Yamaha XJ 600 S Diversion 9 / 10

Yamaha / Yamaha XJ 600 S Diversion
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 12700
vezetett km: 15000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Mivel még senki nem írt róla, gondolom monitorra vetem a tapasztalataimat.
A dolog úgy kezdődött, hogy motort akartam, de nagyon. Pénz meg nem volt. Kiválasztottam 3-4 tipust és 1 éven át bújtam a szájtokat, hirdetéseket, és amikor megláttam azt amit ki is lehetett fizetni, azonnal lecsaptam.
Törött volt, úgyhogy én személyesen raktam talpra, ettől aztán kívül belül ismerem a gépem.

A munka:
Hihetetlen keményre megcsinált váz, és alkatrészek, fantasztikusan átgondolt szerkezeti megvalósítás, sallang mentes kivitelezés, finom műszaki megoldások, minden csicsa nélkül. Igazi, nem tömegtermelésre kitalált megoldásokkal. Élvezet volt dolgozni rajta. Viszont a törés miatt féltem tőle, hogy mit fog mutatni, ugyanis hallottam róla, hogy a futómű, a fékek, az egyenestartás sok kivánni valót hagynak. Tehát messzemenőkig figyelve ezekre a dolgokra, végeztem a munkát. Sok problémán túl ma már állíthatom, hogy közel gyári szinvonalra sikerült felhozni a masinát (sőt pár ponton talán jobb is), köszönhetően a széles, és rendkívül olcsó alkatrész ellátásnak, amit az e-bay-ról sikerült maradéktalanul megoldani.

Tapasztalataim:
Miután megvolt a műszaki, természetesen nyúzni kezdtem. Mire képes, mire hepciás, milyen a futómű, a fék, és meg kell mondanom, hogy nem csalódtam benne!
Amiket módosítottam, és bátran ajánlom másoknak is ehhez a tipushoz : fém fékcsövek, Bridgeston BT45 gumik, hátul 140-es, tank belső kiműanyagozása.
Ezek figyelembevételével el kell mondjam, hogy a motor egyenes futása tökéletes (mondom törött volt), kanyarstabilitása egészen kiváló, sőt igen jól dönthető, fékei megállják a helyüket (Dupla tárcsás!), a fogyasztása egyszerűen csodás (4,5 liter/100km és még városban sem éri el az 5 litert!), végsebessége elérheti a 200km/órát, a gyorsulása felveszi a versenyt az újabbakkal is.... mondom ezt egy Honda tesztvezetés után. Szélvédelme egészen meglepő, nekem soha nem tekerte a fejem a szél, és az utasom sem panaszkodott soha. A motor hangja a gyári kipufogókkal csodás! Mély brummogó medvés :)
Megbízhatósága, elmondások alapján is messzemenőkig kiváló. 198 kg önsúlya igen jónak mondható szerintem!

Hátrányai:
Hát nem két embernek találták ki a teljesítményét! Két 80-90 kg körüli felnőtt férfitól már keményen kapkodja a levegőt... viszont egy női utast még simán elvisz.

A pontozás:
Teljesítmény: 61 Le, ez van lehetne több, bár akkor a fogyasztás is több lenne.
Kényelem: Azért egy nagytúra (Goldwing) kényelmét nem éri el!
Összességében?: Nem ez a világ legjobb mocija, de azt az árat amibe belekerül messze megéri! Kár hogy nem gyártják már, de hasonlót sem látni!

Erre használta
Túrázni járunk a haverokkal, akik legtöbben szintén XJ sorozatú Yamahával nyomulnak, hétközben sokat futkározok vele, sőt bevásárolni is elugrok... tervezek néhány hosszabb külföldi túrát is, és a maratonra is beneveztünk vele.

Javítanivalók
Miután törött volt sok mindent cseréltem javítottam, de semmit nem meghibásodás miatt. A fém fékcsövek mondjuk az eredeti gumi csövek hossza, és felpuhulása miatt volt indokolt. Volt lánc, gumi csere, de ezek inkább a kor semmint a kopás miatt lettek cserélve. A benzincsapban egy \"O\" gyűrűt öregedése miatt kellett cserélnem, ez 35 Ft volt. :-DDD

Itt szervizelte
Magam csinálok mindent, a szereléstől, a fúrásig-faragásig, festésig...

A beküldő 35 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Berber

Beküldve: 2008. április 23.