KTM 625 SC vagyis SuperCompetition, az LC4 sorozat legsportosabb tagja, az utolsó hardcore versenyendurok egyike.
130 kiló körüli súlyával, a hozzá tartozó majd´ 60 LE-vel és minőségi elemekből összeállított futóművével gyakorlatilag nincs ellenfele, más gyár kínálatában nincs hasonló paraméterekkel bíró típus, aminek nem üzemóra szerint kellene a karbantartását végrehajtani.
Terepen földi halandók számára kimotorozhatatlan, még a borzasztó hosszú gyári áttétellel (170 fölött van a vége) is simán kipörgeti a hátsó kereket bármelyik fokozatban. A kisebb EXC-khez és társaikhoz képest nagy súlya és egyenesfutásra hangolt vázgeometriája miatt elég munkás vele szűk helyeken manőverezni, viszont földúton 100 fölött is atomstabil és hozzáértő pilóta kezében (na, az nem én vagyok) krosszpályán is tud meglepetéseket okozni.
Supermoto kerékszettel hosszabb utakra is alkalmas, a túráknak csak az olajcsere-periódus (2500 km) szab határt és ugyan én napi 600 km-re vagyok hitelesítve rajta, az erős vibráció és a túramotorokhoz képest keskeny ülés viszonylag nagy tűrőképességet igényel. Utassal sose mentem vele, de állítólag neki még egy fokkal rosszabb a helyzete, szóval ezt a dolgot én a továbbiakban sem nagyon fogom erőltetni. Városban jól használható, de gyárilag nincs rajta hűtőventillátor, így dugóban nem szabad ácsorogni vele (vagy kell venni rá), szerpentinen, gokartpályán viszont verhetetlen lenne, csak meg kéne már tanuljak rendesen motorozni...
Megbízhatósága a híresztelésekkel ellentétben jó, az általam birtokolt példány meglehetősen viharos előélete és a futott kilométerek nagy száma ellenére is csak egyszer produkált olyan hibát, amivel nem tudtam hazajönni.
Az alkatrészárak a japánokhoz képest alacsonyabbak (főként a kopóalkatrészek tekintetében), de az én pénztárcámhoz még mindig az utángyártottak állnak közelebb. Egyébként majdnem minden van hozzá raktáron, legrosszabb esetben is 2 hét múlva kézben van a megrendelt cucc!
Japán kategóriatársaihoz képest amiben gyengébbnek látom, az az elektromos rendszer, ezzel "bonyolultsága" /kb. mint egy barlangrajz/ ellenére elég sok gondom volt, amiben számomra az a legmeglepőbb, hogy az összes eleme japán gyártmány...
Ami nagyon hányzik nekem belőle, az a 6. fokozat, akkor nem kéne örökké kislánckereket csereberéljek (de erre asszem a gyáriak is rájöttek, mert az új 690-es már 6gangos váltóval készül).
Összefoglalva: ideális kompromisszum, elérhető áron.
Hibalista
dekompresszor-bowden,
kilométeróra-jelad
ó vezetéke,
váltó tűgörgős csapágya /ha már darabokban volt a blokk, összes többi csapágy és dugattyú is cserélve/,
főtengely-szimmering /valszeg rosszul tettük be összerakáskor/,
generátor állórész /lehet, nem bírja a motorolajat?/,
kipufogó-tömítés,
kuplungbowden,
kilométeró
ra-jeladó vezetéke /ismét/,
hátsó rugóstag himbarendszerének csapágya.
hát ez egy közel egésznapos családi kaland lesz....ilyenkor nagyonsokan jövünk össze ...és azért is nagyonfontos mert ritkán van együtt mostanság a nagy család........egyre ritkulnak az ilyen esetek...emléxem mikor gyerek votam ilyenek mjdnem hetente voltak .........és arra emlékszem, hogy nagyon jók voltak...persze gyerekszemmel ..........hát minden múlandó ...a kawád is
Az is baj mikor elkezdik hasonlitgatni/nézegetni az évjáratokat/árakat és azalapján választanak.Igaz hogy a fiatalabb agyonbaszott blokkilag de szép külsöre ezért azt választja,és majd rájön mennyire mellényult mert okosvolt Ja és mindenki profi szerelő és világbajnok motoros hatalmas hozzáértéssel/tapasztalattal (és a mennyit fogyaszt kérdésnél-mert az sok.. dobom az agyamat )
Na hát, igazából ez nem egy 640es gép hanem egy 400as Lc4,de ide tettem,mivel nincs meg a típusok között. Átgondolva, nem is teljesen Lc4, a forgalmiban SXC megnevezés szerepel. Gyújtáskapcsoló,akkumulátor,önindító, és ehhez hasonló luxus cikkek nem találhatók rajta (km óra a gyári SXC órája,mintha egy bicikli óra lenne, Sigma márkájú).Lámpák vannak,féklámpa kapcsolók is. Ez egy épített motor. 2 17es Excel felnin gurul,mart Talon agyakkal szerelve(elől 3,5´ hátul 5´).Elől Braking 320as hullámos tárcsa, 4 dugattyús Ktm nyereggel radiális munkahengerrel, míg hátul a gyári 1 dugattyús Brembo nyereg van. Magura hidraulikus kuplung is megtalálható rajta. A teljesítmény fokozás érdekében kapott egy full Akra rendszert, más légszűrő fedelet,és utána lett állítva a karbi, így most körülbelül 50 pacit ad le és majdnem ugyanennyi a nyomatéka is. 17/44es áttétellel 1ben vígan lehet vele kerekezni,még akár 2ben is, így a 65kg-m alatt 166ot megy végre. Pályán is megállja a helyét,igaz oda nem árt a rövidebb áttétel, a nagyobb társai ( 640) nem igazán tudnak elmenni. Teleszkópjai Wp rugóstagok, szerintem erről nem kell sokat mesélni:) Összeségében egy nagyon jó kis gép, nagyon kevés van belőle,meg kell becsülni. Kategóriájában veri a társait,drz,gasgas fse,yamaha wr...
Hibalista
Kézvédők,saját hibámból,de kopó alkatrészek:) Első lánckeréknél lévő o-gyűrű és szimering,egy esés után. A többi csak a szokásos,teló szimering meg ilyesmi.
pedig te is milyen jó kis tesztet tüsszentettél be a boncterembe
ne szarjál be .............néhány százezer és megint jó
amúgy szerintem nem is tudom honnan szeditek a dugócserét meg ilyesmit.....de azért rá kell nézni ...........azelőtt semmiképpen ne akaszd fel magad
ugyan ezt magyaráztam az embernek aki megvette a yamahámat..
mondta hogy ez rosz meg az szAR...
mondtam hogy figyelj haver,ez egy 15 éves motor 330000ft,,,mi a szart vársz tőle?
aztán megvette..
Jó reggelt.Ááá sok agyas értám hozzá szeretem mikor aztképzelik magukrol hogy hüde uberfasza motort vettem(persze jól lealkudva..)aztán ha bajvan mindenki hülye és átbaszott Amugy nemisértem mitvárnak 1 10en éves motortol(pár100ezerélt)milyen legyen Az a baj már mindenki mindenhez qurvára ért
"és egyszercsak sipoló hangot adot ki ! nemvettem figyelembe mer úgyan úgy ment , erős volt ! rá 2 hónapra megkellet vele álnom mer olyant csinált hogy mint aki megakar szorulni"
a sípoló hang után 2 hónap múlva azonnal menjetek szerelőhöz
"ezt a motort kb 6 hónapig használtam olyan kilátásokkal hogy 4 ütemű szal tuti tartós, de rájöttem idővel hogy hoppá motorja megbizható volt elleinte mindég indult 1 rúgásra hidegen melegen ! hozzá teszem sárba még nemvolt használva a motor csak porba pályán ! igy vettem meg mint TE 410 ! 1995-96 asoba vettem ! 420 ról lealkudtam a végére 370 be mer füstölt! fehéret ! mondja a gazdája hogy mer rég volt vele menve ! na jó ha már 150 km mentem érte akkor elhozom ! haza értem levegőszűrőt kicsavartam folyt az olaj belőlle ! vissza tettem minden azán már nemfüstölt! 1 hónap után elakartam adni ! mikor jöttek volna megnézni előtte kivettem a gyertyát mer nehezzeben indult! megtisztittom stb....vissza tettem és eltünt belőlle a kopmresszió! elvittem szerelőhöz 35 000 kért érte vizpumpa csere meg ! gyűrűk rávoltak rohadva a dugóra ezt mondta!hittem neki! mentem vele kb 3000 km közepes használattal ! és egyszercsak sipoló hangot adot ki ! nemvettem figyelembe mer úgyan úgy ment , erős volt ! rá 2 hónapra megkellet vele álnom mer olyant csinált hogy mint aki megakar szorulni :( utána nemis mentem vele egyből szerelő ! és kiderült hogy Főtengely csapágyas lett a dugó belemart a hengerbe és a dugóba is ! jó mondom megcsináltatom jól és csinálok belőlle Supermotot! mire kész lett 135 000 be volt ! vez lánc ,dugó,csapágyak,főtengelyezés,meg apróbb ságok ! kész lett a motorja hagos volt ! menet teljesitménye ! 1 be gézadásal kijön kerékre ! de 2-3 ba csak rántással ! ja hozzá teszem hogy dugózásnál mondták meg hogy csak 350 es ! nem 410 es ! kedvem is elment ! mer Kecskeméten átbasztak ! A motor vételekor ! futoműve közepes! kemény inkább naon feszes az egész motor! és 120 kiló kb szal nehéz is ! kevés volt a fogyasztása ezért jóvolt ! de a Husqawárnát vennék valaha az csak 2001 estől felfelé ! tehát csalódtam a Husqwarnában ! de volt jó és rossza tapasztalatom is de inkább rosz !:("
hát ekkora szívást
Máriapócsi versenyen Sanya72 topic társunkat is mutatták
(Arcát miért nem merték mutatni?
625 SXC
Versenytraktor
Szöveges ítélet
KTM 625 SC vagyis SuperCompetition, az LC4 sorozat legsportosabb tagja, az utolsó hardcore versenyendurok egyike.
130 kiló körüli súlyával, a hozzá tartozó majd´ 60 LE-vel és minőségi elemekből összeállított futóművével gyakorlatilag nincs ellenfele, más gyár kínálatában nincs hasonló paraméterekkel bíró típus, aminek nem üzemóra szerint kellene a karbantartását végrehajtani.
Terepen földi halandók számára kimotorozhatatlan, még a borzasztó hosszú gyári áttétellel (170 fölött van a vége) is simán kipörgeti a hátsó kereket bármelyik fokozatban. A kisebb EXC-khez és társaikhoz képest nagy súlya és egyenesfutásra hangolt vázgeometriája miatt elég munkás vele szűk helyeken manőverezni, viszont földúton 100 fölött is atomstabil és hozzáértő pilóta kezében (na, az nem én vagyok) krosszpályán is tud meglepetéseket okozni.
Supermoto kerékszettel hosszabb utakra is alkalmas, a túráknak csak az olajcsere-periódus (2500 km) szab határt és ugyan én napi 600 km-re vagyok hitelesítve rajta, az erős vibráció és a túramotorokhoz képest keskeny ülés viszonylag nagy tűrőképességet igényel. Utassal sose mentem vele, de állítólag neki még egy fokkal rosszabb a helyzete, szóval ezt a dolgot én a továbbiakban sem nagyon fogom erőltetni. Városban jól használható, de gyárilag nincs rajta hűtőventillátor, így dugóban nem szabad ácsorogni vele (vagy kell venni rá), szerpentinen, gokartpályán viszont verhetetlen lenne, csak meg kéne már tanuljak rendesen motorozni...
Megbízhatósága a híresztelésekkel ellentétben jó, az általam birtokolt példány meglehetősen viharos előélete és a futott kilométerek nagy száma ellenére is csak egyszer produkált olyan hibát, amivel nem tudtam hazajönni.
Az alkatrészárak a japánokhoz képest alacsonyabbak (főként a kopóalkatrészek tekintetében), de az én pénztárcámhoz még mindig az utángyártottak állnak közelebb. Egyébként majdnem minden van hozzá raktáron, legrosszabb esetben is 2 hét múlva kézben van a megrendelt cucc!
Japán kategóriatársaihoz képest amiben gyengébbnek látom, az az elektromos rendszer, ezzel "bonyolultsága" /kb. mint egy barlangrajz/ ellenére elég sok gondom volt, amiben számomra az a legmeglepőbb, hogy az összes eleme japán gyártmány...
Ami nagyon hányzik nekem belőle, az a 6. fokozat, akkor nem kéne örökké kislánckereket csereberéljek (de erre asszem a gyáriak is rájöttek, mert az új 690-es már 6gangos váltóval készül).
Összefoglalva: ideális kompromisszum, elérhető áron.
Hibalista
dekompresszor-bowden,
kilométeróra-jelad
ó vezetéke,
váltó tűgörgős csapágya /ha már darabokban volt a blokk, összes többi csapágy és dugattyú is cserélve/,
főtengely-szimmering /valszeg rosszul tettük be összerakáskor/,
generátor állórész /lehet, nem bírja a motorolajat?/,
kipufogó-tömítés,
kuplungbowden,
kilométeró
ra-jeladó vezetéke /ismét/,
hátsó rugóstag himbarendszerének csapágya.
sötétetésig leszünk
640 LC4 Supermoto
A 400-as ördög
Szöveges ítélet
Na hát, igazából ez nem egy 640es gép hanem egy 400as Lc4,de ide tettem,mivel nincs meg a típusok között. Átgondolva, nem is teljesen Lc4, a forgalmiban SXC megnevezés szerepel. Gyújtáskapcsoló,akkumulátor,önindító, és ehhez hasonló luxus cikkek nem találhatók rajta (km óra a gyári SXC órája,mintha egy bicikli óra lenne, Sigma márkájú).Lámpák vannak,féklámpa kapcsolók is. Ez egy épített motor. 2 17es Excel felnin gurul,mart Talon agyakkal szerelve(elől 3,5´ hátul 5´).Elől Braking 320as hullámos tárcsa, 4 dugattyús Ktm nyereggel radiális munkahengerrel, míg hátul a gyári 1 dugattyús Brembo nyereg van. Magura hidraulikus kuplung is megtalálható rajta. A teljesítmény fokozás érdekében kapott egy full Akra rendszert, más légszűrő fedelet,és utána lett állítva a karbi, így most körülbelül 50 pacit ad le és majdnem ugyanennyi a nyomatéka is. 17/44es áttétellel 1ben vígan lehet vele kerekezni,még akár 2ben is, így a 65kg-m alatt 166ot megy végre. Pályán is megállja a helyét,igaz oda nem árt a rövidebb áttétel, a nagyobb társai ( 640) nem igazán tudnak elmenni. Teleszkópjai Wp rugóstagok, szerintem erről nem kell sokat mesélni:) Összeségében egy nagyon jó kis gép, nagyon kevés van belőle,meg kell becsülni. Kategóriájában veri a társait,drz,gasgas fse,yamaha wr...
Hibalista
Kézvédők,saját hibámból,de kopó alkatrészek:) Első lánckeréknél lévő o-gyűrű és szimering,egy esés után. A többi csak a szokásos,teló szimering meg ilyesmi.
mrg nemsokára megyük ki piliscsévre quadozni...
nem jössz el zozi?
ninxs tőled messze
nehogy tönkremenjen a szervezeted a korai keléstől
ne szarjál be
amúgy szerintem nem is tudom honnan szeditek a dugócserét meg ilyesmit.....de azért rá kell nézni ...........azelőtt semmiképpen ne akaszd fel magad
mondta hogy ez rosz meg az szAR...
mondtam hogy figyelj haver,ez egy 15 éves motor 330000ft,,,mi a szart vársz tőle?
aztán megvette..
a sípoló hang után 2 hónap múlva azonnal menjetek szerelőhöz
"ezt a motort kb 6 hónapig használtam olyan kilátásokkal hogy 4 ütemű szal tuti tartós, de rájöttem idővel hogy hoppá motorja megbizható volt elleinte mindég indult 1 rúgásra hidegen melegen ! hozzá teszem sárba még nemvolt használva a motor csak porba pályán ! igy vettem meg mint TE 410 ! 1995-96 asoba vettem ! 420 ról lealkudtam a végére 370 be mer füstölt! fehéret ! mondja a gazdája hogy mer rég volt vele menve ! na jó ha már 150 km mentem érte akkor elhozom ! haza értem levegőszűrőt kicsavartam folyt az olaj belőlle ! vissza tettem minden azán már nemfüstölt! 1 hónap után elakartam adni ! mikor jöttek volna megnézni előtte kivettem a gyertyát mer nehezzeben indult! megtisztittom stb....vissza tettem és eltünt belőlle a kopmresszió! elvittem szerelőhöz 35 000 kért érte vizpumpa csere meg ! gyűrűk rávoltak rohadva a dugóra ezt mondta!hittem neki! mentem vele kb 3000 km közepes használattal ! és egyszercsak sipoló hangot adot ki ! nemvettem figyelembe mer úgyan úgy ment , erős volt ! rá 2 hónapra megkellet vele álnom mer olyant csinált hogy mint aki megakar szorulni :( utána nemis mentem vele egyből szerelő ! és kiderült hogy Főtengely csapágyas lett a dugó belemart a hengerbe és a dugóba is ! jó mondom megcsináltatom jól és csinálok belőlle Supermotot! mire kész lett 135 000 be volt ! vez lánc ,dugó,csapágyak,főtengelyezés,meg apróbb ságok ! kész lett a motorja hagos volt ! menet teljesitménye ! 1 be gézadásal kijön kerékre ! de 2-3 ba csak rántással ! ja hozzá teszem hogy dugózásnál mondták meg hogy csak 350 es ! nem 410 es ! kedvem is elment ! mer Kecskeméten átbasztak ! A motor vételekor ! futoműve közepes! kemény inkább naon feszes az egész motor! és 120 kiló kb szal nehéz is ! kevés volt a fogyasztása ezért jóvolt ! de a Husqawárnát vennék valaha az csak 2001 estől felfelé ! tehát csalódtam a Husqwarnában ! de volt jó és rossza tapasztalatom is de inkább rosz !:("