Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hehe! Lehet, én is úgy kaptam...
Azt viszont a rádióban mondták hogy veszprém környéki erdőkben rendőrmotorosok mászkálnak valami endúrokkal!
Hehe.. kíváncsi vagyok mit tudnak egy KTM-el vagy Husabergel szemben....
kábé 5 éve kering ez a lista

méghogy automata

táblákra nincs pénz, akkor majd pont erre

elkellene felejteni már ezt az ostobaságot
Nyugi ahogy a magyarokat ismerem 1-2hét múlva már a fele fel lessz gyújtva vagy lefújva festékkel vagy lezsákólva, rágó beleragasztva meg ilyesmi...
Dejó b****ameg már nem csak külföldön, hanem nálunk is, köszi UNIO
FIGYELEM!!!
Automata traffipaxokat szereltek az alábbiakban felsorolt helyeken
lévő közlekedési jelzőlámpákba Budapest területén.
Az alábbi lista tuti, mivel a felszerelő cégtől jött:

- A Róbert Károly krt-on a Róbert Károly krt. és a Reitter Ferenc utca
sarok után következő első lámpasor
- Ferenc krt. - Üllői út sarok
- Rákóczi tér, József krt. ( Nyugati felé )
- Attila utca - Alagút sarok
- Hegyalja út - Jagelló út sarok
- Fehérvári úti piacnál
- Budafoki út
- Mártírok útja - Bimbó utca sarok
- Moszkva tér
- Kőbányai út ( Egészségháznál )
- Kőbányai út - Könyves Kálmán krt.
- Szentendrei út felüljáró + minden lámpasor Csillaghegyi elágazásig
- Flórián tértől a Timár utca irányában három lámpasor
- Szamuely utca - Petőfi híd felhajtónál

Az automata traffipax lényege, hogy piros lámpánál lefotózza a tilos
jelzésen áthaladó járművet, zöld jelzésnél pedig a kereszteződésen
(mért szakaszon ) az áthaladási sebességet. A sebességmérő műszer
három fotót készít és rögzít a kereszteződésben.


Info: gyorsulas.hu
ez tipikusan így van.
reggel mikor sétálok az iskolába akkor köcsög autós a faszért nem engedsz át.
délután mikor motorozok (ha feltévedek az aszfaltra)köcsög autósok mé nem figyeltek.
este mikor a szüleimért megyek kkocsuval akkor meg köcsög gyalogos a faszért jössz itt vagy mé nem várod meg mig elmegyek.
Tipikus, ha gyalog vagyok, akkor szemét barom autósok miért nem adják meg az elsőbbséget a zebránál, ha kocsibval vagyok barom gyalogosok miért lépnek le, mikor látják jövök!

Modnjuk TE nem szidod a motorosokat mikor kocsival vagy.
Ez mindig is így lesz! ;-) Anno régen mentem egy Pajero-val gondolom sejtitek mellik az az autó, és kerekek sem picik voltak rajt. Legnagyobb ami elfért. Valahogy sosem kellett attól tartanom, hogy megdják az elsőbbséget, vagy sem!?

az emberek mindig is tartanak a nagytól, ha motor, ha autó ha bárni, ami nagyobb, tekintélyesebb, akkor nem számít mi az, de nagyobb. Jobb ha nem "kötekedünk" vele.
Én kocsit is, motort is vezetek. Mégis mikor motoron ülök, szídom a béna autóst. Bár azt kocsiban is.
Az elsőbbség megadásával kapcsolatban érdekes dolgot tapasztaltam nemrégiben. Nekem egy CB1300-as hondám van, ami ugye nem egy kis testű jószág, plusz még egyenes háttal is ülök rajta (jelentősen növelve az össz magasságot), és egy kellemesen mély hangú nyitott dob van rajta. Ezzel közlekedve eddig még mindig megadták nekem az elsőbbségemet.
Viszont a napokban mentem egy VFR400-as hondával, ami az enyémhez képest egy apró jószág, csutkakormánnyal, tehát eléggé tankon fekve kell rajta közlekedni, és egy nyitott sport kipufogó rendszerrel, aminek erősebb hangja van az enyémnél. Na ez elé több autó is kijött olyan távolságból (egyik sem volt egyébként veszélyes szituáció) elém, amit a nagyvas esetében sosem tapasztaltam.
Rövid ideje kocsit is vezetek.. amit kevésbé szeretek.. Többek között azért, mert:
A motor vezetése közben sokkal egyszerűbb figyelemmel tartani a külvilágot és mivel a felgyorsult tempójához képest lassan csinálják az autósok a dolgokat, könnyebb alkalmazkodni , mint fordítva. A biztonság kivételével szinte minden tekintetben hátrányban vannak a "ketrecben". Nem feltétlen nem akar észrevenni valaki, hanem nehezebb a dolga. Ha meg még kezdő is.. Ettől még nem állat, csak valaki, aki közlekedni próbál. Tolerancia...
hm.. Mint ahogy már írták előttem is sokan vannak itt olyanok, akik autót is vezetnek! Óvatosan a kijelentésekkel, és a sértegetésekkel!

Ezt akár motorosokra is lehetne mondani, hogy a sok buzi szermét, aki 2 kilóval elrongyol mellettem egy kb. harmad rendű főúton, és a frászt hozza az emberre, mikor szépen nyugodtan 110-120-al mész az autóval, és melletted meg elszáguld kb. kétszer ennyivel! Nem tudom neked volt-.e ebben részed! Hidd el nem kellemes, mikor mész az úton, és figyeled a tükröket, mert azért néha bele pillant az ember, és semmit nem látsz, de a következő pillanatban kát három motor eltép melletted! na, most ha nekem netán pont előzni van kedvem olyankor!? Akkor mit csinál!? Tépi a féket, mint az állat, és reménykedik, hogy visszabújok addigra, mire Ő odaér a seggembe!

Elsőbbségadás, meg iylneek!? KRESSZ világosan kimondaj, akkor van elsőbbséged, HA MEGADJÁK! Láttatok már kereszteződésbe mentő autót bemenni!? Szirénázva!? Milyen tempóval közelíti meg a kereszteződést annak ellenére, hogy Neki van elsőbbsége!? Sose lehet biztos abban, hogy meg is adják neked az elsőbbséget, és erre nem alapozhatod az utazási sebességed!
Anno régen egy parkolóból kifordultam LADA 2107-el, egy-kettő- és tettem volna a harmadikat, kicsit siettem, de nem száguldoztam ebben biztos vagyok! és nem adták meg az eslőbbséget, => kb. 80 rongy kár az autóban.

Aztán, hogy az autós nem foglalkozik azzal, hogy egy motorossal mi történt!? Miért TE fogalalkozol azzal, hogy mi történt Kis Pistával az Üveghegyen is túl? Milyen balseset, vagy akármi történt vele!?

Egy dolgot el kell fogadnunk: Az autósok utálnak minket!
- gyorsabbak vagyunk, mint ők (én még nem)
- kisebb helyen elfér => dugóban könnyebben haladsz
- sokan vannak akik versenypályának hiszik az utakat
- van aki akróbata mutatványokat csinál az utakon
-...
Kell még sorolni!? Nagyon sok olyan dolog van ami miatt némikép jogosan utálnak minket az autósok, és míg a hozzálláson nem változtatunk, változtattok, hogy igen az autósokkal kijövünk, és megpróbájuk magunkat elfogadtatni, addig nem lesz itt nyugalom!
Addig eléd vág az autó, kifordul eléd, busz mögük kilép a gyalogos, és TE hiába vagy lassú, akkor is Rád húzzák a vizeslepedőt (Superbike-ban olvastam), meg még sok ilyen dolog.
Viszont ha sikerül egy picit visszafognia magát egykét embernek, és előzékenyen állunk a dolgokhoz, mert senkinek nem jó a balhé, és hát miért ne az okos engedjen, akkor higyjátek el lesz olyan, mikor TE nem is akarsz sietni, de látják, hogy motorral vagy, és szényílik előtted a kocsisor, és szabad utat kapsz.
A motorosok nagy többsége autót is vezet. Többek között én is.

Ettől még nem vagyok normális, mikor motorozok, és nem vagyok buzi, mikor autót vezetek.
Multkor olvasgattam a zakó perec firka fórumot, meg nézegettem neten képeket... Egszerűen olyan szinten megutáltam utána a sok buzi autóst. Ott fogja a fejét a behorpadt autója mellett, míg mellette a gixeres srác már a hulla zsákban letakarva........ undorító. Olyan jó lenne ha csak mocisok lennénk, vagy mint franciaországban, külön sáv nekik sok helyen. Aztán ott csinálhatják max maguknak a balhét...
Fel kell mérni a sebességet, tök igaz, mondandóm lényege motorosként fogalmazódott meg (olyan fajta motorosként, aki oda is ér, meg haza is - eddig) és annak kapcsán kezdtem dumálni, hogy egyesek (akik motoroznak is) részegen is kocsikáznak (ezek ha látnak se fogják fel hogy mit). A tapasztaltak is azt mutatják, hogy az elsőbbségben bízni nem jó befektetés (sokan rosszul mérik fel a sebességet és kijönnek, ráadásul pont addigra, mikor közel ér az ember, tehát fékezés/kikerülés a vége).

A ZX-7R alapvetően superbike alapot képezett, az RR változat a hosszabb egyesben(~150kmph)+szűkebben fokozott váltóban, síktolattyús karburátorsorban, ill. az együléses hátsó idomban tért el tudomásom szerint. Ha gondolod, akkor belinkelem hogyan kell a csúszáj mértékét szabályozni (in English). A kulcs a gyári kuplunglamellák vastagságbeli variálása hozzá. Az enyém jelen állapotát nem ismerem, annyit tudok, hogy riszálni akkor kezd csak, ha "ledobtam a horgonyt" elöl, vissza meg annyit váltok, amennyit csak akarok, nincs különbség, semlegesen viselkedik.
Azért, mert a KRESZ kimondja: az elsőbbségadásnál fel kell mérned a védett útvonalon haladók sebességét, és nem veszélyeztetheted őket! Ha 50-nel, ha 150-nel, vagy ha 200-zal jön, akkor se.
Komolyan mondod hogy a 7R-t anti-hopping kuplunggal adták gyárilag??? Nem hiszem... vigyázz mit válaszolsz, mert megkérdezem a Péket!
Egyet is értek veled, mondandóm hangsúlya azon van, amiről idén sajnos eleget hallottunk: a kisebb/gyengébb/sérülékenyebb húzza a rövidet szabálytól függetlenül. Holtan vagy lerokkanva már semmit nem ér, hogy volt-e elsőbbség. Motoros vs. kamion pl. nem sokban térne el egy lódarázs (acél sűrűségű, hogy a motoron is nyoma legyen az esetnek) vs. motor(os) kimenetel tekintetében. Nekem legalábbis még egy bogár se dumált vissza, hogy behorpadt a kitinkaszni...
Egyébként meg lökjed nyugodtan, hogy ez miért kérdéses számodra!
Meg azt is, hogy mitől ne lenne a 7R-ben "slipper-clutch"
Van Dani.
az a baj, hogy szerintem nem 200m-re voltak, hanem kb. 50.

Meg azért az Te is tudod, hogy már kis rutinnal is lehet érzékelni, hogy nagyon gyorsan jön valaki. (bár az igaz, hogy motornál nem annyira)

Az egyik haverom majdnem meghalt így, amikor autóval kikanyarodott egy másik kocsi elé, és az túl gyorsan jött. Ő szívta meg, de a jegyzőkönyv szerint a másik gyorshajtása ellenére csak Ő volt a hibás.
Leslie, neked van jogsid?
Persze, hogy nem sebességfüggő. De az sem reális elvárás, hogy a megengedett 70-nél ne kanyarodjak ki egy kb. 200 m-re lévő jármű elé. Az normál (70) esetben 10sec elmúltával ér oda ahol álltam, magyarán 10+ másodpercem van elérni a 70-et (max visszább kell engednie a gázt). Nem normál (pl. 120) esetében 6 sec és ott van (fékeznie kell).

Az elsőbbségadás nem jelenti azt, hogy nem tehet olyat valaki, ami miatt el kell vennie a gázt a közeledőnek... Egyébiránt a KRESZ alapja a kölcsönösség, tehát az, aki megszegi (fölé helyezi magát, mert ő az istencsászár, az utak királya - szerinte), miért várja azt, hogy mások betartják??? Motorosként meg könnyen felfogható, hogy mind a saját, mind pedig mások kihágása a saját életünkre, épségünkre veszélyesebb.
Tehát: én nem feltétlen számítok az elsőbbségem megkapására, így nem megyek arra alapozva még gyorsabban (a vesztem felé).

Másfelől:
El kéne gondolkodni az "én-kurvagyors-vagyok-mert-motoron-ülök" aggyal azon, hogy mi lenne, ha szerencsétlen "kurvalassút" is létezni hagynánk az úton, főleg, ha a kiengedése után egy csuklómozdulattal túl tudjuk tenni magunkat rajta.
ez elbaszott egy szar érzés mikor már a motor segge a levegőben te meg ugyanolyan gyorsan közeledsz az utó felé, abban a pillanatban olyan mintha semmit sem érne a fék és nem lasulsz semmit.
szerintem az elsőbbség megadása nem sebességfüggő.

Nem azt modom, hogy 50 helyett 200 ok, de azért a 70 helyett a 120 nem annyira sok és a részegen elsőbbség meg nem adása nagyságrendekkel súlyosabb.

Ja, és azt a másik f@szkjalapot nem hiszem, hogy érdekelni fogja, hogy 2 ember megölt, csak a saját sz@aros élete érdekli.
Bölcs ember más kárán tanul.