Yamaha YZF-R1 9,2 / 10

Yamaha / Yamaha YZF-R1
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 1000 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 15000
vezetett km: 15000
fogyasztás: 9 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Suzuki Sb650-s után vettem hát ég és föld de felesleges összehasonlítani nem egy osztály....


A motort nagyon kevés kiló-méterrel vettem idősebb tulajdonostól, így nem kellett félnem attól, hogy széthajtott roncsot veszek.
Tehát szubjektív képet tudok róla adni, milyen egy felelősséggel szervizelt, karbantartott vas egy hétköznapi motoros számára.

Kezdeném a pozitív tulajdonságaival.:
- tetszett a kialakítása
- a futómű egy álom nagyon jól kezelhető
- a fékei az évjáratában és kat-ban kimagasló
- nagyon megbízható, télen-nyáron pöcc-röff
- 186 cm vagyok és ez kategóriájában kényelmi szempontból nálam jelesre vizsgázott, csak a csuklóim fájdogálnak, de ez a sok város miatt van...
- gyönyörű műszerfala van
- sorolhatnám még a + oldalait de ez összességében egy jól kezelhető, minőségi anyagokból összerakott vas.

Ami viszont kicsit zavar.:

- nyáron városban az ülés alatt elvezetett pufók miatt kissé izzadós rajta ülni, de nem forró csak nyáron zavaró, viszont ősszel tavasszal extra ülésfütés
- a kuplung kosara típushibájából eredően 10-20 ezer km után alapjáraton kissé zörög, de a motor működését nem befolyásolja, csupán zavaró hang, alapjárat emeléssel kiküszöbölheti akit zavar.
-összességében, több negatívumot nem tudok róla elmondani.....

Erre használta
Munkába járás (városon belül)
Hétvégi túrák


Javítanivalók
Ami a szervízt illeti nálam és az előző tulajdonosnál is nagyon jó dolga volt.
Motul 300v olaj 4000-4500 km után-cserélem
Benzinből még csak hírből sem ismeri a fosvány 95-öst, csak a Shell és OMW 100-ast.
Nálam mindenből a legjobban kapta, soha nem az olcsó megoldást választottam.
Javítani valókat tekintve csak a kötelező szervizek jöttek szóba, soha nem adott furcsa hangot, nem állt meg alattam.

Itt szervizelte
Csináltattam rajta az MF motorsnál (hivatalos szervíz) kuplungcserét, úgy elcseszte hogy folyt az olaj a blokk alján, és csúszuott a kuplung...
A kötelezőkön túl amit gondosan betartottam, nem igényel semmi mást.

Ami az alkatrész árakat illeti,olyan mint a többi japáné, minimális eltérések vannak.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Dió-§V

Beküldve: 2014. február 2.