BMW R széria

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi😂
Ilyen baromságokkal ne foglalkozz. Ha kétségeid vannak, akkor vidd el egy szakosodott szerelőhöz vagy emeld meg az autód a hajtott kerekénél sebességbe rakva és nézd meg annak a holtjátékát :)
Sziasztok ! Egy R 1200R van és az a kérdésem ha sebességbe rakom mekkora holtjáték lehet a keréken?
Gondolom húzós lett, gari?
Ahol látod. 🙃
Most már rendben van az ABS. kész a moci. Hova lehet, vagy hogyan lehet feltenni a Gps tartót az st?
a vége az lett hogy kiküldtem németországba javításra. a féklámpát ha nincs benne abs hogy lehet megmokolni hogy müködjön?
Na hogy végződött a javítás?
egyelöre szétszedtem, az elsö kör notorja adta meg magát, a fékolaj bele volt kocsonyásodva, de nincs szétrohadva. A motorokat megpróbálom felújítatni. aztán meglátjuk.
Ha megtalálom akkor elküldöma megoldást: Egy 1200 GS-t átalakítottam már .
Ki kell dobni belőle az ABS kockát! Az első és hátsó féket direktbe kell kötni a főfékhengerekre. Értelem szerűen első az elsőre hátsó a hátsóra.
Az agyában MOTOSCAN programmal deactiválni kell az ABS módot. A hátsó ABS-sebesség jeladót át kell kötni Az elektonikába. Ne az ABS-be menjen.
Így működni fog a sebesség mérő, fokozat kijelző és nem fog villogni egyetlen lámpa sem. (Nem kell a műszeregységet megbontani)
(Az átkötést nem találom amint megvan hová kell bekötni felteszem ide!)
Amit megcsináltam azóta is hibátlan. Tökletes és szépen adagolható a fék!
Boxer és sor4 nél is megoldható!
nem néznek de az elektromika nem fogja tiltani a motorvezérlót?
elsökörben szétszedem a hétvégén, megnézem a belsejét. ha jó belül csak kefézni kell a motorokat nyertem. (mivel nem kell hozzá furni faragni a videó alapján) ha gatya a belseje akkor megy teljes felújításra.
http://youtu.be/E-6zyf5DDJw

Ez pedig egy "olcsó" megoldás, ha valami nagyon félre menne. Igaz másik típus, de ha a tiednél is van ABS nélküli verzió, akko rkis szerencsével ezek a lépések is megvalósíthatóak a tiednél is. Az elsönél van gyári csstlakozás a fékcsöveknek, kiiktatva a ABS-hez menöt. A hátsónál meg csak szimplán ráköthetö a föfékhengerre. A modul meghámozza, kihuzza a relét a villógó visszajelzönek, a másikat meg levakítja-vagy eltávolítja az izzót. Gondolom olcsobban kijön, mint 699€... :)
BASI 2 is ilyen átalakitásra célozhatott.
Azt nem tudom, hogy müszaki vizsgán néznek -e ilyen dolgokat...
Attól függetlenül, ha nyagynyomásuval mosták, vagy sokat mentek vele esöben az 5 év alatt azért tudhatott kár csinálni...De legyen szerencséd. Attól függetlenül az vézérlö dobozát pluszba biztos "megpasztáznám" valami benzin, olajálló tömítöpasztával..., de minden helyet, ahol viz-pára be tud jutni. Nyilván a fékfolyadékos részekre NEM tennék. De volt ahol a motor vagy a solenoid kábele volt áthúzva, lehet oda is csinálnék egy "dugót" a kábel köré. Ezek paszták jól tömítenek, és utána azért még bonthatók, eltávolíthatóak... Az hogy rossz a piárjuk, mert fogpasztaként használják öket..., attól még millió helyen használjuk az iparban.
az enyém kívülről nagyon szép állapotban van nem tűnik olyannak mint sok képen láttam korrodált oxidáltnak. ellenben öt évet állt mielőtt hozzám került, így a belső korrodáltság a fékolaj vizesedése miatt fennállhat. A Fervillnél valószínűleg a kiszeret motort tudják javítani. legalább-is eddig sok mindent megoldottak jól, amit vittünk nekik.
A multkor linkelt videoban sorolják képekkel a hibákat:
http://youtu.be/ha1H5BwF5BQ

-azok a kerámia szerü lapok a nyomásérzékelök. Kérdés, ha törött mivel lehet helyetesíteni? Van belöle gyári? vagy ha cikkszám alapján azonositható esetleg nagyobb elektronikai boltban kapható.
https://meritsensor.com/de/Pro...
Valami ilyesmi felépitésü lehet. Hangosan gondolkodva..., ha törött a kerámi lap, akkor nem javítható. Gondolom azért kerámia hordozó, mert ez ellenállóbb, nem lép reakcióba a fékfolyadékkal, szemben mondjuk a PCB (standard NYÀK ) alapanyagokkal. Cserében ridegebb.
Ha van is belöle a kereskedelemben, nem tudom, hogy csere után az áramkört újra kell e kalibrálni..., de ez fent állhat akkor is ha gyári / bontottal tudnád valami szerencse folytán pótolni. Az öreg amúgy eleve említ a szerelés közben két csavart, mielött szétfeszegeti az alu házakat középen, hogy azt nem szabad buzerálni, mert akkor elkalibrálod.

Az esetleges fékfolyadék vagy bejutó víz okozta korrozió, felületi elváltozások bizonyos mértékig "házi körülmények" között orvosalhatók-> ultahangos tisztitás, mechanikus eltávolítás...

Az elektronikaban bejutott víz okozta másik korroziói szintén bizonyos mértékig visszaforditható, orvosalható folyamat. Èn sok esetben értem el jó eredmény 20%-os ecet majd alkohol végül ultrahangos mosás, száritással. Hogy ne forduljon elö megint, az áramkört "peters-lakkal" szokták ipari körülmények között védeni -> https://www.peters.de/de/produ...

Ha pl a megszorult miatt, vagy zárlat miatt leégett az elektronika, akkor ott megint gondot fog okozni a pótlása, ha nincs gyári cucc. Itt szintén kérdés, hogy a központi vezérlövel "párosítva" vannak-e, vagy egy csere után "tanítás nélkül" vagy automatikus "tanuilás" után müködni fog, és nem dobál hibaüzenetet kommunikációra .

A motor esetében két hibát említ:
-Korrózió okozta hiba -> mech és ultrahangos tisztitás
-szénkefék-kommutátor kontakt hiba- Itt lehet szükség van új szénkefékre (kapható-helyetesíthetö?) és az öreg videojában a kommutátor lemezeken nagyon mély volt már a bemaródás. Felszabályozható, cserélhetö? Van ilyen kontaktod, aki esetleg ilyen kisgépeket javít?
ezt honnan lehet kideriteni? é hogyan?
24950: Abs motor front,defective ez a hiba üzenet. elvileg az elsö kör motorja rossz, lehet hogy csak kefe gondja van.
Elsökörben szerintem meg probálom szétszedni és a motorokat kitisztitani kefét cserelni
nagy valószinűséggel a nyomás érzékelő lap van összetörve benne. gyakori hiba.
Ha adtak ki ebből a modellből ABS nélküli verziót viszonylag olcsón átalakítható ABS nélkülire!
Kidobnám belöle.
Persze próbát megér.
Javaslom kipróbálni a korai abs verzíós mocit.
Nos fura élmémy
1-200€-val olcsóbb, viszont megszabadulsz 3.5 kg-tól meg némi nyügtöl...
Közben megtaláltam, de nem értem az árazást. ugyan annyi mint ha felújjítatnám a sajátom velük.
Az az abs-t pótló eszköz is érdekes lehet, a videót láttam de az oldalon nem találom, így nem tudom az árát sem. Eddig sem motoroztam abs-s motorral úgy hogy jó lehet az is
Ilyen tied is nem:
http://youtu.be/Y3_ysMMzCAU

Ahogy korábban irták, a felújítottak is letérdelhetnek. A cég videojában is benne volt egy 24 hónapos garancia, de most nem emlékszem, hogy a kiiktato cuccra, vagy felújítottra...

Amúgy én nem látok az öreg videojában semmi speciális eljárást szerszámot ami engem eltántorítana az otthoni próbálkozástól... és 900€ eleg komoly ösztönzö dolog... :)
Köszönöm. Azt hiszem ez lesz a megoldás. kicsit húzós (899juro) de inkább felújítatom, talán nem lesz vele gond többé.
tőbbé kevésbé rászámoltam mikor megvettem a motort pont ezért olcsóbban.
Közben megtáltam angolul is...
https://www.youtube.com/channe...

Itt van a "second life kit" beszerelése élesztése:
http://youtu.be/p6Uw1wfp0vg
Itt van az info a második lehetöségröl:
http://youtu.be/rUYyj3jRtQM
Itt a cég (München mellett):
https://shop.rhelectronics.de/...
gyakorlatilag arról van szó, hogy csinálnak egy ABS -es motorból egy ABS nélkülit. Amin ugyan ABS nem lesz, de fék viszont igen. Ugyanis a meghibásodó ABS blokk igen komoly veszélyhelyzetet tud teremteni a beázot, elrohadt, rossz nyomásszenzoros rendszerével.

Ha ragaszkodsz az ABS-hez itt lehet ajánlatot kérni használt alkatrészre:
https://shop.rhelectronics.de/...