Yamaha FZR 600 Genesis 8,2 / 10

Yamaha / Yamaha FZR 600 Genesis
gyártási év: 1990
lökettérfogat: 599 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 50500
vezetett km: 3000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Mivel erről a típusból itt nem nagyon van teszt írva gondoltam megosztom a tapasztalataimat. A motort 2013 januárban vettem, ez az első nagymotorom és a piacon szétnézve valamint több infót is olvasva erre esett a választásom. Azóta kb 3000 km-t mentem vele. Fogyasztásra azért írtam 5 litert, mert nekem 100 km-en ennyit evett, kb 100-110-es utazóban, és még városban is használtam 60 %-ban. nyilván gyepálósabb tempóban megnő a fogyasztás... :D az olajat csipegette rendesen, a Castrol 20w50-ről van szó. már majdnem elvittem szelepszárszimering cserére, mikor az egyik motoros kolléga írta, h neki is hasonló problémái voltak a Castrollal, ajánlotta, h váltsak Motulra, és láss csodát megállt az olajzabálás. Kezdőmotornak sztem ideális, számomra nem volt vadítóan erős, de nem ajánlom kezdőknek a 6000 feletti tartományt, ugyanis az felett már kezdenek begyulladni a rakéták! A fékek elég jól harapnak, de a hátsó féktől ne várjunk csodákat! Az abroncsméret nekem hátul 140/70R18 elöl 110/80R17. kanyarba nagyon szépen befekszik a motor, könnyen irányítható, kezelhető, a súlya nem vészes, araszolva sem. 198 kg teletankolva. Teljesítménye számomra kielégítő, nem is vágyok 600 ccm-nél nagyobb motorra. Megbízhatóságára nincs panasz, még nem hagyott ott sehol, bár a beázásra érzékeny, ilyenkor szeret kihagyni egy-két henger. Óvakodni kell a szívatóval való leállítástól is, mert nálam mindig beköpte a 2-es gyertyát, és akkor csak 3 henger hazáig... nincs erő, nincs élmény! Alkatrészellátás szerintem megfelelő, erre van az ebay, de Szegeden vettem hozzá a spirált is. A kényelem, hát az nagyon érdekes téma, nem nagyon hasalós motor, mint a maiak, de egy 100 km után illik leszállni róla. egyébként 170 cm vok, 70 kg. szeretem ezt a motort, uh pár szezont tervezek még vele.

Erre használta
Pályázni nemvittem, sztem nem is fogom, az egykerózás sem mozgat, vigyázok rá, mert nincs most pénzem újat venni.

Javítanivalók
olajcsere+gyertyacsere, de ezek vételkor alap opciók, kilométeróraspirálcsere, egyébként semmi

Itt szervizelte
magam csináltam

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: schwarzi

Beküldve: 2013. október 6.