Suzuki Bandit 250 8 / 10

Suzuki / Suzuki Bandit 250
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 248 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 51234
vezetett km: 69781
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Csak dicsérhetem a kicsikét, tanulómotornak ideális megszokni a "nagymotor" érzést. Városi használatra egyértelműen elég erő van benne, túrázásra is nagyon alkalmas, az ülése pár száz km egyhuzamban motorozás után kezd csak kényelmetlenné válni. A gyorsulása 0-100 -ra nem szégyellni való 5-6 sec körül van. 120-ig kényelmesen gyorsul, utána már érezni, hogy hiányzik a szélvédelem és még néhány lóerő, de aki túrázásra használja, úgy se megy és ne is menjen többel... :) Nekem már sikerült nemegyszer 2 személlyel 160- körüli tempót kicsikarnom, de ez a motor nem erre van kitálálva. Megbízhatóság terén nincs vele probléma, eddig komoly gond nem volt még vele. Az elektronikájával vigyázni kell, mivel a lámpa burában van szinte az összes csatlakozás és a tömítése elég rossz. Fogyasztása igen változó, 5-6 literrel el lehet vele túrázgatni, ha viszont megrángatjuk a szarvát és 13-14 ezres fordulat alá nem igen engedjük, akkor akár 10-12 literes fogyasztást is elővarázsolhatunk (a tiltás egyébként 16500-nál van). Az nyomaték és erő nagyrésze már 9 - 10 ezres fordulattól megvan, 3-4 ezres fordulat alatt viszont gyengécske és rángat. Összességében mindenkinek csak ajánlani tudom, nekem nagyon bejött ez a választás, az alkatrész ellátással még nem volt problémám.

Erre használta
Városi használat, túrázás és hegyi kanyar vadászat :)

Javítanivalók
A kötelező szervizelésen kívül a gyújtáskapcsoló érintkezői eloxidálódtak valamint a szívató bovdenje ment tönkre. A kopó alkatrészeket szinte mindegyik motorosboltban meg lehet venni, ami már kicsit nehezebb eset azt a RED BARON 1-2 héten belül megszerzi.

Itt szervizelte
A megtett és benne lévő kilométerekből adódóan folyamatosan kellett költenem rá:
- Hátsó fékbetét csere (kb. 2500 Ft)
- Olajcserék (kb. 10-12 ezer Ft)
- Olaj- és légszűrőcserék (a kettő kb 4-5 ezer Ft)
- Gyertyák cseréje (4 db = 11-12 ezer Ft)
- Gumi cserék (első kb. 25 ezer Ft,a hátsó 40 ezer Ft)
- Lánc és fogaskerekek (30 ezer Ft)

Ezek csak anyagköltségek a beszerelést otthon csináltuk a gumi csere kivételével.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: kdoky

Beküldve: 2008. december 15.