Yamaha DT80 6,4 / 10

Yamaha / Yamaha DT80
gyártási év: 1993
lökettérfogat: 79 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 3
km óra állása az elején: 62000
vezetett km: 8000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 4/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 4/10
összességében erre értékete: 5/10
megérte-e a vételt: igen

Tanuló motornak kiváló! Könnyű kis terepjáró, kiválóan alkalmas kertek alatt, mezőkön, föld utakon hajtogatni vele. Könnyen kezelhető, könnyed motor. A maga kis 80 cm3-jéhez képest, terepen (homokban, sárban) jól mozog. Kétüteműhőz híven 7000 rpm környékén jön meg a dinamikája. Aszfalton gumitól függően nyélgázon az alap modell mindenféle tunning nélkül megy 100at is. Városi legendák keringenek róla, hogy komolyabb dombokon előnyösebbek, mint 125ös testvéreik - bár én ebben nem vagyok biztos, de ki tudja... Fordulatszámmérő, üzemi hőfokmérő, lámpa és index visszajelzők segítik a „hajtót” a motorozásban. Közúton és terepen is kiváló teljesítményt nyújt a maga kategóriájában. A lökettérfogatból és a henger méretéből adódóan a segédmotor kerékpár kategóriába sorolnám, bár a jelenlegi szabályozás nem így rendelkezik, ennek ellenére általános tapasztalat, hogy hivatalos közúti ellenőrzés során elfogadják annak (gondoljunk csak bele hány 125ös robogó – ne adj Isten rendes motor fut SMKP-ként az utakon…). A motor nagyon megbízható (ha egyben van / karban van tartva), alkatrészt nagyon könnyen és olcsón lehet szerezni hozzá. Könnyen szerelhető, akár otthon a garázsban is….
Semmiképpen nem ajánlom cross pályára, komolyabb ugratásokra, mivel a teleszkópok elég gyengék (a 125ös sem bírja…)! Nem azt mondom, hogy nem lehet vele próbálkozni büntetlenül, de már közepes időtávon is komoly meghibásodásokkal kell számolni! Endurózni, túrázni, akár hosszabb távra is alkalmas, bár az ülés kényelme hagy némi kivetni valót: 50-60 kilométerenként azért nyújtózkodni kell egyet :). Amire javaslom: horgászni , vadászni / kertek alá kijárni & B kategóriás jogsival megízlelni a terepmotorozást + hajtani vele szabadon mindenfelé az országúton :D

Erre használta
Endurózás földutakon, mezőkön, erdőn keresztül + városi közlekedési eszköz

Javítanivalók
Kuplung + hengerfelújítás

Itt szervizelte
A saját garázsomban :D

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Motorján

Beküldve: 2010. december 22.