Yamaha YZF-R1 9 / 10

Yamaha / Yamaha YZF-R1
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 998 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 750
vezetett km: 12000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

2004 szeptemberében vettem meg a motort, 700 km-rel, szalon állapotban. Egy Kawasaki ZZR 400-asom volt előtte. Igazából 600-asokat kerestem, de amikor megláttam a hirdetést nem tudtam ellenállni. Az új áránál több, mint 1 millával olcsóbban jutottam hozzá, és gyakorlatilag olyan volt mint az új.

A 400-as után természetesen igazi adrenalin bomba volt az ereje miatt, és még mindig lenyűgöz a nyomatéka. Szinte alapjárattól egyenletesen húz és 6000-res fordulattól letépi a karod. Az erején felül nagyon kezelhető, jól irányítható motor, még végsebesség közelében is nagyon stabil. A fékek jól harapnak, és egyenletesen szabályozható a fékerő. A váltót én kicsit keménynek és néha hangosnak találom, de pontos és precíz. Tényleg csak áradozni tudok róla.

Hogy negatívumot is említsek, a szélvédelem, a kényelem, és az utas kényelme nem tartozik az erősségei közé. Mivel sportmotorról beszélünk, ezért nyilván ezek a tulajdonságok háttérbe szorulnak.
Ezen kívül még egyetlen negatív dolgot tapasztaltam, hogy erősebb kigyorsításkor, főleg egyenetlen úton néha kicsit szitál az eleje. Egyszer egy kigyorsítás közben sikerült rámennem egy közepes méretű kitüremkedésre az úton, amitől a kormány elkezdett kicsit jobban szitálni, de ezen egy kormánylengéscsillapító könnyen segíthetne.

Amióta megvettem benzinen kívül csak olajcserére és gumira kellett költenem, illetve vettem hozzá egy magasabb plexit, amivel valamit javult a szélvédelme. Ezen felül egy sportdob került még rá, amitől gyönyörű hangja lett, egy K&H sportlégszűrő, bukógomba és egy normális kinézetű rendszámtartó konzol valamint LED-es indexek.

A formáját tekintve nagyon jól eltalálta a Yamaha, és főleg ebben a matt fekete - ezüst színkombinációban még fenyegetőbb a kinézete. Bár a 2001-es R1-eshez képest formailag nem változott radikálisan, mégis sokkal brutálisabban néz ki. Ha hosszabb kihagyás után bemegyek a garázsba és meglátom máris elkezd gyorsabban verni a szívem, és alig várom, hogy újra ráülhessek és guruljak egy jót.

Mindenkinek csak ajánlani tudom!

Erre használta
Túrázásra, mivel eddig sajnos még csak 1-szer jutottam el pályára.

Javítanivalók
Természetesen semmi!

Itt szervizelte
A garanciális szervízeket a Yamaha Németh-nél csináltattam Várpalotán. Mind a színvonallal, mind az árral elégedett voltam.

A beküldő 9 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: ZGergo

Beküldve: 2007. március 7.