Yamaha XV535 Virago 8,6 / 10

Yamaha / Yamaha XV535 Virago
gyártási év: 1996
lökettérfogat: 535 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 30105
vezetett km: 15000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Sok év motorozás kihagyása után erre a típusra esett a választásom, de utólag sem bántam meg. Egy igazi kezdő soft chopper, minden motorozni tanulónak meleg szívvel ajánlom. Könnyű önsúlyú, fordulékony ugyanakkor, elég nyomatékos is, és még két személy esetén is meg állja a helyét a maga 46 lóerejével. Persze nem egy verseny motor, de a chopperezés nem is erről szól! Vég sebessége 140 km/h körül van, utazója pedig 90-100 km/h-nál érzi a legjobban magát hosszú távon. Én leginkább túrázásra használtam, soha semmilyen panasz, műszaki hiba nem volt vele. Amíg a hagyományos NGK gyári gyertyákat használtam, néha volt hidegben indítási probléma, nehezebben indult, de miután irridiumosra cseréltem /NGK BPR7EIX/ azóta minden ok.Nagyon előnyös még a kardán hajtás is mert így a hajtással sem kell törődnünk, abszolút igénytelen.A nyomatékkal is elégedett vagyok, fel veszi a versenyt a nála nagyobb köbcentis hasonló kategóriájú motorokkal is.Küllemileg nagyon tetszik, sok a króm alkatrész, tetszik a hagyományos forma és a kipufogó kialakítása, kiegészítőkkel tovább lehet csinosítani, A kipufogó hangját is lehet emelni egy-két összetevő eltávolításával, vagy a teljesen nyitottá tételével, de ez már túl hangos lesz. 2002-ig gyártották mindenféle módosítás nélkül, ez sokat elárul a konstrukció sikerességéről. Nagyon megbízható motor.Egyedüli hátrányként talán a tank nagyságát említeném ami 13,5 liter ebből 2,5 l a tartalék. Ez kb 270 km elegendő, lehetne nagyobb is a hatótávolsága. Ezzel már utaltam is a fogyasztására ami kb. 5l körül van de már motoroztam 4,5 l körüli fogyasztással is. Összegzésül, mindenkinek melegen ajánlom, ha egy igazán megbízható, könnyen kezelhető motort akar!

Erre használta
Főként túrázás

Javítanivalók
Olaj cserék,kardán olaj, légszűrő, gumik, akksi,szelep hézag állítás, gyertya csere.

Itt szervizelte
Papp Sándor motor szerelő barátomnál.: Tököl.

A beküldő 20 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Vira-go-nyúl

Beküldve: 2010. október 27.