciója nekem kifejezetten tetszett, habár elismerem, hogy sokak számára lehetne jobb helyen is a lábtartó, kicsit "magam aláhúzós" helyen van. Eddig sosem hagyott cserben, bármilyen helyzetben megállta a helyét. Sikerült már beletennem közel 4000 km-t és ezalatt az idő alatt végig kitűnően viselkedett. Szereti a kanyarokat, könnyű súlya (170 kg) és vékony gumijai miatt szépen lehet terelni a szerpentineken. Rugózása példaértékű, szépen nyeli el az úthibákat, azonban ez kanyarokban hátrány, mivel hajlamos a hintázásra. A gyári gumik maximálisan jól végzik a dolgukat, ráadásul a hátsó két komponensű. Városi használatra és túrázásra egyaránt tökéletes, kezdőmotornak csak ajánlani tudom, mivel teljesítménye kezelhető, viszont itt már kap az ember egyfajta nagymotoros feelinget. Mivel ez egy naked bike szélvédelme nincs, azonban egy plexivel ezen lehet segíteni. Végre nem próbáltam még mennyit megy, de nem akarok kockáztatni, utazótempóban azonban a 120 nagyon laza. Pakolni is lehet rá, mivel van hely rajta bőven. Utas nem panaszkodik, bár nem egy Honda Paneuropean, de a célnak megfelel. Még két személlyel is dinamikusan tud menni, ezért értetlenül szoktam olvasni, mikor sokan azt írják, hogy 2 személynél elfogy a szufla. Pedig nem kis súlyú ember ült mögöttem és mégis nagyon szépen ment, még előzéseknél sem volt semmi gond. Sokan cserélik le a gyári dobokat, de bevallom nekem tetszik a kis 500 hang durmolása. Egyszóval nagyon megérte, hiszen olcsóbban lehet hozzájutni (arról nem is beszélve, hogy kevesebb km-rel és fiatalabb modellhez), mint kategóriatársai. Szervizigénye 0, olajcsere, gyertyacsere könnyedén megoldható márkeszerviz nélkül is. Szerintem még sokáig meg lesz a kis Suzi:)

Erre használta
Túrák és kizárólag csak túrák.

Javítanivalók
Eddig semmi nem romlott el rajta, bár Én a tükröket lecseréltem, mert a gyáriakban semmit nem lehet látni a vibráció miatt.

Itt szervizelte
Saját kezűleg, ez benne a nagyszerű.

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Change89

Beküldve: 2012. június 11.