Yamaha DT125R 9,2 / 10

Yamaha / Yamaha DT125R
gyártási év: 2000
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 36000
vezetett km: 2000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Még a vétel előtt jót is és rosszat is olvastam/hallottam a DT-kről. Alapkoncepció volt, hogy egy olyan motor kell, ami közúton is megállja a helyét és erdőben is megállja a helyét. Így született meg ez a motor. Első pillanatban még nem tűnt rossz állapotúnak, viszont ahogy volt időm rá, hogy nagyon részletesen átvizsgáljam, rájöttem, hogy vannak komoly hiányosságok, ezzel együtt nagyon komoly előnyök is előjöttek.
Hátrányként említhetném a javítanivalókat (lsd. lejjebb) viszont előnyként kell megemlítenem, hogy a jogsim megjövetelének napján elmentem egy 200 km-es útra és sikerült egy 3,05 L-es átlagfogyasztást kihoznom (első nap!). Kétségtelenül óvatos voltam, hiszen először mentem motorral egyedül közúton, de akkor is nagy sikerélmény volt. :D Azóta néhány kilométert beletettem, megbarátkoztunk és örömmel mondhatom: nagyon jó vétel volt! Eddig egyetlen cserélt dolog a gyertya volt benne, mivel elhasználódott, de amúgy teljesen megbízható, erős, ezzel együtt kis fogyasztású és a kék szín miatt nagyon jó megjelenésű. Ha kell, van benne erőtartalék, viszont városban is lehet 6-dikban nyomatékból probléma nélkül közlekedni.

A teljesítményre azért adtam 7-est, mert ez a 17 lovas verzió (okosoknak: 20-22 LE körül maximum a motorban van, keréken az csak 17 paci), viszont nekem bőven elég. Így tudtam kihozni a 3 literes fogyasztást!

Erre használta
Én csak közúton használtam, hiszen oda vettem.
Egyszer elmentem ismerősökkel erdőbe és bár először voltam, egész jól tartottam a lépést, a motorra viszont nem lehet panasz! :)

Javítanivalók
Az előző tulajoknak csak gratulálni tudok, mert amit a külsején el lehetett rontani, azt megtették (szakadt ülés, idomok elhajlottak és egy-két helyen törött, féklámpa nem működik, indexkapcsolót kiszedték).

Most viszont szépen lassan elindul a csinosítgatás-javítgatás. Eddig azért nem csináltam vele semmit, mert a tanulófázisban még jól is jött, most viszont azért már elvárás részemről, hogy szépen is nézzen ki, ne csak a fogyasztása legyen jó! :) Épp ezért adódott egy gond, ugyanis (gondolom DT-tulajoknak nem ismeretlen) nem lehet kék idomszettet kapni! Ez nekem komoly fejtörés, hiszen egyrészt szerintem a legszebb színű verzió, másrészt pont ez miatt nagyon kapkodják és viszik, mint a cukrot.

Itt szervizelte
Mivel eddig nem volt gond vele, sehol, de lassan elviszem valami komolyabb szervizbe.

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Firewalker

Beküldve: 2012. december 23.