Tomos APN4 9,8 / 10

Tomos / Tomos APN4
gyártási év: 1981
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

2010-ben vettem meg az egyik kolegámtól. Ő pár évvel azelőtt vette egy idős bácsitól, aki az ágya mellett tartotta . Amikor a kolegához került, akkor már igazi gyilkos kezekben volt, de mikor hozzámkerült, még akkor is működőképes volt.
20 éves koromig kerékpároztam, és már nagyon untam a banánt, azért hoztam eme döntésem, hogy veszek egy kismotrot. Mivel hogy a piros a kedvenc szinem, ezért kikötés volt h piros legyen. Azért döntöttem a Tomos mellett, mert a vételára, és a karbantartása nem több mint egy bringáé, viszont sokat kibirnak.
Amikor hozzám került, kicsit átszervizeltem, hogy minden hibátlan legyen rajta, és indult a harc a gép és az ember között . Fél évet kivitt a gép, utána nagyjavitás alá került. A neten talaáltam egy videót, ahol a fickó bemutatja hogyan is kell meggenerálozni a motorját. Az alapján magam, játszi könnyedséggel elvégeztem a műveletet rajta. A generál 50 euró nagyságrend, hengerfúrás, uj dugó, főtengely javitás, főtengelycsapágycsere, szimeringek, pakolás. Egy ilyen generállal minimum 2 évet elmegy a gép, ha durván bánunk vele, ha nem, akár 5-öt is.
Tudni kell, hogy ezek a kismotrok gyárilag 4 sebességesek, és 48 km/h a végsebességük. Ami jó bennük, hogy számtalan lehetőség van a tuningolásukra. A gyári 4 sebességet ki lehet bőviteni az 5-ik sebességgel, jobb kipufogó, karburátor, a dugattyú többféle módon történő faragási lehetősége, mind a teljesitménynövelést szolgálják.
Az enyém kapott egy master kipufogót, amiböl kiszedtem a fujtást, kapott a gyári helyett egy Dellorto PHVA 14 karbót, egy 1,5 milis króm robogógyűrűs dugót (amit a karbinyilásnál bereszeltem a nagyobb fordulat végett), meg egy 5.-et. Hosszas gyujtásállitgatás után a végsebesség 90km/h lett.
Lassan 1 éve nyirom, betonon, terepen, néha pályán, 75-tel még mindig megy. Fogyasztása kb 4 liter körül van. Én maximálisan elégedett vagyok vele, mivel fillérekböl fenn lehet tartani, és egy nagyon ügyes, élménydús kismotor. Nem bántam meg hogy emellett döntöttem, és az, hogy egy 31 éves vasról beszélünk, én azthiszem szép eredmény!

Erre használta
Terepmotorozás, közúti közlekedés, néha pályázás.

Javítanivalók
Kapott egy komplett generált a motorja, ami 50 euró nagyságrend.

Itt szervizelte
Mindent magam csináltam.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: calybra

Beküldve: 2012. január 28.