Suzuki GSR600 9,8 / 10

Suzuki / Suzuki GSR600
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 18000
vezetett km: 7000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Első nagymotorként sokat gondolkodtam, hogy melyik modellt válasszam a 600 köbcentis felhozatalból. A végén 3 motor maradt a listámon: a Kawasaki ER-6f a szép külseje és könnyű kezelhetősége miatt, a Suzuki GSX 650F a GSX-R-re hajazó külseje és a fokozatkijelző miatt, valamint a GSR. Döntésemet végül az indokolta, hogy a Kawát többek véleménye alapján kinőttem volna 2-3 hónap alatt (nem csak az ereje hanem a méretei miatt is - utassal már elég gyenge és szűkös), a GSX 650F pedig nagyobb "monstrum" mint a GSR.

Így több év távlatából is úgy érzem, nagyon jó döntést hoztam! A GSR bátran ajánlható kezdőknek is: könnyen kezelhető, és ha az ember 8 ezres fordulat alatt közlekedik vele, akkor nagyon kezesbárány tud lenni. 8 ezer felett pedig úgy megindul, hogy nem győzöl kapaszkodni a kormányba. Jó persze, egy 1000-res szupersport gép biztos még ennél is jobban húz, de utcára szerintem bőven elég a GSR teljesítménye: minden forgalmi helyzetet meg lehet oldani vele.

Átlagfogyasztását az 5.5 - 5.8 literrel nem mondanám kategóriagyőztesnek, sőt, forszírozott tempónál bizony 6 - 6.5-et is bekortyol, na de az ember elsősorban az élményfaktor miatt vesz egy 100 LE-s SPORTtúra motort, akkor meg kit érdekel az a pár plusz liter?! Ha valaki kifejezetten spórolásra és/vagy munkába járásra keres motort, akkor vegyen egy 125-ös robogót, ami elmegy 2 literrel is.

Sok helyen ajánlották, hogy előre rakjak fel eggyel kisebb lánckereket (15-öst a gyári 16-os helyett), és valóban sokkal pörgősebb, agresszívabb, nyomatékosabb lett tőle a motor, érzésre kb mintha 10 LE-t hozzácsaptak volna. Igaz, így a kilóméter óra felfelé csal: 50-nél 55-öt, 90-nél kb 100-at mutat, de ha az ember ezt észben tartja, akkor teljesen megszokható.

További tuning elemként kapott egy K&N sport légszűrőt, illetve egy Öcsimura sport kipufogót, amitől iszonyat durva hangja lett, kb mint egy ezres gépnek, illetve ez talán még egy pár lóerőt jelentett pluszban, persze még nem mértem le soha padon. Egyébként ha valaki sport kipufogót keres a GSR-re, csakis az Öcsimurát ajánlom, ez a legkultúráltabb kinézetű dob. Tisztára mint a gyári, -2 méterről nem mondja meg senki hogy ez egy egyedi sport dob.

Ezen kívül gondolkodok még azon hogy elviszem a PropTech-hez belövetni a központi egységet a megváltozott áramlási tényezők miatt, illetve kap a gép egy Suzuki EFI tuner egységet is. Később majd ezekről is beszámolok.

Negatívumként talán a plexi hiányát tudnám említeni: 120-130 felett már elég erős a szél. Emiatt kb 200-210 volt eddig a maximum sebesség amit mentem vele, de itt már a tankra hasalva is komoly küzdelmet jelentett megülni a motort. De végül is egy csupasz motorról van szó, tehát ha valaki 200 felett akar közlekedni, akkor vegyen idomos sport gépet. Persze lehet kapni plexit a GSR-re is, de nekem egyik se tetszik igazán - elég mókás és furcsa kinézetet kölcsönöz a gépnek némelyik.

Még egy érdekes jelenség, hogy néha (ritkán) visszaváltásoknál a váltó beragad két sebességfokozat közé. Ilyenkor a fokozatkijelzőn nem látszik semmi és csak felfelé tudok váltani, lefelé nem. De ezen segít az, ha félig kiengedem a kuplungot, ekkor bekattan valamelyik sebességfokozatba, és lehet tovább kapcsolgatni. Mint említettem ez elég ritka, kb eddig 2-300 km-enként fordult csak elő egyszer.

Az ülése nagyon kényelmes, nem csak nekem hanem az utasnak is! Az üléspozíció szintén nagyon kényelmes: szinte egyenes háttal lehet motorozni.

Az apróbb negatívumokat folytatva: nekem az első teleszkóp egy kicsit puhának tűnik. Próbáltam állítani rajta: tövig tekertem a teló tetején levő állítócsavart, de nem sok változást éreztem. Erősebb fékezéseknél elég nagyot bólint az eleje. Viszont cserébe egész jól tűri az egyenletlen útfelületeket.

Szóval összességében egy rendkívül szerethető, kezes, könnyen kezelhető, szép kinézetű, jó teljesítményű és kényelmes motor a GSR, nyugodt szívvel ajánlom kezdőknek és haladóknak egyaránt! (Összességében azért adok rá 9-est, mert azért nem teljesen tökéletes - ahogy egyik motor sem - vannak apróbb hibái, amiket fentebb leírtam).

Széles utat, olcsó benzint és balesetmentes közlekedést mindenkinek!

Erre használta
túrázás, mindennapi közlekedés, rövidebb (30-40 km-es) hétköznapi gurulások

Javítanivalók
kopó alkatrészeket cseréltem (fékbetét, lánc, lánckerék, olaj, gyertya, légszűrő), illetve húzni kellett a kormány tetején levő körmös anyákon, mert kicsit kotyogott a kormány.

Itt szervizelte
Blackmoto (Gárdony) - hozzáértő, jófej, korrekt szervíz, árban középkategória, viszont elég sok munkájuk van, így érdemes már előre időpontot kérni. A motorral úgy bánnak mintha a sajátjuk lenne.

Honda Motorcenter (Székesfehérvár) - precíz, pontos munka, jófej szervizes srác, átlagos vagy egy picit felette levő rezsiórabér, elég jól felszereltek, de elsősorban Honda szervíz, előfordult hogy nem volt a GSR-hez célszerszám - persze azért megoldották ám! :)

A beküldő 13 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: tizedes

Beküldve: 2011. április 8.