Yamaha TZR125 8,2 / 10

Yamaha / Yamaha TZR125
gyártási év: 1991
lökettérfogat: 124 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 30000
vezetett km: 3000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Idén év elején a második ilyen motoromat vettem meg, és nem véletlenül esett a választásom újból erre a típusra.
A 125-ös, vízhűtéses, (elektronikus)powerszelepes gyorsasági motorok "Zsigulijának" merném nevezni ezt a típust. Nem olyan modern a kinézete, mint újabb társainak, kicsit keskenyebb, és egyszerűbb a formája. Maximum teljesítménye 25Le, ami kicsit kevésnek tűnik az inkább többnyire 30 lovas gépekből álló kategóriához képest. A motor indítása berúgó karral történik, viszont cserébe kb. 10 kilóval könnyebb, mint a konkurens gépek, nem beszélve arról, hogy egyel kevesebb a hibalehetőségek száma.
A motor kicsit kisebb teljesítménye miatt azonban kárpótol annak hosszabb élettartama, ugyanis a gép kompresszió viszonya mindössze 5,9. A motort hihetetlen jó szerelhetőség, egyszerűség jellemzi, de ez nem megy a kiélezett sportos működés rovására. A power-szelep egy a gépészetben jól bevált egyszerű forgótolattyú, amit azonban csak kb. 20 fokot fordít el az elektronikus power-szervo a nyitott és zárt állapot között.(Ellentétben pl. a Honda NSR power-szelepével, ahol egy egészen bonyolult mechanikát találunk.) A motor nagyon megbízható, csak akkor állt meg, amikor elfelejtettem tankolni, ekkor tartalékra állítva a benzincsapot még 3 liter benzint égethetünk el a legközelebbi kútig.
A 88-90ig gyártott típusok hátul dobfékesek, (ami meg kell hagynom szinte semmit sem fog), és elöl 16, hátul 18 colos kerekei vannak. Az ez utáni típusokat már hátul is tárcsafékkel szerelték, és előre 17 colos kerék került, ami miatt egy kicsit különbözik az első sárvédő is. Illetve az első négyszögletes lámpát dupla kerek lámpa váltotta fel.
Kormányzása, és üléspozíciója inkább túramotor jellegű, mint sportos, de ettől függetlenül kitűnően lehet vele koppanásig dönteni. Oldalszélre érzékeny motornak tartom, bár más motorokkal nincs igazán tapasztalatom nagyobb szélben. Állóhelyből nagyon jól gyorsul, mivel tömegében megelőzi 125-ös vetélytársait, mindössze 121kg szárazon.
Összességében a motor számomra legfőbb előnyei, amiért megvettem, hogy olcsó fenntartani, jól szerelhető, és ennek ellenére, bátran odaállhatunk vele az újabb 125ösök mellé.

Erre használta
városi közlekedésre, túrázásra használtam

Javítanivalók
Eddig mindkét ilyen típusú motoromnak szivárgott a teleszkópszimeringje. (3500-4000Ft egy pár szimering és még teleszkópolaj kell a javításhoz)

Itt szervizelte
Csak otthon a garászban szereltem.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: szayerg

Beküldve: 2007. február 15.