Yamaha YZ125 9 / 10

Yamaha / Yamaha YZ125
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2009
üzemóra az elején: 50
vezetett üzemóra: 30
fogyasztás: 5 liter / óra
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

11 évesen egy Simsonnal kezdtem, amit egy Honda XR, majd az YZ követett. Tulajdonképpen, amikor arról volt szó, hogy cross-t veszek, még nem gondoltam volna, hogy egy Yamaha lesz, mivel sokkal magasabb volt az ára, mint a hasonló crossoké. Azonban, miután megnéztem 5-6 motort, rájöttem, hogy a minőséget meg kell fizetni, így vettem meg az YZ-t… Néztem Hondát, KTM-et, Suzukit, de ez a Yamaha sokkal jobban tetszett a többinél. Persze ehhez az is hozzájárult, hogy erre jobban vigyázott a gazdája, mint a többire.
Augusztus közepén vettem a motort, és ezért még tudtam motorozni vele valamennyit a nyáron. Nem akarom agyon dicsőíteni ezt a motort, mindenesetre nekem nagyon elnyerte a tetszésem. Mivel nagyon sokat motoroztam az egyik barátommal, akinek ugyanilyen évjáratú KTM sx 125 –je van, tudtam tenni egy kis összehasonlítást. Szerintem jobb az a Yamahában, hogy jobban fordul a kormány és himbarendszeres. A KTM-ben viszont az, hogy az alsó tartományban nagyobb volt a nyomatéka, viszont a YZ kevesebbet evett. Nekem a motorral semmi gondom nem volt, csak egy láncszettet cseréltem (mert a gyári elkopott). Egyszer előfordult olyan, hogy a sár rászáradt a teleszkópra, és begyűrte a belesejébe, mert nem tudta a szimmering lehúzni, ezért ráfolyt a teleszkóp olaj a fékrendszerre, és nem fogott a fék, de ez minden motornál megeshet. Télen egy picit felpofoztam, mert kapott egy új idomszettet, matricaszettet, új dugót, és első kerékcsapágyakat cseréltem. Szerintem aki ezt a motort választja, az egy értéktartó, jó motort fog kapni a pénzéért. Én nem bántam meg, hogy megvettem.

Erre használta
Eleinte szinte csak endúró, de mostmár leginkább pályán.

Javítanivalók
-lánc szett (20.000 Ft)
-dugó (évente 1 db.- 25.000 Ft)
-elsőkerékcsapágy és szimmering ( 900 Ft)

NEM javítani való, inkább \\\'optikai\\\' szépítés:

-idomszett (25.000 Ft)
-matrica szett (18.000 Ft)
-kézvédő (5.000 Ft)

Itt szervizelte
Leginkább otthon szereltem, de mindenre nagyon figyeltem. 1 db. hátsó idomtartó csavar veszett el, ennek pótlása 650 Ft volt, és 4 nap.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: YéZi

Beküldve: 2009. március 5.