Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

https://www.jtsprockets.com/ca... vannak katalógusok , hitelesebb mint a jutubos meg virtuális kuruzslók 😃
Nagyon szépen köszönöm a segítséget
A ChatGPT-t és társait el kell felejteni ha ilyesmiről van szó.
AP8107109 gyári cikkszámú a lánc ami egy 110 tagos Regina eredetileg.
Sziasztok!
Aprilia pegaso 650 Ga 1994-es motorom van és lánc csere előtt állok 16/47-es lánckerekeket már megvettem és 520as láncot kell vegyek, de nem tudom hogy hány szemeset. Megszámoltam a mostani az 112, a neten 110-et ír, a chatgpt szerint meg 106 szemes kell. Nemrég vettem a motort és nem tudom hogy egyáltalán ez a lánc a mérete mert a motornak nem volt túl jó szerviz elő élete.
Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném.
Sziasztok!
Nemrég lettem Aprilia pegaso650 ie tulajdonos ,gyári kipufogó van rajta,elég jó hangja van a motornak de hallok mellé egy süvítő hangot is.Ez ilyen vagy keressem meg a hiba okát.Amugy minden rendben működik rajta csak furcsának tűnik a hangja.
A kezikonyve szerint nezed?
10-15 km motorozas (nem egy helyben alapjaraton jaratas) utan, bemelegitett olajjal, leallitas utan azonnal, a motort egyenesben tartva?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott valaki ilyennel...
Nemrég lettem tulaj.. Aprilia pegaso trail.. 2006.
Túlzónak találom az olajfogyást..
Motul 5100 15w50..
Kb 1 dl/100 km..
Füst nincs, kartergáz nincs, olajfolyás szintén. Levegőszűrő tiszta, a ház is... Kipufogó kormos.. Nyilván megeszi, na de ennyit?
Találkoztatok már hasonlóval?
Hideg motornál a plusz levegő az, ami életben tartja. Az egy szériával ezelőtti Pegaso-n a kézi szívató egy műanyag kar volt, ami a gázt egy hajszálnyit kinyitotta, tehát tulajdonképpen kis plusz gázt ad, amíg be nem melegszik, hogy ne fulladjon le. Ha hideg-langyos motornál állít az ember 1200-as alapjáratot (amíg a hidegindító rendszer működik) és nem tolja vissza a hidegindító kart, melegen elmászik a fenébe 2000-2500 fölé is akár.

A hűtőközeges, vax partonos annyiban tér el, hogy automata: ahogy melegszik a motor, elveszi azt az extra kis "gázt", amit hidegen ad. Magyarán ahogy melegszik a motor, menne feljebb a fordulatszám, de a vax önműködően lassacskán elzár és az alapjárat helyreáll.

Ki kell pucolni azt a kis kamrát, be kell melegíteni, melegen állítani neki egy 1200-es alapjárati fordulatot. Aztán hagyni kell kihűlni, és ha minden jó, akkor a wax hidegen megadja a többlet levegőt, a motor melegedésével arányosan meg el fogja venni és stabilan beáll az 1200-es alapjárat, mire langyos a víz.
Köszönöm az infót. Az oké ha eldugul és nem dolgozik. De ez szokott olyat is csinálni, hogy ha melegszik a motor akkor "nyit" és emeli a fordulatot?
Ott van a fojtoszelephaz aljan. Hutovizcsovek mennek ra, ahogy meleg vizet kap, a benne levo vax betet kitagul es elzarja az extra levegot.

Na, az szokott eldugulni ha a hutorendszer karbantartasat a gazdi elhanyagolja. Nem kap meleg hutofolyadekot, azaz nincs mi aktvivalja.
Üdv.
Az alany egy Aprilia pegaso strada 2006. Az a tünet, hogy amint bemelegszik megemelkedik a fordulatszám. Olyan mi tha az autómata szivató fordítva működne. Létezik ilyen? Hogy van ezeken megoldva a szivató? Alkatrészt sem találok ilyen címszóval.
Köszi előre is.
Üdv emberek
Azért kèrnèm a segítségeteket hogy Aprilia pegason(2000 évjárat) szeretnèm csökkenteni az ülèsmagasságot
Lehet e rendelni hozzá valahonnan ?
Köszönöm
Gyula , de ha a kerék fogazódott is le , meg kell keresni miért , mert az új is arra a sorsra jut .
Siman lehet, mert valoban muanyag. A kuplung mogott van, ha jol emlekszem.
Sziasztok!
Kérdésem lenne , elment az olajnyomásom 1 pillanat alatt, a vázba nem pumpálja fel, így a második szivattyú sem kap olajat nem tud pumpálni. Olajat cseréltem sem műanyagdarab sem fémdarab nem volt benne. Ez egy karbis 650-es Pegaso kb. 1995-ös. Mi mehetet el ?
Műanyag hajtókerék esetleg ? Előre is köszönöm.
Blackiex igazad volt . Nem volt dugó , de már lyuk sincs . Behegesztettem a pitsába XD . Köszönöm a segítséget .
Na Szép estét /napot vagy amit akartok :D !
Pár hete tettem fel a kérdéseimet a pegaso-val kapcsolatban . Tartos tesztnek vetettem alá és levonnám a konklúziót .
A hiba tünetei: Ingadozó alapjárat , kipufogó motorféknél durrog , 10 lityis fogyasztás , melegedő kipufogó, karburátor felé visszadurrog ás nehéz indíthatóság .
A megoldás : Az ima , az ördögűzés , és a tisztító tűz .
Viccet félretéve , bár tudtam hogy esőben beázik a tank , és csináltam új tanksapkát , ami tökéletesen teszi a dolgát , a régi vizes benzint rosszul eresztettem le . Nem tudom hogy , de kiöntésnél még 1 liter vizet engedtem le róla , majd mellékelek képet ha tudok . Továbbá mivel felgyújtottak a motort ( valószínüleg nem zárt el a tűszelep , és a vizes benzin visszarobbant , és begyulladt a karbiban , )
ezért a karbin lévő dugó leolvadt , és fals levegőt szívott ott is , meg a repedt szívócsonkon is . Ez okozta az ingadozó alapjáratot .
Aztán a súbertű úgy járt a hüvelyben , mint bíró picsájában a lófasz ezért evett 10 litert . Nem is csodálom mert a fele levegő a karbi előtt hatolt bele a torokba , ezért a porlasztás hiányát , a benzin mennyiségével ellensúlyozta . Ezért is durrogott , és melegedett a kipufogó .
Mikor pedíg kicseréltem a hüvelyt , meg a tűt , már nem kapott annyi keveréket , hogy el tudjon egyáltalán indulni , nem hogy még ereje is legyen.
Szóval elmondhatjuk hogy a kotlám több sebből is vérzett .
Most a lényegi hibákat megszüntettem , használtam is , a szezont ki fogja bírni .Majd télen , szelepeket csiszolok , hézagolok , vezérlést cserélek , meg ami még kell . Most léptem át az 50000 kilométert , bontatlan blokkal , szóval előfordulhat hogy van amit már cserélni kell . Azt azért hozzáteszem hogy ereje van , és egy csepp olajat nem eszik . Csak folyat . De legalább mindig friss olaj van benne . XD
Most valamiért a szivatóm egyáltalán nem működik .
A fogyaztást még nem mértem pontosan meg , de már most sokkal sokkal kevesebbet eszik .
A tanulság pedig az , hogy olcsó motorral lessz szopás . Bár még mindig csak 350-be van nekem , ami szerintem elég jó . 1 pár gyári új garda oldaldobozzal.
Szóval nem bántam meg .
A segítséget pedig köszönöm . Ha egy kicsit jobban figyeltem volna az elején és nem kapkodok , már rég megoldódott volna az elején .
Megnézem, köszönöm
Fojtószelepház nem kokszos?
Nem ismerem a Strada-t, de a 650 ie hajlamos akár huszon-harmincezer km. alatt szutykosra kormolni a fojtószelepházakat, pl. melegen csak icipicit nyitott gázzal (kis plusz levegő) indul megbízhatóan és hasonló finomságok.
Sziasztok, aprilia pegaso strada 2005. Jelenség, hogy 3-4 ezer között rángat, illetve hidegen egyből indul, melegen már nehezen.
Szelep hézagot néztem az rendben. Bármi ötlet mi lehet :) ?
http://youtu.be/D_52AaLCHRE

Ebben a videóban 112.5-ös főfúvókát mutogat az ember 4:20 körül... a 125-ös lehet a 10 literes fogyasztásod (egyik?) oka.
Azt is mondja a mandró, hogy az alapjárati fúvóka nem cserélhető és emiatt 4 és félre van neki nyitva a keverékszabályozó csavar.
Amit még talált, az a hiányzó gumikupak a balsó karbin a réz levegőcső alatt. Ott konkrétan direktben falsot szív. 8:40 magasságában. A jobbsó karbin is van egy dugó, mondjuk mindegy, melyik hiányzik, falsolni fog.

Csak adalékként említem
Sorjában haladnék és csak a saját meglátásaimat tenném mellé, mert látatlanban mélyebbre menni találgatás lenne.

Igen, ha a szívószelep nem zár rendesen, akkor lehet hasonló jelenség.

Ami probléma lehet, hogy ha beázásra gyanakodva a tankot légmentesen lezárod. Nem tudom, honnan szellőzik a Pegaso tankja, de sok motornál a tanksapkában van egy szellőző furat. Annak pont az a célja, hogy ahogy a tankból fogy a benzin, levegő tudjon menni a helyére. Ha nincs szellőzés, a tankban a levegőnyomás a benzin távozásakor csökken, az üzemanyag pedig sokkal lassabban, nehezebben vagy egyáltalán nem tud kifolyni a tartályból - ez ugye ahhoz vezethet, hogy a porlasztó úszószintje túl alacsony lesz, szegény keveréket okozva, ami szintén durrogást okozhat.
A tanksapka szellőzőket ismerve elképzelésem nincs, honnan kerülhet a tankba annyi víz, hogy gondot okozzon - pláne ekkorát.

A tejszerű benzin nem jó jel. A víz nem keveredik a benzinnel, nem lesz belőle olyan emulzió, mint a motorolaj-víz keveredésekor, a víz az üzemanyag alján az etanollal elegyedve leülepedik. Ott lehet, hogy valami balhé van a tankban.

Kompresszió mérő eszköz tekintetében értem a problémát, én is dobtam már ki valami barkácsboltost. A kollégámnál egy Haina márkájú, olcsónak mondható műszerrel mértük a sajátomat, az korrekt értékeket mutatott. M14 gyertya méretű a legkisebb menet rajta (NGK B gyertyához való), azaz elképzelhető, hogy neked kellene valami adapter vagy kénytelen lennél a mellékelt kúpos-rányomós rúddal mérni - de maga a manométer jó, a kolléga megelégedéssel használja.

Nem mernék további karbi-tippet adni, amíg nem tudjuk, van-e szelepbaj. Mert az mindent hatályon kívül helyez.
Ja és azt még hozzá kell tennem hogy az előző válaszban irt lehetőségeket nem ignorálom . Ezeket holnap át fogom nézni !
Nagyra értékelem a segítséget !
A karbi tiszta , a keverék csavarok 2,75 fordulatot tekertem ki , eddíg 4 es állasban voltak . Az alapjárati fúvóka szegénységére azért nem gondolok mert alapjárat most van , csak gáz adásra durrog . 125 ös fuvókák vannak benne , és teljesen fent van a tű . Illetve rohadt sokat evett . Jó lenne mérni egy kompressziót . Bár olyan mintha a torokba lenne plusz egy gyertya ami random robbantgatna . Vagy mintha a hengerbe elkezdődne az égés de nem menne végbe , csak akkor amikor kinyit a szívó oldal . Ami megint furcsa mert tudtommal a szívás után kipufogás van , tehát nem maradhatna csak minimális keverék a hengerben a szivás ütemére . Ez teljes káosz .
Esetleg hibás dekompresszor nem lehet ? Nem tudom ennek hogy van megoldva .
Köszönöm a segítséget . Ma vissza tértem a géphez és azt hittem megoldottam a problémát . Tegnap pár infót lehagytam mérgemben . Tudni kell hogy ez egy kigyulladt motor volt , amit én kábeleztem újra , és rendbe teszegettem . Nagy a gyanúm hogy azért gyulladt ki mert visszadurrogott . Illetve valószínűleg vizes lehetett a benzin . Most új nafta van benne jelenleg , de érdekes tejes a színe . Nem rég meg oldottam a tank beázását ( mellékelek egy képet ) azóta le eresztettem a tankot , és új benzin van benne . Ez volt mult héten . Gurultam vele egyet , és neki által a karbinak . Most pedig itt járok ahol a gát szakad . Ma nagynehezen sikerült elindítani , de gázadásra kegyetlenül visszadurrog a torokba . De annyira hogy ki is repedt a szívócsonk . Holnap feladják az újat , de nem merem felrakni így nehogy azt is kirepessze . A motor előélete nem ismert , emiatt gondoltam rá hogy nem zárnak rendesen a szelepek . Holnap nézni fogok egy szelephézagot , de szívem szerint levenném a hengerfejet .
Esetleg van olyan ajánlásotok kompresszió mérőre ami jól is mér , és használható is ? Egy geko márkájút már kidobtam a csukott ablakon mivel használhatatlan találtam .
Bocsánat hogy ennyire össze vissza írok de kavarognak a gondolatok a fejemben .

Lehetséges e a visszadurrogás a vizes benzintől ?
Lehetséges e a visszadurrogás a becsiszolatlan szelepektől ?
Esetleg lehetséges e a trafótól vagy más elektronikától ?
Ahogy mondtam benzines témában nem vagyok túl gyakorlott .
Köszönöm előre is a segítséget !
Nagyon okosat nem tudok mondani, mert nincs tapasztalatom Pegaso-val, de az alapjáraton köhögés-durrogás, a nehéz indulás szegény alapjárati keverékre utal. A magas fogyasztás pedig túl dús keverékre részterhelésen illetve nyitott gázon. Gondolom eddig a kopott cuccal azért indult el, mert az alapjárati / hidegindító kör helyett a főfúvóka és a tű mellől is szivárgott anyag, ami kompenzálta az alapjárati kör szegénységét.

Ettől függetlenül amit mindenképp megnéznék az a szelephézagok, a porlasztók benzinszintje az úszóházban, a fúvókák mérete, a porlasztó csatornáinak az átjárhatósága. A keverékszabályozó csavar papíron 2 fordulatra kell nyitva legyen, de mivel látott márszebb napokat, ennél gyanítom többet fog kérni. Egy Gunson üveggyertya igen hasznos tud lenni egy ilyen karbinál.