Yamaha XJ 600 S Diversion 7,8 / 10

Yamaha / Yamaha XJ 600 S Diversion
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 13400
vezetett km: 26000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Három év kihagyás után vettem meg ezt mocit. Előtte egy Gsx 550 suzukim volt. Szóval ezt a tipust rég kinéztem magamnak, ugy gondoltam ez az én stilusomnak megfelelő lesz. Fontos volt számomra a kényelmes túrás ülés pozicio, valamint a két személyes használat lehetősége, hogy az utas is kényelmesen üljön rajta. Ezt a motor megis valósítja, bár hosszú távon két személynél nekem azért nem volt annyira kényelmes, elnyomta az ülés széle a combom felső részét. Az utasom a párom viszont nem panaszkodott.Közel 40000 km van benne , soha nem hagyott cserbe, abszolute megbízható. Hidegen kicsit nehezen indul talán ennyi a hibája motornak. Nem kell pörgetni, már 2500-tól is húz, 5000 felett meg rá tesz egy kicsit.Viszonylag nyomatékos a két szelepes blokk, de erőben azért, van némi hiánya. Két személy esetén elkellene még vagy húsz paci bele. 110-120-as utazó sebességet lazán tartja és szereti, felette márlegalábbis úgy érzem már nem annyira szereti.Olajfogyasztás nulla, bár én kímélem ritkán megy a fordulat 6000 fólé. Kuplung zaj hát az van ez tipus hiba , mindegyik zajos, de figyelmen kívül kell hagyni, nincs vele probléma. Szelephang is magasabb nálam hidegen, ami ha bemelegszik szépen elhalkul.Térjünk rá a futóműre, hát ez azért csalódás elég latymatag, lágy ringatózos. ami a rossz utakon jó mert nem ráz, de kanyarodni vele sportosan nem lehet, csak öregurasan.Szóval úgy nem lehet kanyarodni biztonságosan, hogy közben a motor eleje hintázik. Egy keményebb rugó talán segitene rajta, meg sűrűbb olaj. Fogyasztása 4,5 -5 liter. Különben szép kivitelű motor legalábbis nekem tetszik, különösen az a két tömzsi kipufogó, dizájnos.
Szélvédelme jó, akár 160-nál is, végsebessége valahol 180 felett van ,nem igazán próbáltam, mert nem érdekelt, 61 LE-től nem is lehet csodákat várni.
Szerintem kezdőknek kiváló motor, mert nem okoz nem várt meglepetéseket. Fenntartási költsége szerintem nem magas.

Erre használta
Csak hosszabb, rövidebb túrákra. Lehet városban is használni de szerintem egy kisebb két ütemü, vagy négy ütemű azért arra a célra megfelelőbb.

Javítanivalók
Tulajdonképpen semmi. Gumi, fékbetét ,lánc, lánckerék csere, de ez mindegyiknél van ha használjuk.

Itt szervizelte
Boxutca Szeged. Szelephézag állítás, egy tizes körül volt az ára.

A beküldő 30 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: gezasz

Beküldve: 2008. július 2.