Yamaha Aerox 9,2 / 10

Yamaha / Yamaha Aerox
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 7600
fogyasztás: 10 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

A robogómat 2006 márciusában vettem újonnan.
A jelenlegi óraállás szerint 7600km-t tettem meg vele..

Felépítés (természetesen a katalógusban olvasható száraz számadatokra nem kívánok kitérni):
- Hegesztett csőváz
- 50ccm-es vízhűtéses blokk, 2ütem, különolajzás
- Brembo tárcsafékek elöl és hátul, fém fékcső
- erőátvitel röpsúlyos, "V" szíjas
- Hátsó központi rugóstag ( a 2007-es verzióban már állítható)
- önindító +berúgókar
- Karburátor automata szivatóval
- Gumik elöl:Pirelli EVO21 130/60 13", hátul Pirelli EVO21 140/60 13" (2007-re már nem gyártják őket)
- Központi állvány (Sajnos 2006-ban az egykarú sztender csak extraként volt rendelhető)
- Visszajelzők: Üzemanyagszint (mutatós), fénykürt, index, alacsony olajszint


Az első ezer kilóméter: Amíg a folytásáok bent voltak a robogó valamivel több mint 50km/h sebességre volt képes.

Aeroxomat mindennapos intéznivalóim meggyorsítására vettem másodmotorként, és
megbízható társnak bizonyult a hétköznapokban.
Mindennapos motorként jól teljesített esőben, reggeli hidegben, rekkenő hőségben, erős szélben, haverlátogatás alkalmával,
városban való barangoláskor, a munkahelyről késés miatti "száguldozáskor"
Végsebessége 75km/h ( ez a 120kilómat, és a 185 centiméteres magasságomat figyelembe véve egy ötvenes robogótól
igen szép teljesítmény)
A manőverezőképessége még robogóhoz mérten is kitűnő, legyen az autók közti poroszkálás, vagy 60km/h val bevett hajtű kanyar.
A visszapillantó tükrök csak enyhe baráti gesztussal nevezhetők használhatónak, amennyiben az ember sávot szeretne váltani, akkor nem árt
hátranézni (a 2007-es aeroxok már nagyobb, és magasabb szárra ültetett tükrökkel hagyják el a gyárat)
A Kormány sajnos kissé szélesre sikeredett, ez picit nehezíti a szűk helyen manőverezést.
A gázvételi reakciókon pedig lenne mit finomítani, mert még új állapotban is nagyon esetleges, de amikor már egy sokat futott aeroxról van szó
akkor nagyon zavaró (ez típushiba.... a hibát a variátorban található rugók kilágyulása okozza...de egy felkészült szakszervízben sokat tudnak rajta javítani)
A fékekre nyugodtan rábízhatja magát az ember, mivel nagyon erősek és a fogáspontjuk is pontos (az aerox hátsó fékbetétjei hamarabb kopnak mint az elsők)
A rugózás sajnos sportosan kemény, ez pedig azt jelenti hogy az aerox nyergében az egyhuzamban megtehető távolság kb 40km (Budapest gyalázatos útjait is figyelembe véve)
A gyári gumik tapadása jó, de amíg nem futnak annyit hogy a gumi külső héja kissé felkeményedjen, addig mindent hajlamosak összeszedni az útról
( üvegcserép, vagy hegyesebb kő)

Összefoglalva a yamaha aerox apró hibái ellenére is az egyik legjobb (ha nem éppen A legjobb) sportrobogó a piacon. Bárkinek merem ajánlani
aki nagyon megbízható robogót keres a piacon legyen az használt, vagy új.

További kérdésekre szívesen válaszolok (ensix@freemail.hu)

Erre használta
Inéznivalók a városban

Javítanivalók
Csak a kopó alkatrészek

Itt szervizelte
Yamaha Pest.
Értenek hozzá, merem ajánlani.

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: ElGatoNegro

Beküldve: 2007. szeptember 6.