Suzuki DL1000 V-Strom 8,6 / 10

Suzuki / Suzuki DL1000 V-Strom
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 996 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 4600
vezetett km: 3000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Sziasztok

Mivel semmi bejegyzést nem találtam ebben a kategóriában, gondoltam megosztom tapasztalataimat azokkal, akik ilyen gépen gondolkodnak.
Tanulómotorom a Simson robogó után egy XX-volt, de az is csak kölcsön gép. Aztán összejött nekem is a zseton egy saját motorra. Kölcsön motorozgatós tapasztalataimból rájöttem, hogy nem annyira jött be a sport gépek kuporgós testtartása, Nekem 3 szempont volt lényeges: a kényelem (2személyre) , praktikum, és e mellé az erő. Piacon szétnézve hamar rájöttem, hogy az 1000 köbcentis túra endúrók közül kell választanom. Sajnos a rendelkezésre álló keret ebben a kategóriában nem elég ( hitelmentes) új motor vásárlásra, így nekiálltam használt mocikat nézni. Hamar leszűkült a kör, mivel a kiszemelt Varaderot igencsak borsos áron kínálják még 5 évesen, huszonvalahány ezer km-el is... Így kompromisszumot kötöttem magmmal és elindultam Suzuki vonalon, amit egy VFR és Varadero tesztmotorozás után biztosan mondhatom, hogy nem bántam meg! Egy majdnem félre sikerült moci vásárlás után ( sose vedd meg az elsőt) megfogtam a isten lábát. Kifogtam egy 2003-as, 4000 km-et futott, gyári állapotú motort, ami évekig ott porosodott egy millás fazon garázsában:)

A motort eddig főleg 2 személlyel használom minden probléma nélkül. Tényleg kényelmes, nagyon jól motorozható, kanyarban gond nélkül dönthető ( még gyári Bridgestone gumival is). Magyar utakon, mikor sport mocikal az ember csak lepattog az aszfaltról ezzel bátran lehet döngetni.

Pár apróság zavaró volt számomra:

2 személlyel 100km/h felett rendese pofoz a menetszél, és kicsit oldalra instabillá válik a motor.Ha egyedül megyek, még 160nál sincs semmi baj. Most rendeltem hozzá egy CeeBaiyles plexit- majd meglátjuk mit javít rajta. Ha semmit, akkor asszony leszáll:)

Való igaz, hogy alacsony fordulaton tartáskor, (Pl lassú bekanyarodások, városi araszolgatás ) rángatja láncot. Azonban pár Km után könnyű szerrel rá lehet jönni a ellenszerére. Próbáltam VFR-t, Varaderot. azoknál nem ennyire észrevehető ez a jelenség- kompromisszum...

Durrogás: az én mocimban kicsit meg van tuningolva az auspuff. A gyári fojtást kibelezték de mivel iszonyat hangja lett, utólag frankó sípok kerültek bele. Volt egy kellemetlen tapasztalatom ezzel kapcsolatban. Mikor a nyitott kipufogóval használtam a motor állandóan berángatott és durrogott( sokan panaszkodtak erre más fórumokon). Amint bele kerültek a sípok ez a probléma is megoldódott.
Beszélgettem más DL tulajdonossal, akinek szintén bedurrogott a motorja bár neki gyári kipufogó volt rajta. Ő azt mondta, hogy nála X idő után az Injektornál egy levegő cső meglazult, és falsot szívott a motor. Utána húztak és azóta semmi baja.

Fogyasztás:

Autópálya 2 személlyel 140 utazóval 5.7-et mértem.
Országúton 2 személlyel 6 liter.
Város araszolgatós munkába járós: 7.5:(
Nem városba szánták..

Összességében nem bántam meg, főleg miután teszteltem egy Varaderot is. Varadero olyan, mint egy Mercedes, kényelmes, minden klappol, de hol marad az élvezet? Ezzel szemben a DL ad valami nyers erőt, amit élvezet uralni. Nekem ezért jött be:)

Erre használta
túra, munkába járás

Javítanivalók
7000 km van benne, eddig semmi

Itt szervizelte
Real Motor centrum Győr
Megbízható, segítőkész srácoknak tűnnek. Szervíz ár kedvezőbb, mint máshol.

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: littleson

Beküldve: 2008. augusztus 1.