Yamaha FZR 250R 8 / 10

Yamaha / Yamaha FZR 250R
gyártási év: 1990
lökettérfogat: 249 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 15595
vezetett km: 8000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Nos.. 2009 nyár elején vettem a gépet, úgymond ez az első nagy motorom. Egy 50 ccm-es Gilera DNA-m volt előtte, kicsit nagy váltás volt a zümi után, de 10 perc nem kellett hozzá, hogy megszokjam.
Nagyon untam már a 2 ütemet, folyton csak a baj volt minden 2T motorommal. Ez egy igen jó vétel volt, 240eFt-ért sikerült hozzá jutnom. Az előző gazdi kicsit hanyag volt vele, ugyanis nem nagyon járt vele, ha járt is akkor is inkább nyígathatta, mint motorozott.
A hanyagság eredményeképp agyig berozsdált tankkal vettem a motort, és sajnos a letöredező rozsda dugította is el a karbikat benne, plusz a légszűrő és a karbi közötti csonk hézagos volt, szívta a falsot meg a retket befelé.
Ezeket rendbe tettem rajta, a rozsda még ott van, de már úgy 80%-át kidzsuvátlanítottam belőle :D

Szeptember elsején egy foodexpresses Citroen elémnyargalt, én meg bele. Az idomjaim igen összetörtek, de maga a váz, a futóműnek a kormánynak és a létfontosságú dolgoknak semmi baja sem lett. Új MotoGP fényezést kapott, mutatósabb is lett egy kicsivel.

Jó pörgős a motorja, ugye 250 4T, 18ezret forog, a 190-ig vonalazott óráját nekem egyszer a vonal alá forgatta kb. 1 cm-el.
Két személlyel nem egy élmény rajta motorozni, de tűrhető. Hosszú távon is kényelmes a gép, legalábbis a sofőrnek, a hátsó ülésre már volt panaszom :P. Szép hangja van, jól gyorsul. Személy szerint városban közlekedtem vele többet, de nem vetettem meg a túrákat sem. Összességében jó a gép, ha valaki unja már a 2T-t akkor nyugodtan ajánlom neki az FZR 250-t.

Annyi a baj ezzel a típussal, hogy mivel belpiacos, nincs hozzá 1 nap múlva alkatrész, hanem én pl. egy kuplung-bowdenre is 1,5 HÓNAPOT vártam. Igaz ez abból is eredhet, hogy mezőkövesdi vagyok és a legközelebbi olyan hely ahonnan tudtam rendelni az a gyöngyösi Omegamotor. Kisköbcentihez képest az alkatrészei igen drágák, a legrosszabb napokra néztem bele főtengelyt: 360.000 Ft.
Hát ez a hátulütője az egésznek, de ha valaki odafigyel rá, karbantartja, olajcserét stb. előírás szerint végez akkor nem lehet vele nagy baj.

Zárásul: A fogyasztása kiváló, többször is számoltam, VÁROSI motorozásnál fogyasztása 100km/5l. És az FZR betegséggel ellentétben az én FZR-em nem kajálja az olajat!
2010 áprilistól eladó a gép.

Erre használta
Városi közlekedés, túrázgatás, egyszer a Bükkben egy igen tempós csapatás.

Javítanivalók
A tank rozsdás, de mióta bajlódtam vele már alig kerül a benzinbe apró rozsdadarabka, és nem is dugítja el a karbikat. Viszont ha valaki full precíz akar lenni akkor van egy 12.000 forintos védőréteget képező kenőanyagcsalád, melyet a tankba kell önteni, összerázni néhány percig és folyamatosan réteget képez a tank belső részének egészén. Na de igen macerás a folyamat, mert ez egy fél éves procedúra. És addig nem lehet vele motorozni. Téli időszakban ajánlott, de én nem csinálom meg, mert nincs hó, ergo minek rakjam le a gépet! :D

Itt szervizelte
Császár Sándor motorszerelő, Mezőkövesd.
- Fékbetétcsere stb. apróságok.
Édes Endre motorszerelő, Andornaktálya.
- Karbitisztítás, szelepbeállítás, kompressziómérés.

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Hayden69

Beküldve: 2009. november 25.