Yamaha DT125R 7,8 / 10

Yamaha / Yamaha DT125R
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 10000
vezetett km: 6000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Hello! Nincs még nagy motoros tapasztalatom, mivel elég fiatal is vagyok és nem volt még sok motorom, ezt vegye figyelembe aki olvassa az irományom.
A motort 16 éves fejjel egy 80as DT után vettem, jo sok munka árán :)
2008 tavaszán jutottam hozzá. Az elözö tulaj elég igényesnek látszott, de aztán kis idö mulva kiderült, hogy öt sem az öszintesége fogja a sirba vinni. Minden jel arra mutat hogy egy csinosat pereceltek a motorral, több helyen kisebb festékleverödés (bal elsö villaszár, bal oldala a lengövillának), a váltotengely vége (a váltokar elött kb 2 centivel) elhajolva (nem zavaro mert jol lábra áll, de azért nem igy kellene), a felnik megüttve (jelenleg csak esztétikai jellegü a hiba), plusz az idomok regeteg helyen ki voltak fehéredve. Szóval igy indultam neki a motornak, továbbá láncszettje cserés volt, szép cápafogas volt a hátso lánckerék.
Rögtön az elején cseréltem a láncszettet és a gumikat, továbbá a felniket is megcsináltattam, kicentirozták öket és uj kerékcsapágyakat kaptak, igy egyenesen fut mindegyik. A nyár közepén aztán beütött egy "tipushiba", ugyanis kiégett a hengerfejtömitésem és szépen eldolgozgatta a vizet a hütöböl a vas. Ezt egy auto-motorszerelö ismerösöm orvosolta, továbbá átnézte a motort, a blokkon egy olajfolyást is orvosolt (egy O gyürü cserével) és kipufogo tömitést cserélt, szép munkát csinált és nem dolgozott drágán.
Ezek után nem lépett fel komolyabb problémám, csak olaj és benzin kellett bele.
Mivel egy év müszaki volt a motoron mikor megvettem, 2009 tavaszán esedékessé vált a vizsga. Kicseréltük a szimeringeket az elsö villában, továbbá uj indexeket kapott a motor és vadonat uj off-road szinteres fékbetétszettet. A müszakit gond nélkül megkapta.
Mostanáig sem kellett ráköltenem, szokásos karbantartásokat rendszeresen elvégeztem (karbi+légszürö takaritás, ellenörzések), bár a DT nem a legszervizigényesebb motor. Mostani állapotát tekintve egy uj láncszettel kibékülne lassan (a lánc már eléggé megnyulott, a kerekek még jo állapotuak), továbbá a fordulatszámméröbe kellene egy uj spirál, ezen kivül csak az esztétikájára van némi kivetnivalo.
A motoron elöl 2 foggal kisebb lánckerék van, a végsebessége alattam 100 km/h igy (110 kg vagyok), de DT-hez képest elég erös. Nem használtam tulzottan hosszu utakra.
Összességében nem rossz motor, bátran ajánlom mindenkinek, akár kezdönek akár olyannak aki egy megbizhato, minöségi japán vasat keres mindennapi használatra. Én szeretnék egy nagyobb motort, ezért jelenleg eladó a DT.

Erre használta
a városban mászkáltam vele, max 25-30 km távolságra mentem vele, endurozni kb 5 alkalommal voltam vele, nyugis tempoban erdöben

Javítanivalók
alapjában véve nem sok van, állitolag a hengerfejtömités megégése tipushiba, de ha jo állapotban jutsz hozzá akkor nem nagyon van ilyen, nekem az elözö gazdája miatt volt az, amit leirtam

Itt szervizelte
Dunaföldváron egyik motorszerelö ismerösöm javitotta, sokféle motort szerel, ha kell megadom az elérhetöségét, megbizhato embernek tartom

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: osztin

Beküldve: 2010. február 6.