Yamaha LB 50 Chappy 9 / 10

Yamaha / Yamaha LB 50 Chappy
gyártási év: 1988
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Meglátni és megszeretni.Ráülni és le se szállni.
Nekem az utolsó motorom,ebben 99%-ra biztos vagyok jelenleg nemtudok ennél izgalmasabbat,talán a Honda Monkey és Gorilla
akik rajta kívül lázba hoznak.

Szóval Csepike abból a korból jön amikor még tudtak emberi szerethető formákat tervezni,
ellentétben a mostani ezüstmetál világ fröccsöntött agresszív vonalvezetésú tekintetű unalmas tucattermékeivel.

Csepikének arca van,1db békés kis lámpácska bambul a kormányon.
Bambul akár egy kisgyerek és nem összehúzott vad tekintettel gonoszan néz.

Az egész motorkából (mert ha a motornak a nagymotort hívjuk a robogó meg robogó akkor ez motorka)
sugárzik a harmónia az átgondoltság,látszik hogy nem 2 évre tervezték hanem egy emberöltőre.

Jó ránézni is,ahogy az eladó mondta az ember legszívesebben a WC-re is vele menne.
És ez tényleg ígyvan.

Volt már mindenféle motorom,nem beszélek mellé,ennyire hangulatos ekkora
szabadságfokú élményt egyik sem ad csak ez a kis túró.

A mértete optimális nem a kisromet szint annál nagyobb
a majom a köszörűkövön mondás elvileg nem állja meg a helyét,
a testtartás inkább chopperes erős túlzással persze az ülését
sem 5km-re tervezték "hatalmas" és nagyon kényelmes.
a rúgózásáról áraodzhatnék,nem csak érezni hanem látszik is,aki mögöttem jön
A végén meg fogja jegyezni hogy milyen frankón látványosan rúgózik a hátulja.
Képzelheted ha feltűnően látszik akkor micsoda élmény az ülésen ülve.


Akár egy kis vadló,megy mint a golyó,és úgy fordul hogy a szád
garantáltan a fülig ér egy erdei szerpentín közben.
A hosszú kilóméterek unalmát meg meg törő körforgalmak
pár másodperces vérpezsdítő izgalmat hoznak amikor 60-al belemész
és ki is jössz a túloldalon úgy döntögetve a kisbékát mint valami
motoGP futam közben a nagyok.Hihetetlen élmény,ha egy autós lassú elötted és
feltart utána hosszú percekig átkozni fogod hogy elvette tőled a körförgalom
varázsát.:)


Kátyús aszfaltos műutak földutak,ott kezdődik igazán a rally,
azon a mélyedésen amivel egy enduróval átmész könnyedén ezzél kikerülöd
nem is azért mert nem tudnál átmenni rajta,talán nem is akarsz felállni
a nyeregből,talán nem is kellene mert mint említettem a rúgózása
földöntúli,de te ki akarod majd kerülni mert hatalmas móka döntögetni
eszméletlen élmény szlalomozni vele és az utolsó pillanatokban
elkerülni a mélyedéseket fel akarsz majd menni az oldalfalra vele és
úgy kerülni a lukakat.

50ccm ide vagy oda,kis testet kell megmozgatnia,fürge mint egy nyúl.
Van tartaléka,de mint minden kismotorral érdemes lendületből motorozni
vele(hogy a legkevésbé terheljük,és ez a kisköbcenti varázslata)
,nemhogy érdemes nem is akar az ember máshogy motorozni mint lendületből.
Mert ezzel lehet igazán.El fog férni bárhol,be fog venni bármilyen kanyart,
szinte a végsebességével.És fél méterrel az aszfalt fölött suhanva
ez leírhatatlan élmény.


Magáról a felépítésről annyit hogy ezen nem fog törni semmi
nem fog repedni semmi,ahol műanyag ott hajlik ahol fémből
ott masszív erőteljes.
Van benne anyag ahogy a 80-as évek motorjaiban általában.
Minden szegletén látszik hogy szívvel lélekkel formásra de praktikusan tervezték.
Olajpumpás,a tank és az olaj az ülés alatt.
Eredetileg aksis de nálam a világítás is direktbe van kötve akku nélkül.

Nekem az automata variáns van,nem variátoros mint a robogók 90%-ha hanem valódi
váltóművel,2 fő sebességgel de van köztük átmenet.
Egy gázvisszaengedéssel megtörténik a váltás ha megvan a fordulat és a sebesség.
És van egy felezője a dombokhoz nagyobb emelkedőkhöz,bárhol felmegy.

Terepen is megállja a helyét,a teleszkópjai a villák felépítése nem a szoc
babetta szint ahol keresztartót kell heggeszteni
ha nem akarod hogy leszakadjanak a kormánykifliről,ezek igazi nagymotoros
strapabíró teleszkópok.A hátsót harmadjára már nem említem,arra nincs szó :)

Kicsi zömök a kerék puhább talajon sem merül el,végülis homokfutó a megnevezése
ha jóltudom bár szerintem vagy nekem kell szoknom a homokot az enduro után
vagy nem kimondottan szereti mert megy ki az eleje rendesen,talán ahogy szokás tempósan
kell a homokon haladni "állandóan" gyorsulva még nincs vele túl sok tapasztalatom homokon,
most jön a full nyár.

1szer ugrattam vele spontán egy apró pukliról meg is lepődtem annyira aranyosan könnyedén tette.
És kb 3szor került elém egy 30 centi széles mély árok amit a legutolsó pillanatban vettem észre
,rendre elfelejtettem hogy ottvan,mindháromszor picit megrántva gázadással
zökk nélkül lendűltem át rajta.

Amire figyelni kell az a kipufogó csonk ami alul van,ezzel számolni kell amikor terepen vagy.
Nem vészes de figyelni kell ne akadjál föl vele.(pl vasúti sínen való átkelés)

Ha tudod kezelni a vákumos benzincsapot(megfolyatod hogy a karbi telítődjön)
akkor elsőre fog indulni minden rúgásra.


Bármerre megyek a motort meg akarják venni
vagy félig kilógva a kocsiablakon bámulják annyira csinos kis jószág.

Most aztmondom nem lesz több motorom,próbáltam majdnem mindet,volt sport ,a nagy dakaros ducati/cagiva megvan,
ennyi,ő a végállomás,mindenhová elvisz ahová akarom és én is átcibálom mindenhol ahol akarom,mert elfér.

Mindenkinek ajánlom hogy életében egyszer próbálja ki,üljön át a nagymotorról egy ilyenre és ne simán
tegyen vele 1 unalmas kört hanem keressen egy kátyús pocsojás néhol bukkanós kanyargós föld/műutat,és lendületből ami belefér,
ott kezdődik a móka.Ha utána nem akar visszaülni a nagymotorra én meg fogom érteni :)

Enyémnek 65 a vége,kényelmesen tartja hosszútávon,és a karbi kaphatna több benzint is.
az automata váltót szokni kell,tudni mikor milyen terepen érdemes a felező 2-esével inkább mint a normál 1-esben
a lehető leg optimálisabb fordulat/sebesség arányt tartva.

Eddig dugattyút vettem hozzá de kapható komplett márkás hengerszett is akár 80-as méretben.
És lefogadom a legöbb alkatrésze a kis köbcentis yamahákéval azonos pl DT50.

végszó:
Próbáld ki és ne csodálkozz ha eladod a nagyot :)

Erre használta
túra

Javítanivalók
még semmi

Itt szervizelte
P+K járműbolt Esztergom kertváros, tűgörgő,x000Ft,hengerfúrás+dugó+gyűrűk=5000Ft és nincs vele gond(lekopp)
nagy múltú motoros üzlet és szervíz

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: csepi0101

Beküldve: 2010. június 22.