Yamaha SRX600 8,4 / 10

Yamaha / Yamaha SRX600
gyártási év: 1986
lökettérfogat: 608 köbcenti
ekkor vette: 2000
eddig használta: 1
km óra állása az elején: 14450
vezetett km: 6000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Kicsit alacsony az én 181 centimhez, de nagyon kesekny építésű, könnyű, jól irányítható. A kesekny gumiknak köszönhetően jól dönthető, feltéve ha a gumik is jó állapotúak. A blokk erős, egyhengeres létére nem zavaró a rezonanciája, simábban jár mint egy nagy ETZ! Nem túl forgós darab, alapvetően 3500 és 6000 között érzi jól magát, és itt nagyon sok meglepetést tud okozni szerpentinen a speedmotoros és supermotós társadalomnak. Kanyarban még 3. fokozatban is gázadásra csusztatja a hátsó gumit, ami finom kormánymozdulatokkal jól korrigálható, még élvezetesebbé teszi a motorozást. persze ehhez a művelethez kell egy kellően keméyn hátsó gumi is :-)
Az üléspozició jó, nekem 3-400 km után sem volt gondom. A tank kicsi, max 300 km a hatótáv, de keményen hajtva 200 után már képes megállásra kényszeríteni a motorost. ilyenkor nem fogy még ki, csak van a tankban még pár liter, amit nem tud kifogyasztani, tekintettel arra hogy a tank alja mélyebben van mint a benzincsap beömlőnyílásai.....
Bár idom nélküli a motor, de nekem 160-as tempóig nem volt rajta semmi gondom, felette meg úgysem kínozza az ember a nagy egylukú négyüteműt. igazi lételeme a 110-140 közötti tartomány. Japó belpiacosként vettem, így a japán tulajdonos számlájára írható a megnyújtott szekunder áttétel. Elméleti vége 210 lett volna, de 190-ig sikerült egy alkalommal feltornázni a mutatót. A megnyujtott áttétel miatt nem is ment el 5.-ben 90 alatt, de a fogyasztása cserébe baráti volt. Tartós autópályázásnál evett kb 5 litert, míg egyébként 3,5-4 körül jött ki. legalacsonyabb egy kényelmes vidéki barangolásnál mért 3 liter volt....
Futóműve tipikus japó belpiac: 40 kilós pilótára méretezve. Első teleszkóp stabil, levegővel fújható és fujni is kell, de még így is kicsit alulcsillapított és gyenge, úthibákon fékezve felüt. Hátsó gázos teleszkópok nagyon jók, bár csak a rugóelőfeszítésük állítható. A célközönség és használat módja miatt a váz esetleges stabilitási gyengéi nem érezhetőek, kellően merevnek nevezném. Amikor fél évet gipszelt bal kézzel motoroztam- azaz gyakorlatilag egy kézzel vezettem (kuplungkap felfordítva, hogy nem húzni hanem nyomni kelljen, mert az kevésbé fájt), akkor sem volt érezhető semmi bizonytalanság, irányítási pontatlanság.
Kellemes, jóindulatú motor, bosszantó hibáktól mentesen, kényelmes örömmotorozásra!

Erre használta
Kellemes motorozgatás, néha kis autópálya és sok- sok szerpentin és kanyar!

Javítanivalók
semmi

Itt szervizelte
Gumicsere Sárkányéknál, olajcsere sk.

A beküldő 20 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: jcvd74

Beküldve: 2010. június 16.