Yamaha XJ 600 N 8,8 / 10

Yamaha / Yamaha XJ 600 N
gyártási év: 1996
lökettérfogat: 599 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 6517
vezetett km: 15000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Na. Akkor írok pár szót a 600-as Divimről... Hátha más is kedvet kap hozzá, avagy épp messze eltántorodik :)
Ez a 3. nagymotorom, az első igazán sportos, igazán túrás moci, amit hajtottam/hajtok huzamosabb ideje.
Az én motorom folytott: a gyári 61 paci helyett csak 50 lakozik benne, német szabvány szerint gyártották le. Erre figyelj oda, mielőtt megvennéd!
6517 km volt benne, amikor megvettem - egyből beleszerettem... Ez már 1996-os, vagyis az újabb kiadás. Már mások a karbik, más a hideginditás, modernebbek a kezelőszervek, néhány cm-el eltér a dobozfelfogató-rendszer... a 96 előtti gyártmányokétól!
Mindent kicseréltem rajta, csak gyári alkatrészeket kapott. (gyertya, olaj, olajszűrő, stb) - nem is bántam meg.
A motorhoz mondhatom, hogy szemtelenül olcsón sikerült hozzájutnom. Itt hangsúlyozom is, hogy nem tudok még egy ilyen masinát, amelyiknek az ÁR/ÉRTÉK aránya ennyire kedvező lenne! Magyarul: ahhoz képest, amit tud nyújtani a vas, igen olcsó!
Óvatosan kezdtem hajtani a masinát, és még mind a mai napig tud nekem újat mutatni. NEM versenymotor, hanem az az igazi, nyugis, túrázós fajta. Persze ha kicsit meghúzom a szarvát, szedi a lábát rendesen.
DE: kb 90 km/h nál (6. sebesség, olyan 4000-4500 fordulat között) berezonál!, és 120 km/h felett már nem élvezhető a motorozás. Azt azért hozzá kell tennem, hogy ehhez a személyes véleményhez nagyban hozzájárul az én (viszonylag) nyugadalmas vérmérsékletem, és a fejidom hiánya Naked tipusról lévén szó. Az S-esek (fejidomosak) jobban szélvédettek. De az N-es vagányabb :P
A teljesítmény: 2 személynek néha kevés az 50 lóerő, de ha nem akarsz száguldozni, akkor épp elég. Még 120-nél is szükség esetén ellódul... A motor tudja a dolgát, ezen nincs mit ragozni.
A fogyasztás: hihetetlen! 4 és 4.5 liter között mozog, körülményektől, \\\"nyúzástól\\\", beaállítástól függően.
Dobozolás: maximálisan terhelhető, jól fel lehet cuccolni -- túramotor! :)
Futómű: 120 km/h felett már érezni, hogy nem 190 mm széles gumikon gördülünk (hanem jóval keskenyebbeken)
Hang: kellemes, egyedül a kuplungkosár lehet szokatlan szkavatatlan füleknek :)
Üléspozíció: talán 170 és 190 cm közötti emberkéknek kiváló, az ezen a szóráson kívülieknek már szerintem nem teljes a kényelem...
Világítás: ezzel nem vagyok elragadtatva. Bár olybá tűnik, hogy szórja a fényt rendesen, azonban éjjel nem látni olyan jól, mint egy autóval - ezt zsigerből hiányolom minden motornál...
Súly: könnyű kis vas, könnyen kezelhető, kiválóan irányítható. Nincs túl alacsonyan a súlypont, ezért kanyarban nem érdemes 90 fokig dönteni, nem arra tervezték (bár a lábtartón van koptató!) :)

Summa summarum: előre Diversion! ;)

Erre használta
bármilyen jellegű helyváltoztatás, túra, városi ügyintézés, nőstényszállítás :)

Javítanivalók
olaj-, olajszűrőcsere, gyertyacsere, szelephézag-állítás, karbiszinkron, telószimering- és telóolaj-csere, hátsó fékpakni csere, elsőkerék centrírozás, stb...

Itt szervizelte
Kalmár Motor Kft, Szeged - ajánlom mindenkinek

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: huszaklaci

Beküldve: 2008. március 21.