Yamaha FZX 250 Zeal 8,6 / 10

Yamaha / Yamaha FZX 250 Zeal
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 77400
vezetett km: 10000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Leraktam az AK-t és mindenképpen egy olyan motort szerettem volna, ami súrolja a kategória csúcsát teljesítményben, az én kis vasam 24kw szóval elmondhatom, hogy igencsak súrolja. Mindenképpen egy túra-sport naked-et szerettem volna, először a Suzuki GSF 250 (Banditon) gondolkoztam, de nekem azt mondták,hogy azokat futárkodni használják így széthajtva adnak tovább rajta, ez is szerepet játszott, de a legjobban az,hogy mikor megláttam a Zealemet egy hirdetésben, szerelem volt első látásra.
Olyan felszereltséggel jutottam hozzá,hogy a szavam eláll: Plexi, hátsó-oldalsó túradoboz, egyedileg rágyártott bukócső, 2db+ kislámpa ami ékesíti a bukócsövemet, kis kapcsolóval bekapcsolható hűtés. Én nagyon megvoltam vele elégedve, a fogyasztása csak attól függ,hogy a csuklódat hogyan használod, ha 90-110Km/h közötti tempóval túrázom 3.8-at evett, városban úgy,hogy néha állatkodom(gyorsulások ilyesmik) úgy 5, egyszer behörpintett 7 litert, de akkor leteszteltem a végét, ami 160-170 között van. Rugózása jó, bár kanyarokban kicsit para, mert puha, de túrázásra nagyon jó. Szervizháttere az elég necces hála az égnek az Attila megoldja nekem a dolgokat, de pl. egy kuplungkosár szett 30 ezer forint bontva... újonnan pedig 100+ ezer forint... ez mind azért van mert japán belpiacos a motor, ezáltal ritka, de jól megcsinált darab is hiszen ha csak maguknak gyártották a japánok azt nem csinálják meg trágyára. Nekem a mindenem a kicsike, nagyon egyedi hangja van (fütyülősnek is lehet becézni) a dupla króm kipufogójára mindenki azt hiszi,hogy valami sportdob. Eladni is úgy szeretném,hogy barátnak-ismerősnek, mert nagyon nehezen válnék meg tőle, de hát szeretnék nagyobb cc-t :) Mindenkinek csak ajánlani tudom, ha szeretne egy pörgős, egyedi ritka motort,ami megbízható és jól is fogyaszt.

Erre használta
Amire, csak motort lehet, illegális gyorsulásira mászkálástól kezdve, hegyi túrákon át, az iskolába járásig.

Javítanivalók
82 ezernél cseréltünk egy vezérműláncot, azon kívül egyszer valami csavar lerázódott a kuplungból, a többi meg csak fékbetét, olaj-szűrő, izzó ilyesmik.

Itt szervizelte
Szentendrén a Tiba Attilánál

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Bestferal

Beküldve: 2014. július 1.