Suzuki GS 500-E 8,8 / 10

Suzuki / Suzuki GS 500-E
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 487 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 22000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Valamikor az 1990-es évek elején láttam meg a típust egy motorkatalógusban. Az akkoriban divatos neon színekben pompázott a masina. Valami oknál fogva beleszerettem.

Elérkezett a 2006-os év és úgy gondoltam, hogy kellőképpen erős vagyok mind anyagilag, mind lelkileg, hogy a szeretett ETZ 125-ösöm lecseréljem egy GS500 E-re. Megszületett a döntés. Veszprémben vásároltam a motort az ottani márkakereskedőtől. A 35 kW-os (nyitott) változatot, fekete-ezüst színben. Ez a motor volt álmaim netovábbja. Kifejezetten odafigyeltem a bejáratásra, mert "örök darabnak" szántam. Mivel az ETZ-hez képest óriási köbcenti- és óriási teljesítménynövekedés jelentkezett a cserével, így tartottam a motortól. Alig bírtam kiporoszkálni vele a kereskedés udvaráról. Azonban az első kilométerek után kellemesen csalódtam. Kifejezetten kezes motor csühögött alattam. Csühögött, mert jellegzetes hangja volt a léghűtéses blokk miatt. Annak ellenére, hogy a kezelőszervek még nem voltak testre szabva, minden kézre esett, kényelmes volt. Volt fékem, futóművem, lóerőm... kéjmámor volt!

Az érzelgősség hibáját elkerülve most a tényekről írok.

Jó tulajdonságok:

1. Kifejezetten gazdaságos fenntartás (3,8-5l/100 km fogyasztás, első gumi csere kb. 25.000 km-enként, hátsó gumi csere kb. 16.000 km-enként, 6000 km-es szervizintervallum, melynek költsége nagyjából 10-15.000 HUF. Láncszett csere nagyjából 30-35.000 km-enként szükséges)

2. Szép formájú motor

3. Könnyen csomagolható, házilag is készíthető hozzá csomagtartó, minden további nélkül.

4. Egyszerű, mint a faék! Áttekinthető blokk és alap elektronika. A gyertyacseréhez nem kell lebontani a fél motort. Olajcsere házilag elvégezhető, minden szem előtt van. Semmi felesleges sallang nincs a motoron.

5. Kiforrott (majdnem 20 éves) konstrukciójú blokk. A márkatársaktól sem kaptam olyan visszajelzést, hogy valami "csak úgy" elromlana rajta. Megbízható.

6. Kényelmes ülés. Hátul is! Azonban vannak korlátai. Túrán első etap 120 km, majd húszasával csökken... itt már sajog a hátsó. Kényelmes, kissé sportos üléspozíció.

7. Könnyen átlátható műszerfal. Kilométeróra, fordulatszámmérő, és alap visszajelző lámpák (olajnyomás, irányjelző, üres visszajelző, reflektor)

8. Kezdőknek, újrakezdőknek, és közlekedési szándékkal motorozóknak kifejezetten jó választás. Keskeny a 2 hengeres blokk és ezzel együtt a motor is.

9. Benzincsappal bír a gép, így sohasem hagy ott kifogyott benzin miatt. A tartalék 100 km-re elegendő nagyjából.

10. kifejezetten szép hangja van a két hengeres motornak. Gyári dobbal is igazán "tökös" hatást kelt.

11. Acél, dupla bölcsőváza van. Kellőképpen merev így a váz.

12. A fékek kiválóan adagolhatóak, határozott nyomásponttal bírnak, a motor teljesítményéhez kifejezetten passzolnak, elegendőek.

13. Pontos, precíz a váltó.

14. Két személlyel is kiváló motoros élményt nyújt, bár hegyi menetben felmálházva, utassal viszonylag sokat kell kapcsolgatni a váltón. Ott már kevéske a 48 ló.

15. Nagyon jól, élvezettel, szépen motorozható. Látványosan vehető vele a kanyar, "agyig" le lehet dönteni megfelelő gumizással.

Sorolhatnám a pozitív tulajdonságokat tovább, ám egy ismertetőhöz ennyi is elegendő. Egy szubjektív mondat azonban még férjen ide. Ha tehettem volna, megtartom második motornak... könnyes szemmel váltam meg tőle.

És akkor néhány negatívum, majdnem semmi:

1. A motort 2004 óta Spanyolországban szerelik össze. Az alkatrészek japánok, ám az összeszerelésre jellemző, hogy a váz festése hagy kívánnivalót maga után. Könnyen orvosolható, mert a rozsda a hegesztési pontoknál jelentkezik, már viszonylag korán. Pici pötty rozsdamaróval és némi festékkel a probléma orvosolható, megszüntethető. Én 6 hónapos korában lekezeltem ezeket az eldugott helyeken lévő foltokat, és nem is jelentkeztek többet.

2. A kipufogó leömlői feketére vannak festve. Rozsdásodásra hajlamosak. Orvossága, egy hőálló festékes kezelés. Kizárólag a MOTIP cég 800 fokig hőálló festéke marad fent, de ezzel megszűnik a probléma.

3. Az én motoromból a gyárban kimaradt a kormánycsapágyból a zsír. Másfél év után jelentkezett a hiba, garanciában cseréltettem a csapágyakat. Gyanítom soha nem jelentkezik az új gazdánál a baj, miután meg lett tömve zsírral a kormánynyak.

4. Szélvédelem nulla... de miért is lenne, hiszen ez egy naked motor... :))))

Azt hiszem ennyi a hosszú listám...


Csak ajánlani tudom a GS 500-at bárkinek. Én azért cseréltem, mert alkalmasabb típust találtam a túrázós igényeimhez. Arra is kiváló a motor, hogy az ember megtudja mire van szüksége... a fokozatosság elvén eldönthető, hogy túra, sport, vagy egyéb motorforma ami beválik neki. A GS-sel lehet sportolni, kényelmesen lassan menni... univerzális.

Erre használta
Közlekedés, túramatorozás.

Javítanivalók
Garanciában a kormánycsapágy.

Itt szervizelte
Full-Gas Szekszárd
Forger Motor Baja

A beküldő 17 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: GSTeddy

Beküldve: 2009. július 29.