Yamaha TZR125 7,6 / 10

Yamaha / Yamaha TZR125
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 32900
vezetett km: 4000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Kezdem azzal, hogy a motort első sorban városban használtam és sokat motoroztam utassal is. Ez a motor városba kitűnő. Keskeny, kicsi, keveset eszik és ha kell, nagyon megy, akár két személlyel is. Átlag fogyasztása nálam 3.5-4 l/100km volt, két személlyel és általában nyitott power szeleppel, sport légszűrővel. Azt hiszem a gazdaságosságról ennyi elég. Bár az olajpumpa rosszul volt beállítva és akkoriban 1liter/400km olajat megevett, de orvosoltuk a problémát. Most 1 liter olajjal olyan 800-1000km-t gurul a gép. Kényelmi szempontból vizsgálva a dolgot, elöl nincs vele probléma, kényelmesebb mint az új sportmotorok, és hátul sem volt panasz hosszabb túrákon sem. Azt hiszem ez az ülésnek köszönhető és a testhelyzetnek. Elől sportos, ugyanakkor kényelmes az üléspozíció. Esztétikailag nem hasonlítható össze az újabb sportmotorokkal, kicsit olyan elesett szegényke, de könnyedén fel lehet dobni egy kis fantáziával.
Teljesítmény. Sport légszűrővel igazából nem nagyon volt kategórián belül ellenfele. A motor 2500-3000-es fordulattól már bőven használható volt (ez gyári légszűrővel 5 ezres tartomány fölé esik) és power nyitásnál (6000tól kezd nyitni, 7nél full nyitott) nagyon megindul a masina, ott kezd idegbeteggé válni(nem az 1000 gépekhez hasonlítani). Hozzáteszem, kipróbálta egy barátom akinek eddig szinte csak 1000 V2 motorjai voltak és vigyorgott mikor visszaért mert nem hitte volna, hogy ennyire élvezhető.
Futómű. Erről sajnos nem tudok sokat írni, mert pályára nem jutottam még ki vele és hátul nem a legjobb gumi van fent, de mindenesetre a teleszkópokkal semmi gond részemről. Amikor úgy éreztem Pilisben egy kanyarnál, hogy ez a vége a döntésnek és jött a szalagkorlát utassal, akkor még bőven tudtam lehúzni rajta és lehetett érezni, hogy itt kezdi el élvezni a kanyart a gép. Bőven kontrollálható volt mindig, jól fekszi a kanyarokat.
Az én motorom évjárat és alkatrészek tekintetében 92-es, bár a lámpája még a régi, kocka lámpás.
Összességébe véve egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem, sőt! Csak ajánlani tudom, főleg olyan embernek, aki városi használtra szeretne motort venni.

Erre használta
Városi használat, kisebb túrák

Javítanivalók
új gyertya, új indexek, új akksi, új légszürű

Itt szervizelte
itthon

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Mana

Beküldve: 2008. november 23.