Yamaha YZF-R125 7,6 / 10

Yamaha / Yamaha YZF-R125
gyártási év: 2009
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 5000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Hi! 50-esről ültem át erre, és azért ezt választottam, mert tetszett, hogy 4 ütem, nincs magas fogyasztás, nem kell olajat venni bele, nem kell felújítani évente. Nagyon meg vagyok vele elégedve, nagyon szeretem. Városban kítűnő választás, könnyen kezelhető, sorok között nagyon könnyű vele a haladás. Ami nagyon tetszik benne, hogy alul is lehet használni, 3000-es fordulattól ad le nyomatékot, és ez 9000-es fordulatig tart. A motor egyébként 10 500-nál tilt le. (Városban 50-es tempónál 6.ban 4000-et pörög.) Emellett alig fogyaszt, ha nem húzom neki, akkor lemegy a fogyasztás 2,25 l/100 kmre, ha mindenhol csutkagáz, lámpától lámpáig (sok értelme nincs, úgyis piros) akkor nagyon max 2,8 liter. VÁroson kívül sem vall szégyent, jártam vele Dobogókőn jópárszor, élvezhető vele a kanyarodás, főleg a pehelysúlya miatt (138 kg menetkészen), túrázni is jó, báár azért egy egész nap után már jó volt leszállni róla. Pályán is jártunk, Kakucsring, a legjobb választás, arra a pályára kitűnő (Talmácsi MotorSport Iskola is ilyen motorokat használ). De a pályázással óvatosan, a gyári gumi ritka szar, csúszik, mászik. Szóval ésszel, de azért így is le lehet dönteni. Utazó tempó ami kényelmes: 0-120 között :) Gyorsulás: 0-100 km/h: 12-13 másodperc között. Rossz tulajdonsága talán, hogy néha elférne egy kis plusz nyomaték, vagy egy kicsivel jobb gyorsulás. De valamit valamiér, kezdő motorosoknak szerintem jó választás, a kategóriában az egyik legszebb (saját vélemény), és szerintem a nagyok között is megállná a helyét külsőre. Futómű illetve fékek szerintem ehez a teljesítményhez bőven elegendőek, elöl 2 dugattyús Brembo, hátul egydugattyús, ugyancsak Brembo tárcsakfékek lassítanak.
Szóval csak ajánlani tudom azoknak, akiknek A1-es jogsijuk van, és nem akarnak 2 ütemű motort. Ezzel is tökéletesen meg lehet tanulni az alapokat.

Erre használta
Városban, túráztam vele, pályán is jártunk már.

Javítanivalók
Garanciában kicserélték a tükröket, valamiért behajlottak ha egy úthibába vagy 90-100 fölé mentem.

Itt szervizelte
Yamaha City
Nekem nem volt velük problémám, eddig.
1000-es szervíz 18 ezer forint volt.
A háromezrenkénti olajcsere 10 ezer forintba fájt. Mindenki döntse el, hogy olcsó vagy drága...

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: vendég

Beküldve: 2009. július 19.