Yamaha DT50 6,8 / 10

Yamaha / Yamaha DT50
gyártási év: 1994
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 600
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 3/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 6/10
megérte-e a vételt: nem

Azt szeretném előre leszögezni, hogy nem magát a típust szidom, hanem csak azt a darabot, amit én magam vettem. Szóval:

Olcsó motor volt, én pedig kezdő fiatal motoros voltam, első motor amit megnéztünk, nem is érdekelt igazából, már látatlanba eldöntöttem, hogy megveszem :)

Az eladó azért indokolta az alacsony árat, mert hát a kinézete elég gáz volt. Ez nem is izgatott, majd rendbe rakom én, mondtam magamban.

Igazából 2 évből legalább egyet szerelőnél töltött. Mindig volt valami baja. Az egész kezdődött a karbival. Mondanom sem kell egy kipucolás nem volt elég. Tömítés csere sem segített. Ezt is 2 szerelőnek kellett megállapítania, mire találtam egy normálisat.

Kiderült, hogy kb minden baja van a motornak, de főleg a henger. Fúrni kéne, de nikacilos volt, így nem lehetett. Így vettem rá bontóból egy vashengert, de azt is fúrni kellett. Így viszont már nem volt jó rá a karbi sem, így vehettem azt is bontóból. Ennek köszönhetően a légszűrőt is gyárira kellett cserélnem, mert valami után gyártott fos volt rajta. A főtengelyt is fel kellett újítani persze. Utána a külső. Minden idom újrafestése, egyedi matricák legyártása, felragasztása és egy új fejidom. Kipufogó lecsiszolása, újrafestése.

Ezek után örültem, hogy végre van egy motorom, amit kívül belül tudok, ismerek, minden rendbe van vele. Azonban mivel még az olajozás nem keverékkel ment, hanem a gyári külön olajozó rendszerrel, így persze az is bedöglött, aminek köszönhetően megolvadt a vadi új dugattyú. Ezt még megjavítottam, és továbbadtam a motoron.

Ezzel a tesztel csak azoknak szeretnék szólni, akik DT-t nézegetnek. Személy szerint a régi, időseket nem ajánlom :)

Erre használta
Faluban szaladgálni, és próbáltam a határban is szántani vele

Javítanivalók
Henger, Karbi, festés, fejidom, légszűrű, dugattyú, bowden, főtengely, szimeringek

Itt szervizelte
Egy városi szerelőnél

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Antalg

Beküldve: 2014. október 21.