Yamaha DT50 8,8 / 10

Yamaha / Yamaha DT50
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 12000
vezetett km: 2500
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Na szóval hol is kezdjem.Erre a gépre akkor esett a választásom,mikor Simson után következő gépet szerettem volna.A különbség…ég és föld.Mentünk érte kb.200 km-t,de már tudom megérte. Ugye 50 cm3 es motorról van szó,vízhűtéses,kétütemű,6 sebességes enduro(több tulajdonságot nem írok le,aki akarja,megnézni neten,inkább saját tapasztalatok)
Kis köbcentis mivoltából gondolható,hogy nyomaték tekintetében nem tör nagy babérokra…nincs mese,FORGATNI KELL!De viszont ha pörgeti az ember,egészen erőre kap a kis méregzsák.Tipikus 50-es hátrány az emelkedők leküzdése(a nyomaték hiánya miatt ugyebár),de ha az előbb említett módon használod,magad mögött hagyhatod a dombokat,hegyeket.Akkor viszont visít rendesen,de hát ez ilyen,meg kell szokni,én is azt tettem.Egész meg is szerettem ezt a tulajdonságát,ahol tudtam,nyélen mentem vele,egyszerűen mintha kérné,hogy: „húzd már” Az esztétikai rész nekem nagyon bejön,tetszik ez a forma.A digit kijelző elképesztő jó. A váz acélcső bölcsőváz,a motor menetkész tömege 104 kg.Az ülésre sokan panaszkodnak,hogy kényelmetlen,persze,kicsit vékony,kicsit kemény..de foglalkozik vele a fene,csak motorozhassak,ez legyen a legnagyobb gond
Hogy mire használtam..utca-terep vegyesen,de a terep volt a meghatározóbb,engem jobban megragadott,meg ugye amúgy is az „R”-es szériát vettem,érthető,miért.
Nézzük akkor,mire használtam itt/ott:
Utca: mivel falun lakom,inkább ide oda szaladgálásban kimerült,de ha néha hosszabb utakra mentem,attól sem kellett megijedni,a gép utazója 65-70 között van,tehát lehet vele menni. Tehát az effajta utcai használatra tökéletes.
Terep: na itt kicsit többet jártMivel a hely,ahol lakom,a Bakony egy nyúlványa,elég dimbes-dombos rész.Ezt ki is lehet használni,endurozni tökéletes. Van minden..sár,víz,lejtő,emelkedő….de ez a gép mindent megjárt…és elvitt engem elég sok helyre,ahova még én sem gondoltam,hogy képes lesz.De mégis.Pedig nem vagyok kis darab,elhihetitek.Tulajdonképpen vele tanulgattam,kóstoltam bele az enduroba..és magával is ragadott…amíg tudom,lesz rá pénzem,csinálni fogom,mert jó és kész(ahogy ezt mások is mondják,ez egy érzés,leírni/elmondani nem lehet,ÉREZNI kell).
Szerintem eddig kivehető,hogy elég pozitívan írok a gépről,ennek oka van.Ha valakinek volt egy motorja,és teljes mértékben kiszolgálta,nem hagyta cserben soha,szerintem nemigen fogja azt kritizálni,inkább felemelően,boldogan,elégedetten beszél róla. És ez a DT ilyen volt.Imádtam,nagyon a szívemhez nőtt.
Egy-két hibáját,amit észrevettem,azért megemlítek: -különolajzás(szerintem nem jó,nem kell kevergetni,nekem nem volt vele baj mondjuk,még sem tartom jónak,eggyel több elromlási lehetőség
-az eredeti(nem utángyártott) alkatrészek ára azért elég húzós
-a gáz és az különolajzás egybemenetelének megoldása(nem írom le,hogy is műkszik,nem tudom a szakszavakat,de nekem 20.000 ft-ba került)
-kitámasztó..tipikus DT betegség lehet szerintem,nagyon hülye egy megoldás,az biztos.
Más hibát nem tudok említeni,mivel nálam nem lépett fel.
Összességében egy rettentő jó motornak tartom,van ereje,nem magas a fogyasztása,amire kitalálták(sőt,még jóval többre is) kiválóan alkalmas.Nagyon szerettem,remélem,a következő motor vételekor is legalább ilyen jól választok.És hogy ajánlom-e…nem kérdés,50-esből csak DT-t ;)

Erre használta
Leírtam az előzőekben már részletesen,de azért ideírom: utca-terep vegyesen,de terepen jóval többet.Pályán nem járt soha.

Javítanivalók
-gáz és különolajzás egybemenetele(említettem)
-telószimering
-első lápa
-kopó alkatrészek

Itt szervizelte
Madarász János,ismerős szerelő,jól dolgoznak,jó áron tudnak alkatrészt szerezni,és reális időtartamon belül megjavítják a gépet.

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: noFeel

Beküldve: 2011. július 3.