Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok.
Lenne egy kérdésem és remélem tud vki segíteni...
2006 decemberében volt egy balesetem, a bíróság által ki lett mondva (2008. áprilisi hónapban), hogy a kamionos aki kikanyarodott elém egy mellékútról és így nem adta meg az elsőbséget, a bünős. A biztosítónál már annyit elértünk, hogy belátta, fizetnie kell és eddigi fejlemények szerint a nem vagyoni kárért (az életemből kiesett hét hónapért) egy hat nullával rendelkező összeget fizetnek és itt jönne az a kérdésem hogy ezt az összeget is megadóztatja az állambácsi mint mást? Előre is megköszönöm!
Oxi! köszi a tájékoztatást azt hiszem a cascot akkor hanyagolom mert elég ki értékű és többe kerülne mint a motor...
A kötelező gépjármű felelősség biztosítás a mint a neve is mondja KÖTELEZŐ , tehát nem választható, ezt mindenképpen meg kell kötnöd. Arra való, ha nekimész egy járműnek és abban kárt okozol, majd fizet a biztosító helyetted, de a saját járművedben okozott kárt magadnak kell fizetned. A Casco az választható és ha nekimész akárminek vagy bármilyen okból kifolyólag összetöröd a géped akkor x %-ban állja a károdat, ez a szerződéstől függ.
Helló!
most sikerűlt hozzájutnom egy robihoz és biztosítás kellene rá.már ki is néztem az unionnál csak lehet kötelezőt v. cascot is választani. mi a kettő kzt a kölönbség és melyiket javasoljátok ?
Köszi a segítséget
Pótbefizetés vagy eladás: mi vár a MÁV-os ügyfelekre?
2008. július 24., csütörtök 12:50

A mai napon tartják a MÁV Biztosító közgyűlését, amelyen eldől, hogyan tovább. Információnk szerint az első közgyűlés nem határozatképes, így 10:30-kor tartják a második közgyűlést. A tagok az első és negyedik napirendi pontot levették, a második és a harmadik marad. A 195 ezer tagból mindössze 52-en jelentek meg az első közgyűlésen. A határozatképes közgyűlésen akad, aki 30-50 ember nevében szavaz.




Hogyan jutottunk idáig?

A MÁV Biztosítóval kapcsolatos eddig lezajlott események a kezdetektől "A nagy MÁV-sztori: lépésről lépésre" című cikkünkben olvashatóak.

Pénteken derült ki, hogy a biztosító kgfb-állományának átvételére az ajánlattételi időszak végéig egyetlen érvényes pályázatot sem adott le a korábbi hat érdeklődő. A mai közgyűlésen eldől, hogy a tagok megszavazzák-e a pótdíj-befizetést, vagy felfüggesztik az egyesület működését. Ez utóbbi esetben 30 napon belül át kell szerződniük az ügyfeleknek egy másik biztosítóhoz.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a pótdíj befizetésének lehetőségét preferálja. Ha ez megtörténne, akkor a jelenlegi 195 ezer tagnak hozzávetőleg 20-30 ezer forintot kellene befizetni.

Miért pont Tata?

Jelenleg tehát 195 ezer tagja van a MÁV Biztosítónak, az első közgyűlésen közülük összesen csupán 52 ember jelent meg. Az április 11 óta kirendelt felügyeleti biztos Gazda Pusztai Sándor, a PSZÁF álláspontja szerint azért tartják a közgyűlést Tatán, mert ez központi hely, ez azonban a megjelent tagok létszámából nem látszik. Az előző közgyűlésen 170 tag tette tiszteletét, a pótdíj-befizetést akkor nem szavazták meg.

A közgyűlésen először a sajtó képviselő nem vehettek részt, a 10:30-kor kezdődött közgyűlésen szavazással döntötték el, beengedik a sajtót.

Fuvarozók kezében az ügyfelek sorsa?

A MÁV Biztosító sorsa attól függ, hogy a nagy fuvarozóknak megéri-e a megszűnés esetén átszerződni. Ezért a közgyűlésen a nagy fuvarozók képviselői is megjelennek, akik több tag nevében szavaznak. Jelenleg 236 fő van jelen, közülük akadnak, akik 30-50 fő nevében szavaznak, valószínűsíthető, hogy ők a fuvarozók képviselői.

Egyelőre nem lehet tudni, hogy a fuvarozóknak mi a jobb, a pótbefizetés, vagy az egyesület megszüntetése és az átszerződés. A pótbefizetést elrendeléséhez előbb az alapító okirat módosítására van szükség, ehhez kell a fuvarozók szavazata. A későbbiekben ha valaki nem teljesíti a pótbefizetést, abban az esetben felszólítást kap, majd polgári peres eljárás alá kerülhet.

Az, hogy mennyi lesz az esetleges pótbefizetés, a megállapított hiány mértékétől függ, amely jelenleg 4,179 milliárd forintot tesz ki. Ez a kezdeti 1 milliárd forintot jóval meghaladja, mivel néhány újabb nagy kár is megjelent, amely eddig nem volt jelen, így például az árpád hídi baleset, amelyben egy fiatal lány veszítette el lábait, vagy egy másik ügyfél miatt Franciaországban kómában fekszik egy beteg, de egy MÁV-os ügyfél hibájából történt az az eset is, mikor buszmegállóba hajtott egy autó. Ezek csupán kiragadott példák, azonban az ilyen nagy károkra nincs fedezete a biztosítónak.

Legyen újra meghirdetve az állomány?

A közgyűlés során az első napirendi pont tárgyalása során kiderült, a tagok egy része azt szeretné, hogy újra meghirdetésre kerüljön a MÁV Biztosító állománya. Mint ismeretes, az előző meghirdetés során összesen hatan (a Köbe, a K&H Biztosító, a Genertel, a Signal Biztosító, a Magyar Posta Biztosító és az Union Biztosító) jelentkeztek, hogy érdekelné őket az egyesület állománya, azonban mindegyikük visszalépett.

Az okok között szerepelt az állomány magas kárhányada, a nagy kezelési és adminisztrációs költségek, a kampány közelsége, az informatikai rendszer alkalmatlansága, illetve a kockázatos ügyfélportfolió.

A tagok egy része az új kiírásra azért tartana igényt, mert a biztosító könyvvizsgálója, a KPMG csupán egy áttekintést adott ki, többen a tagok közül úgy vélik, hogy a hiány nagy részét a viszontbiztosításnak kell fedeznie. Amennyiben megszavazzák az új kiírást, annak leghamarabb szeptember utolsó napjaiban lehet vége, amihez igencsak közel esik a kampány-időszak. Emellett ha tényleg lenne új kiírás, nem lenne szükség a pótdíj-befizetésre.
Egy kis modositas,es mar lehet is perkalni.
A PSZÁF álláspontja szerint ki kell vezetni a piacról a biztosítót, szerintük nincs idő egy új kiírásra, ráadásul az az egyesületre is újabb pénzügyi terhet róna. A piacról való kivezetést a közgyűlés eredményétől teszi a felügyelet függővé, vagyis amennyiben kell pótdíjat befizetni, úgy december 31-ig történik meg a kivezetés, ha pedig nem szavazzák ezt meg a tagok, úgy a negyedév végéig teszik ezt meg.
köszzzzz
szétnézek és kötök vmit, köszi a segítséget!
igen mintha rendesen kötötted volna jön a címedre a csekk
Oxi!
És ha neten megkötöm, ugyanúgy kipostázzák a csekket, befizetem, és kész?
Vagy milyen papirossal igazoljam?
Köszke
ITT ki tudod számolni ki mennyiért csinálja és amelyik szimpatikus azt neten meg is tudod kötni
helló!

Valami jó biztosítót tudnátok ajánlani egy kb 20 éves simóhoz. Jó szolgáltatás legyen reális áron.
Az lenne a legjobb, ha netről is meg lehetne kötni.
nekem a K&H volt a legkedvezőbb
Hali!
Meg tudja valaki mondani hol a legolcsóbb, és érdemes is(nem fog felszívódni a biztosító) kötelező biztosítást kötni most nagy motorra?
Az lenne a kérdésem valami hozzáértő emberhez, hogy:
Tavaly kivonattam a motort forgalomból, mert minek fizessek sportmotorra télen kötelezőt, meg súlyadót.
Utána tudtam meg, hogy ettől ugrik a B/M besorolás. (ez amúgy nem jogellenes? kivonási időszakban, károkozás nélkül visszadobnak A0ba?) Szóval, közben átjelentkeztem másik biztosítóhoz, papírok kitölt, örülök, nem jön csekk. Januárban jött egy, 76xx forintról, felhívtam biztosítót, mondom, ki van vonva motor. "Mondjon kötvényszámot"
"még nem kaptam azt sem, csak csekket"
"rendszám?"
Na, ez alapján megtalálta, átírt pár dolgot (gondolom) és megkért, hogy majd mielőtt visszarakják forgalomba, 2-3 héttel hívjam fel megint. Megtettem, elfaxoltam amit kértek. Ez volt Április elején. A héten jött meg a csekkem, rajta 46xx forintal. A kötvényen a negyedéves díj 55xx forintban van megjelölve, de az év eleji 76xx forintból levontak valamilyen 30xx forintot, amit nem tudom miért. Az átjelentkezéskor megkötött papíron megint más összeg szerepel, mint akár a kötvényen, a csekken, vagy a papírokon.
Szóval, semmi sem stimmel, a motorom a kötvényen CBR600F,400ccm-es henger-űrtartalommal. (ebből lehet bajom?). Arról nem beszélve, hogy kb 1.5 hónapot csúszott a csekk, és szerintem erre az időszakra kötelezőm sem volt.

Két dologra gondoltam.
1: kivonatom végérvényesen, szerzek bontási papírt (szerintem jogilag ez is erősen aggályos, na mindegy), aztán a motorozást innentől megoldom.
2: bejelentem, hogy ellopták. legközelebb meg csak akkor ülök fel rá, ha ellépek ebből a ganyédombról.

Vélemény?
"Amennyiben a károkozó külföldi állampolgár szintén ajánlatos rendőrt hívni, valamint minden olyan esetben, ahol a felelősség megállapítása nem teljesen egyértelmű."

Ha külföldi a károkozó legjobb ha rendőrségi határozatod van, akkor tuti fizet a biztosító. Nekem anno mondta valaki, ha ilyen van, mindenképpen ragaszkodjak a jegyzőkönyvhöz.
tudja vki mennyi a casco 2éves hornetre?
vagy van valakinek?
Unión belüli volt? Akkor viszonylag jók az esélyeid...
Elém fordrdult egy kamionos fellökött és ráment a motor elsö kerekére. Megált de nem akarta elismerni a felelösségét. Rendört hivtam a zsaru rábeszélte hogy válalja el. Kitöltöttük a kárbejelentöt. Igy a rendör kint volt de intézkedés nem történt. A zsaru azt mondta jó lesz minden, mivel a kamion külföldi a saját biztosítómhoz adjam be a bejelentöt. Ők intézik a többit. Most vissza olvastam a forumon eddig irtakat, hát nem vagyok nyugott.............
értem
akkro marad a kötelező..... :)
lopás ellen jól jött volna ...
Nem lehet.
Nem üzlet a biztosítónak.
Gondolj bele, eurotax szerint semmit nem ér a motorod.....stb.
azért mert anyira drága a casco? vagy mert nem lehet?
Arra már biztos, hogy nem fogsz casco-t kötni.
Egy 93 as 125 ös gépre mennyi kb a Casco ha lehet kötni ?
próbáltam szétnézni de nem nagyon találtam ...... rendszámot kértem pl és még meg sincs a motorom...
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek tapasztalata, infója a MÁV Biztosítóval kapcsolatban?
Szeretném áprilisban forgalomba helyezni a vasam, és a kötelezőnél ez a legolcsóbb lehetőség (12.243 Huf+ valami éves tagsági díj-talán 2.400 Huf~15.000 Huf/év.)De nem tudom, hogy szabad-e velük szerződést kötni, nincs -e valami hátulütője a dolognak? Utána az árversenyben az Union jön (25.578 Huf), ez szerintem (csak szerintem,nincs velük tapasztalatom )megbízhatóbb.
Remélem tudtok ez ügyben segíteni!
Előre is köszi,üdv!
emcett
10 hónap? Vazz
De nálad legalább megállapították, h ki volt a hunyó. Nálam nem lehet megállapítani, ezért nem lesz zsé belőle, azért teszek majd egy próbát. És köszi a segítséget.
Nekem már volt 2 kifordulós balesetem.
Az elsőnél nem volt kötelezője a másik félnek, bejelentőt töltöttünk, helyszín nem volt. Úgy volt, hogy fizet kessben, de amikor mondtam a számot, nem akart fizetni. Biztosítónál lejelentettem a káreseményt(az enyémnél), utána kiküldték neki, hogy elismeri-e, stb, de nem válaszolt, nem vett át semmilyen tértivevényes levelet sem, szóval elérhetetlen volt. Biztosítónál azt mondták, hogy tegyek feljelentést, hogy legyen egy határozat, ami kimondja a vétkességét, mert addig ők nem fizetnek.
Megtettem a feljelentést vagy 5 hónap után, kimentek hozzá, őt is és engem is meghallgattak a rendőrségen, de ott is azt hazudta, hogy nekem sem volt kötelezőm, azért egyeztünk meg bizti nélkül. Tovább ment a bíróságra az ügy, ahol a bíró bekért egy igazolást róla, hogy volt kötelezőm. Tárgyalás nem is volt, rögtön egy határozatot hozott, hogy vétkes a másik fél. Én ezt továbbítottam a biztosítónak, és kb így 10 hónap után fizetett a MABISZ.
Volt egy csomó szemtanúm is egyébként, de nem is kellettek, nem kérdezték őket.