Suzuki GS500 8,8 / 10

Suzuki / Suzuki GS500
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 487 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 5057
vezetett km: 11000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Sziasztok!

2005 júliusában vettem a GS500-asomat. Előtte egy nagytestű, 50-s Suzuki Katana-m volt, 6 évig nyüstöltem, jó sok km-t tettem bele annak ellenére, hogy csak max 75 Km/h-val ment. Valahogy a márkával is szimpatizálok, meg a motor is megnyerte a tetszésemet, már régóta szemeztem vele, hogy jó lenne. Pont a motor aránylag egyszerű felépítésének köszönhetően, már kiforott konstrukció, gyártják kb. már 20 éve (persze azért fejlesztgettek is rajta), kellemes formájának hála e típus mellett döntöttem. Nekem ez az első nagy motorom, így kezdő motorosoknak, és nőknek is ajánlom a motort, egy kezesbárány :-).
Jó a fogyasztása, utassal nekem olyan 4,3 l körül, egyedül 4 l körül fogyaszt. Ha pörgeti az ember, akkor lehet vele sportosan is menni, nem olyan gyengécske. Nekem a folytott változat van, de nekem elég, nem is gondolkoztam rajta, hogy a folytást kivetessem belőle. Hosszabb távú túrákra talán nem a legjobb, a motor rezgéséből kicsit sok jut el a vezetőig, de az ülés kényelmes, az utas számára is. Vettem rá a Puignak ezt az univerzális túra plexijét, valamennyit javított a szélvédelmen. Otthon csináltunk rá top case tartót, vettem hozzá egy 35 literes Givi dobozt, az ülés alá beoperáltunk egy kis mini kompresszoros kétszólamú kürtöt, hogy a sok kedves figyelmes autós tényleg észrevegyen. Egy kis bukócsövet is csináltunk a blokk köré, hogy védve legyen.
Az első telókba egy-egy kis távtartót (ha jól emlékszem kb 2 cm magas) raktunk, mert a teló kicsit felütött már enyhébb fékezéseknél is.

Hátsó rugóstag rendben van.

Fényszóró sztem megfelelő. Index jól látható,megfelelő fényerejű.

A fékek normális tempó (90-110) esetén megfelelőek, de nagyobb tempó esetén már érezni, hogy az első lehetne dupla tárcsa. De ez a motor amúgy sem 140-160-s tempóra lett kitalálva.

A hangja gyönyörű már gyári dobbal is, de egy sportobbal nagyon brutál hangja lenne.

Összességében nagyon megvagyok elégedve a motorral. Rövidebb túrákra megfelelő, de pl. kiugrani vele Münchenbe 1 nap alatt már kicsit kényelmetlen lenne. Szlovákiában tettünk vele egy 3 napos túrát, 1000 Km összesen, így elosztva 3 napra kellemes volt.


Jó vétel, meghálálja a gondoskodást. Elégedett vagyok vele.

Erre használta
Túrázás, motorozgatás a környéken, semmi motor kínzás, kerekezés, nem is a stílusom, meg ez a motor nem arra való.

Javítanivalók
Eddig csak gumit kellett cserélnem, km-óra állás alapján nem kellett volna, így vagy a km-órát tekerték vissza, vagy ennyire nyúzták, pl. pályán stb. Gyárilag Bridgestone gumik voltak rajta (nem emlékszem melyik típus), azt a széléig ki tudtam motorozni, most Pirelli Sport Demon van rajta, elöl hátul maradt a gyári méret, a hátsón még van tartalék, olyan 2-3 centi minden nyúzás ellenére.
Az előírt szűrő, olajcseréket megejtettem a kellő km-óra állásnál, megéri betartani.

Itt szervizelte
Egerbe a Suzuki kereskedésbe (Zweirad Bt.) vittem a garancia miatt szervízbe, de miután garancia már nincs rá, így inkább otthon szervízelem.

A beküldő 9 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: sati_gs487

Beküldve: 2007. február 21.