A váltón éppen nem vettem észre nagy különbséget, de a Honda azért elég jó váltókat csinál, az a régi olajjal is pontos és puha volt
Mindenesetre úgy érzem ez az olaj jobb, mint ami benne volt. Mivel az ára is jó, a döntés abszolút helyes.
Ellenben a levegőszűrők látványa kellemes meglepetés volt. Mindkét motorban elég jó állapotú volt a régi szűrő is. Persze azért kicseréltük, hamár beszereztük az újat, de ha nagyon akartunk volna spórolni egy kompresszoros kifuvatás is elég lett volna. El is tettük a régi szűrőket is, biztos, ami biztos, lesz kéznél egy. (Így lehet jól ellomosodni
)
. Persze ahogy felmelegedett a motor teljesen eltünt, pedig hírtelen még a hengerfejtömítés is felmerült.
A füstölés érdekes dolog, nem tapasztaltam olajcsere előtt egyáltalán. A füst színe inkább fehéres volt, mintha vízpára lett volna. Elég sok kondenzvíz jött le a kipuból is járatáskor. Az olaj tuti jó, minden minősítése korrekt, abban biztos vagyok én is, hogy nem amiatt füstölt.
, nem tudom nem mértem még, de nagy melegben elég rajta maradni főleg lámpánál. Ezért is javasoltam a Motul 10w-50-et mint magas hőtűrésű olajat, de nem csak én a CB 500-as cimbik is elégedettek vele, kíváncsi leszek ti milyen véleménnyel lesztek.
Viszont megerősítem, hogy nem a bal- hanem a jobboldalit bontottuk le
Azért remélem a vizes homlokotokat volt aki megtörölgette, a "nehéz" "munka" közepette.
Én legjobban fehér ruhás nagylányokat szoktam felkérni eme tevékenységekre .
De megoldottuk, Lajos segítségét itt is köszi
(Volt alkoholos söröm is, de motorhoz asszem nem való
) Végül pár kép, több nincs, mert melóztunk, nem fotóztunk
és az is megtévesztett amikor hallottam a tiedet hiszen olaj hűtésű motorhangot meghazuttolóan csendesen járt szinte mintha vízhűtésű lenne. A Suzu zajosabb, hiszen a szelephimbák eleve zajosabbak mint amikor a vezérbütyök simán csak a szelepszárat tologatják a lapka közvetítésével. Pedig volt itt szó róla az olajválasztásnál, hogy a túl sűrű olaj miatt zajossá válnak a hidrotőkék. A gyári kompresszió érték mennyi a Sevenfiftynél? Meglepett a 8-as kompresszió, mert mikor még a régi CB 250-est mértük 9-körüli volt az értéke.
, amúgy meg a minimum az, hogy az olajat ki tudjuk cserélni, sőt a következő lépés a szelepbeállítás lesz, nekem már az is megy mint az ágybafingás
Addig is nyugodalmas jóccakát