Suzuki GSR600 8,2 / 10

Suzuki / Suzuki GSR600
gyártási év: 2007
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 8800
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Ha röviden akarnák indokot írni: Ha nem lenne szép, nem lenne az enyém!
De itt hosszabban kell. Tehát:
Sok motor tetszik a mai napig, csakhát döntenem kellett, sajnos az anyagiak miatt csak 1 motorom lehet. Felállítottam a szempontokat (a sorrend nem fontos):
1. munkábajárás
2. pesti utak
3. hétvégi túrázgatás
4. kinézet (alias design)
5. néha utas cipelése, és az ő kényelme
6. teljesítmény (sok évet kihagytam, de nem vagyok teljesen kezdő)
Sportmotort szerettem volna, de max a 6-os pontnak felelt volna meg..Ja meg a 4-esnek..
Leszűkítettem a kört, 3 motor maradt fent. Az új Z750, az új Hornet, vagy a GSR.
Mivel ez előző kettő még nem volt a kereskedésekben kapható, maradt a GSR.
Eddigi tapasztalataim:
A teljesítménye pont a tudásomhoz megfelelő. Igaz pályán kicsit karcsúnak tűnik, de nem ez a fő felhasználási területe. 2 személynél mondjuk még 20 lóerő elkellne, vagy 20 NM nyomaték plusszba.
De mindennapos használatra még a 98 LE is soknak tűnik. Ráadásul a naked bike-okra jellemzően már alsó fordulatszám tartományban is jól lehet vele motorozni. Én mondjuk még ezen is segítettem egy kisebb fogaskerékkel előre. Kit érdekel a 236km/h-ás végsebesség egy naked bike-on? A szél úgyis levisz. Viszont így érezhetően nyomatékosabb, pörgősebb lett. (a fogaskerék cserét sok teszten javasolják - nemhiába).
A futóműve elég jónak mondható, bár szűkös határok között állítható. A gyári beállítás elég sportos, nekem meg is felel, nem piszkáltam még semmit.
A fékek lehetnének harapósabbak, azaz az első. A hátsóval nincs gondom, bár ritkán használom, talán azért is mert jól fog, ha túlnyomom csúszik kifele a hátulja. Azét előre nem árt egy fém fékcső, de ha csak a közúton használod a vasat és ésszel, akkor a gyári fékek is jól fognak. Nekem mindenesetre kevésnek tűnik..
A kényelemre nem lehet panasz, a párom is jól bírja hátul a több száz km-es túrákat. A plexi városon kívül hiányzik egy kicsit, de így legalább érezni hogy motorozik az ember..
A design magáért beszél, nincs mégegy haszonló motor a piacon (na jó, nemsokára a B-king:D)
A váltó pontos, precíz, bár párszor sikerült lukat lőnöm:)
Sok teszten olvastam hogy kicsit túl műanyagos hatást kell a motor, de ennek ellent mondanék. Van pár olyan takaró illetve design elem rajta műanyagból ami más motoron nincs, de ezek szerintem csak szépítik. Ráadásul a múanyag elem cseréje szerintem olcsóbb is mint a fémé..
Mint minden motoron, ezenis elfér egy sportdob, mivel sajnos az autósok nem nagyon hallják meg a gyári dobot..
Végezetül a bátyám véleményét írnám a motorról. Neki egy CBR600FS-e volt. Amikor kipróbálta enniyt mondott a GSR-ről: Olyan SIMA...

Erre használta
Általában munkába járásra és hétvégi túrázgatásra, de voltam már a kakucsringen, euro-ringen, és a hungaro-ringen is..

Javítanivalók
Eddig semmi, csak az egyik kormányvégsúlyt hagytam el..(Hát igen, az egykerónak úgy látszik ára van)
Illetve van egy furcsaság.. Néha amikor erőteljesen lassítok és behuzom a kuplungkart, a motor egyszerűen leáll. Ez párszor előfordult már velem, de szerencsére egy kis gázfröccsel orvosolni lehet.

Itt szervizelte
Suzuki Hollós
Először nem szerettem mert drágán dolgoztak, de mostmár magam szerzem be az olajat stb..Így csak a munkadíjat fizetem..
A leállás miatt 2x is volt náluk szervízben a motor, de nem találtak semmit. (pedig kimérték minden kütyüvel) Azt modják hogy a riasztó miatt lehet. Lehet...

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: tutis

Beküldve: 2007. július 16.