Yamaha DT125 8,6 / 10

Yamaha / Yamaha DT125
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 17000
vezetett km: 7000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

A DT elött egy 70 es derbi sendám volt,nagyon sok gond volt ele meg már igencsak nagyobbat akartam és iigy esett a dt re a választásom.A motort tavaly vettem pontosan 1 héttel ezelött volt 1 éve hogy nálam van,az új kiválasztottam egy wr 200:p. nade térjünk a tárgyra.Ahogy láthatjátok a pontozásban is a legkevesebb pontot a kényelemre adtam mivel egy jó 40 50 km er után már eléggé kényelmetlen ez a vas és kifejezetten rossz ülni rajta.A motor futóműve szerintem egy kicsit túl puhára sikerült de azért kisseb ugratásokat iigy is jól birja.A kormánycsapágyakkal voltak még gondjaim pár hónapja gondolta egyet és egy bizonyos ponton elkezdett szorulni a kormány:( Azóta ez a hiba ki lett javitva mégegyszer legalábbis eddig nem jött elő.Az idomok anyagminösége szerintem kimagaslóan jó az első sárvédöm volt már hogy teljesen kifordult a helyéröl és az alját lehetett látni de még csak egy karcolás sem lett rajta visszaált a helyére.Ugyanezt nem lehet elmondani az oldalidomokrol füben egy gyenge elcsúszás és az alső résznél máris hajszálrepedések találhatók.A fekete leves utolsó része a motor könnyen indul pöcc röff hidegen melegen de viszont menettulajdonságokban és teljesitményben nagyon kényes az időjárásra. Nagyon nem szereti a párás levegőt és az esőt olyankor nehezebben akar forogni és bizony inditásnál is észrevehetjük hogy talán 2 vel többet kell rugni rajta vagy többet nyomni a start gombot hogy elinduljon.Ezt a problémát karburátor ujrahangolással szerettem volna megoldani eddig uugy néz ki hogy részben sikerült. Viszont nagyon strapabiro ez a gép.Én nap mint nap használom úton is endurozásra is és nagyon jól birja! A motorjához gyertyacserén és karbin kivül nem kellet nyúlni gyönyörü csörgésmentes hangja van ugyanolyan mint mikor vettem pedig nálam mindennap kenve van a szája. A blokkba valvoline olajat vettem a különolajzás tartálya sem látott mióta nálam van valvoline-on kivül más olajat. A motor hűtése egészen kiváló nem akar melegedni nem függ attól hogy hány fok van odakinnt. tavaly délután egytöl este hatig talán másfél órát ha állt 30 fok melegben volt hajtva a vizhőóra nem mutatott a felénél nagyobb értéket.Most cseréltem láncszettet rajta azt azért zokon vettem hogy nem o gyürüs láncot attak hozzá mert ez észrevehetően gyorsabban nyúlik.Az alkatrészek talán kicsit drágák hozzá de kétségkivül minöségiek(kuplungbovdent 8 ezerért vettem rá). hát ennyi volt a véleményem a dt röl összeségében nagyon jó motor strapabiro és kezdésnek tökéletes nagyon sok dolgot megtanul rajta az ember!

Erre használta
endúrózás kissebb túrák

Javítanivalók
hátsó defekt, kuplungbovden, láncszett csere, hátsó fékbetét és féknyereg csere

Itt szervizelte
a legtöbbször ithon ha elakadtam pedig szerelő barátomnál

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Tomi0011

Beküldve: 2009. június 27.