Yamaha XJ 900 7,8 / 10

Yamaha / Yamaha XJ 900
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 900 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 64000
vezetett km: 6000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Üdv Ronyo!
Böngésztem a fórumot hogy kinek van xj 900 Divije és rád találtam
Köszönöm érdeklődésedet, megpróbálok mindenre válaszolni. Természetesen válaszaim szubjektívek, vagyis nem objektív igaszságokként kell fogadnod. Én egy 105 kg-os, 41 éves, 2 éve újra motorozó, évente keveset, kb. 6000 km-et motorozó, elpuhult kocamotoros vagyok. Ez kihat a motorok iránti megitélésemre is. Utálom a 10000 felett sivító speedeket és az antimotor csupa króm choppereket is.

Mondanál pár dolgot a motorodról? Mennyire vált be?
Nekem nagyon bevált. Ár-értek aránya nagyon jó. Szélvédelme elegendő, üléspozició először kényelmetlennek tűnt, de minnél többet mentem vele, annál inkább rájöttem, hogy nagyon el van találva, harmonikus. Kifejezetten a magyar utakon mutatja ki erényeit ez az enyhén előre döntött elhelyezkedés. Amikor kátyuba kerül a kerék, szinte mozdulni se kell, automatikusan ki tudod rugózni a fenék minimális felemelkedésével. Most egy 650-es burgival mentem, azt sajna össze se lehet hasonlítani vele.
Szinte időtlennek tűnik a technika. Tényleg azt sugalja, mintha elpusztíthatatlan lenne. Csak megy, megy, megy. Hogy mondjak rosszat is: Az a rezonancia. Némely kritikus helyen lévő csavarokat megtanulja az ember kordában tartani. Meghuzogatás, ellenőrzés, rozsdamentes önzáró csavarokra cserélés, hallgatózás. Ez a motor ezzel jár, na nem mintha más tipusoknál ez ne lenne, de a burgi selyempapír az XJ900 csiszolópapírhoz képest. Megszokható, talán ha csöpnyi spártai véred is van, még meg is szereted. Amikor én megvettem, ez az első 2 hónapban sok bosszúságot okozott tapasztalatlanságom okán. Ha valaki tudja ezt, 1 óra alatt átnézheti, és nincs gond.

Mennyire kezes városban, országúton, kanyarokban hogy viselkedik?
Én nem szeretem a nagyon könnyű motorokat (lehet a súlyom is bele játszik). Szerintem egy motor ideális sulya olyan 200-220 kg. Vezettem könnyű 600-asokat, némelyiknek gyorsításnál és nagy sebességnél az eleje „lebegett” el, némelyiknek meg fékezésnél a hátsó kerék tapadása szünt meg túl váratlanul. Na az XJ900-as nem ilyen. Ott van az úton, és ott is marad. Miközben nagyon komoly gyorsításokra is képes. A két személyes, jól feltáskázott, hátsó dobozos vezetés szinte semmilyen különbséget nem jelent, kivéve a lassú szűk fordulókat, de azt minden motorosnak ismernie kell. Városi cikázás semmi gondot nem jelent. Mivel nagyon alacsony fordulaton is rángatásmentesen gyorsít, én szinte mindig kettőket váltottam. 1ből 3ba, majd ötbe, vagy 2 és 5. Viszont nem egy kanyarvadász motor. Bár lehet, hogy inkább én nem vagyok az. Az a kanyarra fektetés valahogy sehogy se akarodzott neki, sőt mintha némi imbolygással is tudatná ellenérzését. Az eredmény: a 650-es burgi nagyobb kanyarsebességet ment alattam mint ez.

Te amikor vetted hány km volt benne?
Én burgikat vezettem, de még mindenképpen szerettem volna kipróbálni magamat egy IGAZI motor nyergében. Nagyon a szivemhez nőtt igazi társ, olyan mint egy jó öszvér, kicsit harap, kicsit morog, de mindig számíthatsz rá, ha jól tartod, és még szereted is. Én 2007 februárjában vettem 64000 km-el. Most 70000 km van benne, de csak jobb lett.

Volt valahol rozsda? Itt a kipufogó könyökök és a kipufogó dob aljára és belső részére gondolok első sorban, ja meg amit láttam azon a lengőkaron a kerék előtti összekötőn is van!
Én rozsdával sehol sem tálálkoztam rajta! Sehol!

Fordulat hol van pl. 100-120-nál 5.be (ha jól tudom 5 sebességes)
A fordulat és a sebesség mérő mintha násztáncot járna. 9500 a 210 5ben, vagyis 4750 a 105, és így tovább. Akár 1400on mehetsz 30al is. Ha lenne benne 6dik, szerintem lazán menne többet, mert bármilyen sebességről ugyan olyan jól gyorsít. Nem az erő, hanem a fordulat fogy ki alóla.

Volt e gondod a léghűtéssel, (mondjuk városba 35 fokba, lámpáknál várakozva)?
A léghütés elképesztően túl van méretezve. Sehol nem volt gond. Nézegettem kézzel, és még csak különösebben forrónak sem találtam a bordákat. Sőt, inkább más, erősebb, vízhűtéses, burkolt motornál halottam hogy ez gond lehet. Budapesten meg lehet nézni a nyári Citadella felvonuláson, hogy milyen motorok állnak félre túlhevülés miatt. Nem XJ-k. És a lábadat sem epilálja a hűtőventilátor bekapcsolásakor rázuduló forró levegő, mint egyes motoroknál.

Hány kg a gép? ha jól tudom akkor van vagy 240kg... lehet birkozni vele
Van 240 kg. De ha megpakolod, ráülsz, és az asszony is rajta van, akkor már a 400 kg-t übereli a szerelvény. Menet közben ez semmi gondot nem okoz. Viszont megállásnál, elindulásnál érdemes körültekintően eljárni, mert kínos pillanatokat élhet át az ember. Nekem egyszer került az oldalára a gép, álló helyzetből dőlt el a bátyám alatt. Vagyis vagy ne add kölcsön, vagy fel kell készíteni a delikvenst. Ismert trükkel bármelyik motor, és ez is egy mozdulattal felállítható, és a jó bukócsövezés miatt egy karcolás sem esett rajta!

Erre használta
túráztam, gurultam, városban ügyintéztem.

Javítanivalók
Nagyon megbízható gép. Műszakilag toppra hoztam, vagyis a korosodás miatt elöregedett, elkopott alkatrészeket cseréltem. Porlasztó és benzincsaptömítések, hátsó csapágy, fékbetétek és a szokásos 6000 szervíz. Érdemes figyelni a csavarkilazulásokra.

Itt szervizelte
Harmati Yamaha a Határ útnál. Rendesek voltak. A Yamaha gyári alkatrészek igen drágák, és mivel ritka motor szinte ez csak a járható és értelmes út, már ha van lé.

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Ronyo

Beküldve: 2008. január 2.