Yamaha DT125R 8,2 / 10

Yamaha / Yamaha DT125R
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 124 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 35500
vezetett km: 16600
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

2005 júniusában vettem a Dt-t. Előtte is endúrom volt, egy Suzuki TS80 (1981). Amikor először mentem vele nagyon megtetszett. Kezdetben kényelmesnek tűnt, az üléspozíció nagyon jó, azonban később kiderült hogy a keskeny ülés, miatt egy 160km-es út után igencsak elzsibbad az ember hátsója. A Dt elég magas ennek vannak előnyei, mert városban nagyon jól átlátni az autók felett, de mivel nem vagyok túl magas (170) kezdetben vigyáznom kellet megálláskor, nehogy eldőljek. Lámpánál mindig egy lábon kicsit félre csúszva az ülésben vártam a zöldet. Amikor megvettem teljesen gyári állapotban volt. Így a 15 lovacskát hamar megszoktam, de így is elég jól lehetett vele közlekedni, mert nagyon nyomatékos alacsony fordulaton. Apummal készítettünk rá egy dobot, amivel igen csak megerősödött az egyébként 50-esre emlékeztető hangja és így már észrevettek az emberek. A power szelepet ezután állítottuk át, ami előhozott belőle egynéhány pacit, szerintünk olyan 20 körül lehet benne. Az állítgatás ellenére a fogyasztás nem változott, továbbra is 3-3,5 liter közt volt ami szerintem nagyon jónak mondható, mert egyik ismerősömnek a cbr-je fogyaszt 3 liter körül és az négyütemű és jóval gyengébb is. Egy jó kis Mátrázás alkalmával sem fogyasztott többet pedig ott azért húzni kellett neki, igaz sosem pörgettem 7000nél tovább.
A váltója nagyon jó, pontos szinte csak hozzá ér az ember és már vált is. Az 1es szerintem kicsit rövid szinte alig tud gyorsulni, de 2esben már lazán viszi a 60at. A sebességek nagyon közel vannak egymáshoz, úgyhogy elég sokat kell váltani, ha haladni akar az ember, de én pont ezt szerettem benne. Mivel nagyon nyomatékos én városban 40es tempónál is felpakoltam 6ba és még onnét is egész meggyőzően gyorsított ki ahhoz képest, hogy 125ös.
Túrázásra és városi motorként használtam. 80-90es tempóval a világ végére is elvitt volna. A gyári áttétellel 6000es fordulaton kb85km/h tudott, innét még 100ig jól húzott, de utána mintha megszakadt volna valami, csak komótosan felpörgött 125ig. Ha kínoztam volna még biztos gyorsul valamennyit, de annak már nem lett volna értelme.
Nagyon megbízható motor, 2 év és 16600km alatt csak 1 gyertyát, 1 izzót és kuplung bowdent cseréltem igaz azt 2szer is. Szerencsére nem kellet megrendelni az igen drága gyári alkatrészt, mivel az MZ gázbowdenje pont jó bele csak annyi hogy a végére tenni kell egy csavaros diót és így megúsztam pár száz forintból.
A fékek nem túl jók, meg lehet vele állni, de ha az ember elmegy kanyarogni, akkor rájön, hogy milyen jó lenne egy kicsit erősebb első fék, a hátsó jól fog, de lehetne jobban adagolható. A teleszkópok elég kényelmesre vannak állítva, a magyar utakon nagyon jó szolgálatot tesznek. Az eleje azonban lehetne keményebb, mivel nagyobb fékezéskor eléggé összeesik.
Két személlyel is használtam, nyugodtam elment úgy is.
Nagyon könnyen indult, de arra oda kellett figyelni, hogy rendesen bemelegedjen, mert hidegen ledadogott. A hűtése szerintem nagyon jó városban sem tudtam felforralni.
Összességében egy nagyon jó kezdő motor nem bántam meg hogy ezt választottam. Nem a legerősebb, de nem is olyan gyenge és pont ezért nagyon megbízható. Igaz nekem nagy szerencsém volt vele, mert az előző gazdája sem gyilkolta. Mások szerint egy pár évet nyugodtan letagadhatott volna annyira jó állapotban volt.
Ha Dt-t vesz az ember oda kell figyelni, mert sok olyan van, amit már kihajtottak, de ha kifog egy jót azzal semmi baja nem lesz, az enyémben már több, mint 52000km volt, de bárhova elindultam volna vele.

Ha valakinek kérdése van az email címem: dlaci89@freemail.hu

Erre használta
túráztam

Javítanivalók
gyertya, kuplung bowden

Itt szervizelte
saját magam

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: dlaci89

Beküldve: 2007. augusztus 26.