Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Általánosságban elmondható, hogy a kihegyezett motornak köszönhetően , jó hatásfokkal bírnak a mostani nagyteljesítményű motorok. A nagy kompresszió, a jó öblitési viszonyok, a minőségi anyagválasztás, és párosítás előnyei megmutatkoznak "normál" üzem mellett a nem szélsőséges fogyasztással.
Másrészről azért tudjuk , hogy a "teletankolás" elég tág határok között lehetséges... és 2-4dl különbség simán tankolható a tankba. Ez pedig a rövidtávú számítások (150-220km) eredményeit komolyan befolyásolják...
normál túrán 130-150-nél is 6 alatt eszik, de volt már 10 is........
A 4.9 az szép. Nekem a bandit ilyen tempónál egyedül 5-5.3-at fogyaszt, bár most a hétvégén bevert 5.7-e két személlyel...
Szép lett ez az új béjemvé. Csak én valahogy a teleszkópos, láncos gépeket szeretem. Engem a túl sok kütyü inkább riaszt, mint vonz. De mindenképp impozáns darab.
A hétvégén egy lassú túrán voltam ahol autóval is jöttek így 100-110 körül haladtunk és 4.9-et evett a motor. Az SV-m ilyen keveset álló helyzetben sem evett. Ahogy a tesztben írták egy erős motor még nem feltétlenül jelenti, hogy csak száguldozni lehet vele, tök kényelmes volt ez is.
http://www.onroad.hu/motor/bemutato/1226/
Nyilván jó gép lesz úgy mint az elődje....viszont az árára nem mernék fogadni, hogy olcsóbb lesz mint Vmax hisz az elődje is 4,5 milla volt extrákkal és ebben pedig lesz extra bőven. Igazából még ha csinálnak is jobbat ebben a kategóriában mint a BKing az árával nem nagyon fognak megküzdeni hisz most már akciókban 2.7 alatt is lehet kapni néhol és azért a Béka nem olyan rossz gép. Nemrég az egyik túrán eljött egy srác ennek a bömösnek az elődjével( 1 éves) és az se volt annyira gyenge(167LE) meg szép is jó is de a hangja kicsit zörgős volt az enyémhez képest pedig nem volt benne annyi km mint nekem(14000). Az enyémnek még mindene ugyanúgy muzsikál mint amikor kihoztam a szalonból, talán az első teló puhult fel hangyányit, de azt lehet állítani. A súly pedig nem sokkal könnyebb hisz a Béka 236kg és ezt 230 köré tervezik, de mint tudjuk amit terveznek nem biztos, hogy meg is valósul. Egyszónak is száz a vége: ebben a kat.-ban akkor is a B-King a legjobb.
...és ha még a képet egy kicsit behatóbban tanulmányozzuk, számomra igen megnyerő ahogy a hengerek le vannak fektetve, ezzel több legyet ütnek egy csapásra, mert a beáramló levegőt könnyebb a hengerekbe juttani, a kipufogó leömlőji rövidebbek, ellenállásuk a kevesebb forduló miatt kisebb, jobb az öblítés, és nem utolsó sorban alacsonyabban van ez miatt súlypont, a felső hídváz, és minden egyéb. talán még egy kicsit kényelmesebbnek is tűnik a fotel rajta, nem beszélve a hátsó pozicióról..
Bár biztos nem 200 -as gumival szerelik...de a láncot sem szagatja el!
Úgy vélem csak sikerül ellenfelet találni a B-Kingnek: http://mt01.hu/index.php?page=... ! Ez már talán jobb paraméterekkel bírhat mint a V-max, és lehet hogy még olcsóbb is! Futóműve és kezelhetősége a BMW -től várhatóan bisztos hogy jobb lesz mint a Yamaha produktuma... és szerintem a teljesítményét sem lesz olyan nehéz felhúzni a BK szintjére...viszont úgy nézem könnyebre sikeredett egy picivel...
Ez korrekt leírás volt és tényleg így van, pont ez történik nálunk is.......de az ember ott is ember és egyenlőre azért olcsó mert egyrészt képzetlen(így ugyanaz van mint amit az eu-ra írtál) másrészt a járulékok és az adó gyakorlatilag nulla, igaz a dolgozó nem is kap az államtól semmit, se ellátást se szabadságot se semmit......ha ez változik és drága lesz a munkaerő visszajönnének a cégek, de sajnos addigra tönkremegy európa ipara és ahogy kinéz csak a képzéssel lehetne ezen segíteni.....
Ugy vélem kicsit rébuszokban beszéltetek, és általánosítottatok, akár csak egy-egy tapasztalat alapján ítélttek meg egy-egy gyártót, céget. Ez félreértésre és vitára ad okot, nem beszélve a hamis képről ami relizálódhat bennünk. A tömeggyártás centruma, fokozatosan csúszik kelet fele nyugat-európából. Romlik a a nyugat-európai termékek minősége, mert a még itt levő gyárak a árprés hatására, balkáni népekkel(török ,bulgá,r román, stb) dolgoztatnak, és már nem a jólképzett hazai munkaerőt, hanem a bevándórló luzereket kénytelenek alkalmazni. És tudjuk hogy mindig a szemetet kapja fel elöszőr a szél. Így több nagy cég is megcélozta magának pl magyarországot modnjuk a fröccsöntött műanyag termékek területén amit manapság nem szabad felületesen kezelni, mert a jövő egyik fő iparága. De tudni kell, hogy az igen bonyolult folyamatok beállításához jól képzett tapasztalt szakemberekre volna szükség, és már most vákuum van belőle. De a bevándolró tudatlanokra, nem lehet rábízni, egy 50-100 ezer €-os gépet a drága anyaggal mert a selejt gyártás nagyon sokba kerül.
Ezért romlik fokozatosan az európai termékek minősége...többek között...Sajnos egy bizonyos határon belül nem lehet olyan hülyebisztossá tenni a technológiát, és a folyamatot, hogy azt valaki ne legyek képes elbaszni, csak idő kell neki hozzá...
A távolkeleti cégek, viszont a kezdeti tapasztalatlanság után , komoly gyakorlatra és technológiára tettek szert a sok másolással, és már több komoly cég is jobbnak látta fuzionálni a keleti cégekkel, és együtt gépeket építeni, és termékeket gyártani, mert jobb a inkább a közösen gyártott termék hasznából részesedni, mint a versenyképes konkurens cég miatt raktáron maradt értékes gépeket és termékeket nézegetni, és a veszteségeket számolgatni.
És azért tegyük hozzá hogy a keleti kultúrák szigorúbb erkölcsösebb neveltetése, más munkastilust hozott létre, és szégyennek , és becsületnek, van még alapja, ellentétben a környék , vagy akár hazánk munkaképes, és munkaképtelen néptömegeit vizsgálat alá vetve.
És bizony ez komolyan megalapozza a közeljövőt.
Továbbá azért hozzátenném, hogy pl a japánok nem minőségbiztosításba, a hibás alaktrészek kiszűrésének módszerébe, detektálásában , értek el nagy sikerek, hanem a hiba megelözősében , és a gyártás folyamatainak optimalizálásával tudják sokkal hatékonyságukat a végletekig feszíteni, és a költségeiket csökkenteni. Úgyan nem szükséges ecsetelni, hogy milyen sokba kerül, egy selejt termék gyártása, mely helyett olyat is csinálhatunk volna amiért pénzt kapunk?!?
Igen, mivel ha feltévedek a pályára nem veszek olyan féktávot, hogy gondot okozzon viszont általában túrázunk(május óta 14000 van benne pedig hétköznap nem használom) és mostanában eléggé esős volt az idő és akkor jól jöhet.
Ha ABS-szel lehetett volna venni a B-kinget, avval vetted volna?
Azért a kardánnak megvannak a hátrányai........jelentős plusz súly és energiaveszteség(igaz egy túramotoron ez tök mindegy) meg ár ha romlik. Viszont a telelever és ABS meg tsai tényleg jó dolgok viszont drágák bár az ABS-t egyre inkább felteszik szinte minden típusra.
A japán chopperek többsége kardános, és nem tul drága. Vagy ott a Honda "dövill", vagy a 70ccm-es yamaha town mate, az is kardános...
Ez jó kérdés. A banditomon szívesen látnék telelever futóművet. Mentem 1-2 olyan motorral, szerintem annál jobbat nehéz lenne kitalálni. A kardán sem rossz ötlet, én már rég abbahagytam volna utcai motorokon a láncozást.
Azért mert drága és akkor ha felszerelnék vele a gépeiket ugyanannyiba kerülnének és nem lennének versenyképesek.
Köszönöm!
Nem a gyártósor soxor nem ugyanaz, külön cég és gyár pl.: Katun. Nézd meg a németek még mindig nyomják orrba, szájba a boxert, telelever futóművet, alap ABS-t, kardán hajtást. Miért nincs ezek alapból gsx-ren, b-kingen, hayabusan?
Nekem az előző motorom is távolkeleti volt, Kymco Xciting 500 nagyrobogó és az autóm is távolkeleti, Daewoo Kalos. Mindkettővel maximálisan elégedett voltam, vagyok, úgy minőségre, mint megbízhatóságra, mint pedig árra. A kicsit pejoratív, leszóló "távolkeleti" jelzőt szerintem már évek óta el lehet felejteni. A távolkeleti cuccokban ami abszolút alapfelszereltség, az a nagy német minőségben már extraként szerepel. És a minőségük -megkockáztatom- semmivel nem marad el az ismert és favorizált márkáktól, sőt, bármilyen hihetelen, némely kérdésben felül is múlja azt.
Mondjuk az tény, hogy a japó termékek tartósabbak és olcsóbbak mint nyugati kollégáik...ezért veszem autóban is......de amit írsz, hogy a Te szakmádban az utángyártott jobb mint az "eredeti" épp azért van mert mindkettőt ugyanazon a soron gyártják. Ha ezt japánban végeznék nyilván jobbak lennének, van egy nissan tgk-m amit már a spanyolok gyártanak.....na hát abban is csak a motor a jó mert azt és a váltót hozzák japánból a többi (még a kuplung és a turbó is) vacak sűrün elromló európai termék......ott gyártanak jót ahol a minőségellenőrzés tényleg működik és nem csak papír.......na ebben a japók és a németek elöl járnak.
Én irodagépberendezésekkel foglalkozok (javítás, eladás),sok az utángyártott alkatrész, "ÁLTALÁBAN" jobb (többet bír, olcsóbb), mint az eredeti. Lehet, hogy elfogult vagyok a távolkeletiekkel kapcsolatban, de én csak azt veszek (autó, motor, tv, fénymásoló, nyomtató, stb...). BMW-s haverokkal néha elszoktam menni gurulni, ők mindig azt mondják a b-kingemre, hogy zacskós motor és az ővék prémium márka, és milyen jó, stb. Kiderült, hogy a kötelező szervíz 3x-4x drágább, mint az enyém.
Abban is igazad van, hogy a motorom is távolkeleti, de japán....... ott éppen az általam leírtak miatt jobbak a termékek még a nyugatiaknál is.
Mi távolkeletre gyártunk és ott történik a végső összeszerelés és felhasználás is........nem a technológiával van baj hanem az ott dolgozók(dolgozóink fele sok időt tölt kint és mesélnek) hozzáállásával és a minőségellenőrzéssel. Tehát akár jó is lehetne amit ott csinálnak, de vmiért mégsem. Amit nálunk gyártanak abban is van hiba, de azt kiszűrik(meo) és nagyon kevés rossz termék kerül ki a piacra míg ami onnan visszakerül........ Amiről Te beszélsz mint pl. a siemens xenon és tsai abban igazad van, de abból az eredetinek kikiáltottat is ott gyártják ugyanazon a gépsoron és dolgozókkal. Erre a csőre viszont esküsznek, hogy német termék és összeszerelés után nyomáspróba is van.
Nem értelek miért szólod le a távolkeleti cuccokat, sokszor jobb, mint az eredeti -de legalább csak német anyagot használnak nem távolkeletit. - De azt hiszem a motorod is az, nem?