Yamaha XG 250 Tricker 8,8 / 10

Yamaha / Yamaha XG 250 Tricker
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 6600
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Helo! Gábor vagyok, leginkább a tereptúrázás híve. Természetesen ez elött is endúróm volt, még pedig egy Aprilia Pegaso 125, Rotax 123-as erőművel. Megfordult pár 2ütemű a kezem alatt, de nekem mindegyik megbízhatatlan volt, tipikus 2ütemes problémáik miatt. Ezért választottam 4ütemű bringát, duplán is örültem mert az eddigi 6-7 literes fogyasztások helyet most nyüstölve is 3,3-3,8 litert eszik a vas, másrészt pedig nem érzem a 9-10 ezres fordulat vibrálását a lóerők kibiontásához, mert 7,2-nél megvan a maximum! Az Apriliám túl nehéz volt a 125ccm-hez és a műanyagok is nagyon zörögtek terepen. Az XG-nek igen csendes csatogása van a belvárosi lépcsők és hármashatár hegyi gyalogutak megszégyenítésénél! Csak a sárvédő alsó nyúlványa zörög a lengőn. A városi közlekedésben talán nem is tudnék olyat mondani amikor nem utasítottam magam mőgé motorost dugóban, ahol a Tricker nem fér el ott már a gombos tűt sem lehet leejteni. Sajnos volt két csúszásom, kavics és olajfolt de meg sem látszik a gépen, ezért is ajánlom főleg kezdő motornak. A 16 éves fenevad barátnőm aki csak robogózott egyszer az életében, 5perces okitás után már gurult vele és 15perc után már a második sebesség is ment, vagyis, ennyire kezes a gép!

Erre használta
Terep-túra, pont a mai napon gurultam fel a hármashatár hegyi panorámát megnézni (még sosem voltam) és egy kicsit eltévedtem, egy kocogó hölgy segített és rámutatott egy olyan gyalogútnak sem minősíthető sziklás ösvényre ahol gyalog el sem indulnék mert biztos, hogy kimenne a lábam. De az XG-vel a kb 1500m-es távot 1,2,3as fokozatban végigtriáloztam a csúcsig, ahol a vége felé megtapsolt 2 biciklijét cipelő eszement! Egyébként minden reggel 30km-t teszek meg a munkahelyemig a legjobb órákban (dugó hegyek) Újpest felől Óbudára. De nem volt még 40percnél több, pedig csak átlag 80km/h-val közlekedek!

Javítanivalók
Elhagytam a benzincsap karocskáját, pedig sosem nyúltam hozzá. Sose zárom el, van benne vákumvezérelt membrános szelep/szivatyú, valójában a csap csak szervizjellegű. De 3 napon belül meg is jött hozzá az új.
Mikor elcsúsztam másodszor a kuplungkarom nagy meglepődésemre visszahajlot mint egy kifli, de a gyergyakulcsal nagy erőlködések árán visszaigazítottam, ennek nagyon örültem mert rohadt pénzeket kérnek el ilyen apróságokért.

Itt szervizelte
Én a Yamaha City-nél vásároltam a gépet, ott is szervizeltetem, természetesen a garancia érdekében követem a szervizeket. Nagyon meg vagyok elégedve, mind az értékesítéssel mind a szervizzel.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Gabivagyok

Beküldve: 2007. szeptember 21.