Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

redbull tv, de nem magyar sajnos. Magyar engem is érdekelne
Valaki tudja,hogy hol tudnám az idei szakaszokat megnézni magyarul,hogy ne kelljen éjfélkor félálomban a tévét bámulnom?
73 éves Sugawara tolja még mindig
Január 4-én immár 36. alkalommal rajtol el a Dakar-rali, és már hetedszer Dél-Amerikában. Az útvonal ezúttal Argentínán, Bolívián és Chilén át vezet majd. A verseny hivatalos oldalán közzétettek néhány igen érdekes adatot az idei megmérettetéssel kapcsolatban, amik még azokat is érdekelhetik, akik soha nem követték nyomon a sivatagi száguldást. Fanatikus rajongóknak kötelező végigpörgetni.

Egyetlen olyan csapat indul, amiben csak nők versenyeznek: Catherine Houles és Sandrine Ridet egy rózsaszín ISUZU fedélzetén szálnak harcba. Egyébként összesen 11 nő vesz részt a 2015-ös Dakaron.

Dakar 2015: Érdekes számadatok az idei versenyről
Első alkalommal egy drón is részt vesz a közvetítésben.

4 kategóriában küzdenek a versenyzők: autó, motor, kamion és quad.

11 győzelemmel Stephane Peterhansel a rekorder, aki autóval ötször, motorral hatszor diadalmaskodott. Kategórián belül pedig a kamionos Vlagyimir Csagin nyert a legtöbbször, összesen hétszer.

Az idei legfiatalabb nevező a 18 éves argentin motoros, Jorge Lacunza.

Az első Dakar óta összesen 28 országba látogatott már el a világ legkeményebb hosszútávú versenye.

Összesen 30 orvos figyel a versenyzők egészségére.

46 quados nevezett idén, ami rekordot jelent.

53 ország képviselteti magát a versenyen, a legnagyobb számban franciák, hollandok és argentinok.

60 biztonsági zónát jelöltek ki a nézők számára a gyorsasági szakaszokon.

73 éves a legidősebb versenyző, a japán Szugavara Josimasza, aki a kamionosok mezőnyét erősíti.


89 újonc vesz részt a 2015-ös Dakaron, ez az összes nevező egyötöde.

138 autó, 164 motor és 64 kamion áll rajthoz holnap.

190 országban sugározzák a Dakart a tévében.

A szervezők 210 járművet használnak, ebből 11 darab helikopter.

280 újságíró követi nyomon a versenyt az elejétől a végégig a helyszíneken, de összesen 1800 sajtóbelépőt osztottak ki.

A szervezőbizottság 500 főből áll.

Összesen mintegy 720 versenyző szerepel az idei Dakar listáján a navigátorokat és a szerelőket is beleszámolva.


1200 órán keresztül közvetítik a versenyt világszerte.

2300 rádióüzenetet sugároznak több mint 40 argentin, chilei és bolíviai rádióállomáson keresztül a biztonság érdekében.

3000 ember fordul meg egy nap alatt a Dakar mozgó táborában.

Összesen 8196 kilométert tesznek meg azok a kamionok, amik végül célba érnek.

9026 kilométer az autósok versenytávja, ebből 4505 kilométer a gyorsasági. 9203 kilométer vár a szerencsés motorosokra.

Dakar 2015: Érdekes számadatok az idei versenyről
Durván 80 000 adag étel fogy el a verseny alatt a sátortáborban.

179 000 ember követi a Dakar hivatalos Twitter-oldalát.

1 millió rajongó felett jár a verseny hivatalos Facebook-oldala.

3,9 millió néző látta összesen a 2014-es versenyt a helyszínen.

4,8 millió Dakar-videót néztek meg 2014-ben az interneten.

Eddig 7,2 millió ember látogatta meg a Dakar hivatalos honlapját.

Összesen nagyjából 1 milliárdan látták legalább egyszer televízióban a 2014-es Dakar-közvetítést.
Tények, számok, érdekességek
2013. január 03. 17:25
4 első díjat osztanak ki az idei Dakar végén: a motoros, quados, autós és kamionos kategória győztesének.
10 elsőséggel tartja a győzelmi rekordot a Dakaron Stéphane Peterhansel, aki hatszor nyert motorral, négyszer autóval. Az egy kategórián belül aratott győzelmek számában Vlagyimir Csagin a rekorder, ő hétszer nyert kamionnal
14 versenynapot teljesít a mezőyn a 2013-as Dakaron
27 országban járt eddig a Dakar-mezőny – Peru először ad otthont a rajtnak, miután tavaly itt volt a befutó
19 éves és 7 hónapos a legfiatalabb versenyző a mezőnyben – a holland Robert van Pelt személyében, aki motorral indul
53 különböző ország versenyzői állnak rajthoz az idei Dakaron – ami rekord
73 éves 2 hónapos és 23 napos a legidősebb versenyző a viadalon – Francisco Claudio Regunaschi az autós mezőnyben rajtol
123 francia versenyző vág neki a távnak – ezúttal is a franciák vannak a legtöbben, a mezőny 16 százalékát teszik ki
190 országban láthatók majd a Dakar tévés képei
210 rendezői jármű teljesít szolgálatot a verseny során (40 autó, 11 helikopter, 12 repülőgép, 55 kamion, 5 busz, satöbbi)
400 újságíró követi a versenyt a helyszínen
450 köbcentis a maximális hengerűrtartalom a motorosoknál
745 versenyző vesz részt a viadalon (beleértve a motorosokat, autósokat, navigátorokat és versenyszerelőket
1066 szervizcsapattag vesz részt a viadalon
1200 órányi közvetítést láthatnak a nézők a világban a Dakarról
1978 december 26-án rajtolt el az első Dakar, amely 1979-ben végződött – természetesen
8574 kilométert tesznek meg a versenyzők Lima és Santiago között, amelyből 4146 km a szelektív szakaszok hossza
57600 követője van a Dakar Twitter-oldalának
610.000 rajongója van a Dakar hivatalos Facebook-oldalának
800.000 euróval támogatta az elmúlt tíz évben az Actions Dakar projekt a szenegáli fejlesztéseket
4.3 millió különböző látogató követte a www.dakar.com weboldalt 2012-ben a verseny idején
4.5 millió szurkoló követte a rajttól a célig a tavalyi Dakar eseményeit
293 millió dollár direkt és indirekt gazdasági bevételt eredményezett a Dakar Argentínában a kormány becslései szerint
Egy 856 km-es szakasszal vasárnap Mar del Platában rajtol el a jövő esztendő egyik legnagyobb látványosságának ígérkező Dakar 2012 tereprali viadal, melynek mezőnye argentin, chilei és új helyszínként perui szakaszok leküzdése után január 15-én Limában ér célba.

A világ legnehezebb és legnagyobb terepversenyének félszáz nemzet képviseletében 742 résztvevője lesz; 173 autó, 188 motorkerékpár, 32 kvad és 76 kamion vág neki az útnak.

Az száguldás össztávja több mint 8300 km. Nem veszélytelen "szórakozásról" van szó: a gépet és embert próbáló kalandnak - 1979 óta íródó történetében - több mint ötven halálos áldozata volt.
jó minőségű dakaros képeket vki toljon már fel!eseteleg nemtudtok vmi aktívabb fórumot ahol lehet olvasgatni?
.
?
volt egy svéd csaj és végicsinálta, nem is rosszul, Seel Annie
jol latam van egy magyar indulo is Gas GAS MERT NEM INDULT
ambar vissza menne Afrikaba a mezony tobb resztvevo lenne stb bla bla marad Bamako sajna iden nem nagyon kovetem dolgokat de remeljuk jobb valtozasokat
jogos sajna
Sosem lesznek egyenlő erőviszonyok, mert a komoly csapatok többször is cserélnek blokkot, ha 450-es géppel mennek. Ha mindenkinek 450-es gépe lesz, akkor megint lesznek egyenlőbbek az egyenlők közt...
Nem a sebességük van korlátozva, hanem egy szűkítőt kaptak a karburátorba, így elvileg kevesebb levegő jut a motorba adott fordulatszámon, és így gyengébb...persze ezáltal a végsebessége is csökkenhet...
az tényleg jó lenne ha a ktm is 450-es lenne de én meglepődtem az apriliánn hogy mijen jól mennek
na igen de hat fogyasztas oket nem nagyon zavarja gyozelemben kar egyseges 450 azzert mas kivancsi lennek ktm 450ek akkor mit tudnanak jo motor csak meg is egyenlo ero visszonyokal igazi a dolog
a tv-be mondták hogy a 660-as ok alacsony fordulatonn még igy is nyomatékosabbak mind a 450-es ek csak a végsebességük van korlátozva, ugyhogy talánn jobbak a nagyobb motorok bár azok többet is fogyasztanak mint a 450-es ek
koszi 4 nem tudtam csak meg lepotem ,hmmm akkor is ott vanak peddig igy 450nek kellene mar mint tomegben konyebnek lenni akkor
mehetnek a nagyobb 660-as motorok is de azok levannak szabájozva hogy ne legyenek gyorsabbak mint a 450-es ek
ktm 660 kuldek idden is
en ne mey volt ertem nem ugy volt idden csak 450 mehetnem nem kovetem most csak ez marat meg .gas gas mert nem indult hmm