Yamaha TZR50 4,6 / 10

Yamaha / Yamaha TZR50
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 3600
vezetett km: 7000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 1/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 4/10
megérte-e a vételt: nem

2007-ben vettem 2. motornak, előtte robogóm volt. Szép motor, Yamaha, gondoltam jó lesz arra hogy megtanuljam a váltást meg megszokjam a nagyobb méretet. Hát rosszul gondoltam... 700 km után megszorult a henger 100km/h-nál, szerelőnél 3 hónapig küzdöttek vele (ezalatt 2szer kész is volt de mindig ujra megszorult az új hengerrel - szerelők nem értettek hozzá). Kuplungot is csinálni kellett (kihézagolták, de utána késöbb újbol elkezdett "rázni"). A hengerrel nem volt utána már probléma, viszont a hűtéssel állandóan gond volt. Melegebb időben (25 fok felett) tartósan nagy fordulatszámon (általában ez volt jellemző) rengetegszer felfőtt a víz. Volt olyan még mikor megszorult, hogy a hűtő kézmeleg volt, a henger meg tűz forró. Emellett sose volt kerek egész a motor...folyton úgy éreztem most fog tönkremenni valami megint (lehet h már a végére csak rémeket láttam). A minősége úgy ahogy van gagyi (műanyagok könnyen törnek, megy szét az egész - pedig én vigyáztam rá) látszik, hogy SPANYOL és semmi köze a Yamaha névhez (MBK, Aprilia...stb keveréke egy az egyben). Jó tulajdonságai, hogy a Hebo sportkipufogó miatt jól ment (mikor nem volt baja) és hogy jól nézett ki. Nem ajánlom senkinek hogy ilyet vegyen. A 10 éves JOG-ommal nem volt semmi baj 3 évig előtte és kicsit alul múlta a várakozásaimat. Csak az Yamaha volt... Na nem baj, a márkától nem ment el a kedvem. Következő motorom egy FZ6-N lesz tavasszal, az legalább igazi megbízható japán Yamaha.

Erre használta
városi használat (viszonylag jól lehetett vele haladni városban, a sportdobnak köszönhetően ment rendesen)+ rövidebb kiruccanások (megbízhatatlansága miatt)

Javítanivalók
komplett henger csere (60 ezer), kuplung, hűtés rossz volt, hátsó rugóstagból folyt az olaj...stb

Itt szervizelte
magánszervízbe vittem, nem értettek hozzá... márkaszervíz meg iszonyat drága lett volna (110 ezer egy henger dugattyúval)

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Jos88

Beküldve: 2008. szeptember 26.